  • 11. Data: 2006-09-26 09:35:11
    Temat: Re: umieszczanie kawałków weselnych na stronie
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    r...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > No znalazłem coś konkretnego;
    > http://www.filmart.pl/INFO.htm

    Nic konkretnego. Mylicie pojęcia odtwarzania utworu z jego
    wykonywaniem. W artykule powyżej zwraca się uwagę na nielegalność
    odtwarzania muzyki z płyt CD.

    Jeśli jestem klawiszowcem i dokonuję wykonania utworu, wówczas sprawa
    ma się całkiem inaczej. Mówimy tu o tzw. artystycznym wykonaniu, które
    zresztą podlega ochronie zapisami tego samego prawa, co wykonywany utwór.

    Tak więc kapela na weselu może grać cudze utwory, legalnie. Tak samo
    legalnie może zapis tych wykonań umieścić na swojej stronie. Należy
    jednak podać autora utworu - np:

    "Żegnajcie laski z kawalerskich czasów"
    słowa i muzyka: Gwidon Czapla
    wykonanie: Remiza Team

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2006-09-26 09:54:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 01:06:32 +0200, Kaja napisał(a):

    > Na Wirtualnej Polsce.

    Kaja, jak Ty cos powiesz, to nie wiem czasem czy mam sie smiac, czy lepiej
    by bylo nad Toba zaplakac...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-09-26 10:00:01
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nic konkretnego. Mylicie pojęcia odtwarzania utworu z jego
    > wykonywaniem. W artykule powyżej zwraca się uwagę na nielegalność
    > odtwarzania muzyki z płyt CD.

    No przecież to cytat z tego tekstu: "W całej Polsce kilkadziesiąt spraw o
    granie lub odtwarzanie muzyki trafiło już do prokuratur"

    podkreślam: granie lub odtwarzanie

  • 14. Data: 2006-09-26 10:32:30
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    r...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > No przecież to cytat z tego tekstu: "W całej Polsce kilkadziesiąt spraw o
    > granie lub odtwarzanie muzyki trafiło już do prokuratur"
    > podkreślam: granie lub odtwarzanie

    "Granie z magneta albo kompaktu" - tak można określić prezycję
    wyrażania twórcy artykułu. Chodzi o *odtwarzanie* muzyki z nośników.

    Sytuacja o którą pytał twórca wątku dotyczy wykonania utworu a nie
    odtworzenia cudzego wykonania utworu. Zerknij sobie w ustawę o ochronie
    praw autorskich, poczujesz różnicę ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 15. Data: 2006-09-26 12:48:51
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Tak więc kapela na weselu może grać cudze utwory, legalnie. Tak samo
    >legalnie może zapis tych wykonań umieścić na swojej stronie. Należy

    Rozumiem że znasz się na tym i jesteś na 100% pewien?;
    bo znalazłem na stronie jednego z zespołów coś takiego:

    "Słow kilka o prawach autorskich (materiały ze strony ZAIKSU)

    Czy zespół muzyczny, zabawiający gości weselnych w czasie przyjęcia musi
    opłacać tantiemy?

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie określa w sposób
    precyzyjny, kto w opisanym powyżej przypadku jest zobowiązany do wniesienia
    opłat z tytułu honorariów autorskich. Tym samym daje uprawnionym prawo do
    ubiegania się o wynagrodzenie zarówno od właściciela sali wynajmowanej na ten
    cel, zespołu muzycznego wykonującego utwory na weselu, jak i od samych Państwa
    Młodych (ale oczywiście tylko od jednego, a nie od wszystkich tych podmiotów
    równocześnie). Najczęściej jednak w przypadku organizacji wesela, opłatę taką
    wnosi właściciel sali, któremu zespół powinien wręczyć wykaz wykonywanych
    utworów z nazwiskami autorów."

  • 16. Data: 2006-09-26 12:51:33
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    i jeszcze to:

    "Czy to prawda, że utwory o czasie trwania do 30 sekund można wykorzystywać
    bez zezwolenia twórcy, bądź ZAiKS-u i bez płacenia tantiem?

    Nie, to nieprawda. Utwory podlegają ochronie niezależnie od kryterium czasu
    trwania. Nawet bardzo krótkie utwory lub ich fragmenty wymagają w przypadku
    ich wykorzystania zgody uprawnionych i zapłaty tantiem.

    Mam pytanie dotyczące praw autorskich do wykorzystania fragmentu utworu
    muzycznego na stronie internetowej jako podkładu?

    Zarówno cały utwór jak i jego fragmenty podlegają ochronie. Aby legalnie
    korzystać z utworów należy uzyskać zgodę uprawnionych twórców oraz opłacać
    wynagrodzenia autorskie. Na terytorium Polski zgody takiej udziela
    Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, które reprezentuje zarówno twórców polskich jak
    i zagranicznych. Zgoda udzielana jest w formie pisemnej i przybiera postać
    umowy licencyjnej o korzystanie z utworów. Aby jednak doszło do podpisania
    umowy przyszły użytkownik powinien złożyć wniosek o zawarcie umowy. Wniosek
    taki można pobrać z naszej strony : Jak działa -> Wzory dokumentów -> Wniosek
    o zawarcie umowy licencyjnej na umieszczenie utworów na stronie internetowej"

    ze strony http://www.rendez-vous.com.pl/pliki.html