  • 1. Data: 2006-05-24 09:11:59
    Temat: umowa dostepu do internetu
    Od: "MMleko" <m...@o...pl>

    Witam
    Prowadzę małą firmę informatyczną i udostępniam internet.

    1)
    W umowie ma punkt który mówi że opłaty abonamentowe należy regulować do 15
    każdego miesiąca z góry. Są różni klienci jedni faktury chcę raz do roku lub
    co kilka miesięcy
    Czy klient musi zapłacić do 15 czy może wykręcać się że nie dostał faktury
    to nie zapłaci ?

    2)
    Umowy zawieram na 12 lub 24 miesiące po czym umowa przechodzi na czas
    nieokreślony co wiąże się z większym abonamentem. Czy jeżeli klientowi
    wystawiłem fakturę po terminie 12/24(jest już na czas nieokreślony) na kwotę
    zgodną z cennikiem dla umów 12/24 czy mogę wystawić fakturę w której
    skoryguję wartość abonamentu?

    Dziękuję za pomoc.
    pozdrawiam Mmleczko

  • 2. Data: 2006-05-24 09:29:26
    Temat: Re: umowa dostepu do internetu
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "MMleko" <m...@o...pl> napisał:

    >Czy klient musi zapłacić do 15 czy może wykręcać się że nie dostał faktury
    >to nie zapłaci ?
    Tak, skoro umowę przyjął. Obwiazek wystawienia faktury regulują inne
    przepisy (jest ona głównie potwierdzeniem zakupu usługi, a nie zapłaty
    za nią, choć też dodatkowo może być).

    >Czy jeżeli klientowi wystawiłem fakturę po terminie 12/24
    ZTCW f-rę wystawia się po dokonaniu zapłaty za usługę.

    >czy mogę wystawić fakturę w której skoryguję wartość abonamentu?
    Zawsze wystawia się korektę, jeśli coś zmieniło się w f-rze już
    wystawionej.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-05-24 09:57:48
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 maj o godzinie 11:29, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > Zawsze wystawia się korektę, jeśli coś zmieniło się w f-rze już
    > wystawionej.

    Ojojoj ..... nie bądź taki szybki ....
    Nie potrzeba *korekty* do poprawy danych ... ekhmm....formalnych - np.
    wpisana zła nazwa usługi, błąd w nr domu odbiorcy faktury, etc.
    Do tego stosuje się "Notę korygującą".

    tak więc - za bardzo uogólniłeś że *każda zmiana* w fakturze wymaga faktury
    korygującej.
    Amen.

    --
    Herbi
    24-05-2006 11:57:47

  • 4. Data: 2006-05-24 10:39:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Herbi <z...@o...pl> napisał:

    >Do tego stosuje się "Notę korygującą".
    Gdybyś przeczytał wątek od początku i to o co autor pyta, to nie
    mieszałbyś "notami".

    >Amen.
    Pomyliłeś instytucje.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-05-24 10:55:41
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 maj o godzinie 12:39, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > Gdybyś przeczytał wątek od początku i to o co autor pyta, to nie
    > mieszałbyś "notami".

    Hehehe - najlepszą obroną jest atak?
    Jeszcze raz twoje tweirdzenie:

    W powyższym zdaniu EWIDENTNIE stwierdziłeś że jeżeli *coś się zmieniło w
    wystawionej fakturze* to wtedy się koryguje.
    Powtarzam po raz drugi - napisałeś bzdurę i tyle.

    Nie ma tu znaczenia że przytoczyłeś zdanie przedpiścy w którym pyta o
    "zmianę wartości abonamentu". A nie ma znaczenia ponieważ ty napisałeś
    jednoznacznie że *każda zmiana na fakturze* wymaga korekty - nie
    rozgraniczyłeś że *w tym przypadku* konieczna byłaby faktura korygująca.

    I co - atakujesz dalej? :/

    > Pomyliłeś instytucje.

    :P

    --
    Herbi
    24-05-2006 12:55:39

  • 6. Data: 2006-05-24 14:59:03
    Od: "MMleko" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze wystawia się korektę, jeśli coś zmieniło się w f-rze już
    > wystawionej.

    Witam

    Podam przyklad:
    Do konca sztycznia klient (osoba fizyczna nie prowadząca działalności
    gospodarczej) mial umowe na czas okreslony i placil 50 zł .W lutym już
    klienta obowiązywała umowa na czas nieokreślony czyli powinien płacic np 100
    zł. Ja wystawiłem fakture za 50 zł i tak kolejne miesiące aż do maja.
    Czy mogę wystawić fakturę która wyrówna niedopłatę klienta? Czy klient może
    powiedzieć że nie zapłaci bo dostał faktury na kwotę 50 zł ?

    pozdrawiam Mmleczko

  • 8. Data: 2006-05-24 15:33:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Herbi <z...@o...pl> napisał:

    >Hehehe - najlepszą obroną jest atak?
    Czep się tramwaju. Nie śmieć listy nie na temat. Jeśli potrafisz
    poradzić pytającemu, to do niego pisz i pokaż swą wiedzę.

    >Nie ma tu znaczenia że przytoczyłeś zdanie przedpiścy w którym pyta o
    >"zmianę wartości abonamentu".
    To ja decyduję co ma znaczenie. Ważne, że autora zrozumiał.

    >I co - atakujesz dalej? :/
    PCWDW :-)
    Nie zachęcej, bo mnie to nie bawi (wyrosłem już dawno z takiej
    dziecinady). Do ataku szukaj kogoś na macie lub wmieszaj sie w grupę
    'kiboli'.
    EOT

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-05-24 15:33:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "MMleko" <m...@o...pl> napisał:

    > (osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej)
    To akurat bez znaczenia.

    >Czy mogę wystawić fakturę która wyrówna niedopłatę klienta?
    Faktury korygujące za te miesiące.

    >Czy klient może powiedzieć że nie zapłaci bo dostał faktury na kwotę 50 zł ?
    Klient powinien zapłacić to co jest w umowie, a ty powinieneś wystawić
    na taką sama kwotę f-rę.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-05-26 09:17:19
    Od: stern <s...@0...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > ZTCW f-rę wystawia się po dokonaniu zapłaty za usługę.

    tu się pomyliłeś :)

    po wykonaniu usługi / sprzedaży towaru.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-05-26 14:15:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    stern <s...@0...pl> napisał:

    >tu się pomyliłeś :)
    >po wykonaniu usługi / sprzedaży towaru.
    No nie zawsze. Wystawia się także po zapłacie za towar/usługę, a także
    po otrzymaniu zaliczki. Przynajmniej tak było-nie jestem na bieżąco w
    tej dziedzinie/

    --
    Artur Golański