    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o prace na czas okreslony
    Date: 8 Jul 2002 20:46:32 +0200

    > Witam wszystkich,
    > zwracam sie do Was z prozba o odpowiedz w nastepujacej kwestii: otoz czy
    > jesli umoowa o prace siega do konca miesiaca nr X, to pracownik na wlasne
    > zyczenie moze zakonczyc prace w miesiacu X-1? Jaki jest termin
    > wczesniejszego powiadomienia pracodawcy, czy trzeba skladac podanie na
    > pismie i czy trzeba podawac uzasadnienie?
    > pzd
    > Jedi

    No jak to? Rozwiązujesz umowę o pracę, więc art. 30 kp §1 §2

    Pamiętam taką sytuację z mojego zakładu pracy, rok 1996. Zatrudnili nowego
    pracownika. Pierwsza umowa o pracę na 2 tygodnie, potem umowa na 3 miesiące do
    któregoś tam dnia. Pracownik coś tam tydzień przed napomknął nieoficjanie, że
    nie chce pracować dalej i po zakończeniu umowy po prostu nie przyszedł. Wielka
    afera, nie przyszedł, nie pożegnał się... ale nic nie dało się zrobić. Umowa
    jest umową. Wygasła. Pracownik nawet nie musiał napomykać, ze nie przyjdzie do
    pracy. Więc zrób tak samo, przemęcz się ten miesiąc, no chyba, że masz lepszą
    propozycję i ci sie to nie opłaca.

    k...@p...onet.pl