  • 1. Data: 2006-09-25 13:26:58
    Temat: opłata za wodę
    Od: "pisz" <p...@o...pl>

    Witam
    Mam zamontowany w domu licznik wody ciepłej i zimnej.
    Dostawca wody rozliczał mnie do tej pory za faktyczne zużycie wody.
    Ostatnio dostałem jednak oprócz "standardowego" rachunku "wyrównanie"
    kosztów, tzn propocjonalne rodzielone koszty zużycia wody w bloku pomiędzy
    wszystkich lokatorów.
    Dodam, że w naszym bloku są odbiorcy z licznikami wody i bez.
    Czy dostawca może obciążyć mnie dodatkowymi kosztami ??

    pozdrawiam,
    pisz

  • 2. Data: 2006-09-25 15:10:28
    Temat: Re: opłata za wodę
    Od: "eska" <e...@n...pl>

    "pisz" napisał w news:04e3.000000ee.4517d922@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Mam zamontowany w domu licznik wody ciepłej i zimnej.
    > Dostawca wody rozliczał mnie do tej pory za faktyczne zużycie wody.

    Kto był/jest dostawcą? Jakaś firma wodociagów i kanalizacji? Ciepłownia?
    Jest spisana z nimi indywidualna umowa na dostawę wody?

    > Ostatnio dostałem jednak oprócz "standardowego" rachunku "wyrównanie"
    > kosztów, tzn propocjonalne rodzielone koszty zużycia wody w bloku pomiędzy
    > wszystkich lokatorów.

    Od kogo to "wyrównanie"? Od tego samego dostawcy, czy od zarządcy
    nieruchomości?

    > Dodam, że w naszym bloku są odbiorcy z licznikami wody i bez.
    > Czy dostawca może obciążyć mnie dodatkowymi kosztami ??

    Bez zawartej umowy określającej sposób rozliczeń - nie może.

    Nie może także być dwóch "dostawców", to znaczy rozliczeń
    z jakimś "Wodnikiem", oraz drugich rozliczeń, z Zarządcą nieruchomości,
    z którym "Wodnik" ma umowę na zbiorową dostawę wody rozliczaną
    na wodomierzu głównym (na przyłączu).

    Art. 6 ust. 6 pkt 3 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu
    w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (D. U. z 2001 r. Nr 72, poz. 747
    z późn. zmianami) określa, kiedy można zawrzeć umowę indywidualną między
    bezpośrednim dostawcą i indywidualnym odbiorcą wody. Artykuł ten upoważnia
    do ustalenia między stronami, sposobu rozliczania różnic bilansowych między
    wodomierzem głównym a sumą wskazań wodomierzy indywidualnych (+ ryczałty).
    Jednak nie oznacza to, ze legalne liczniki wody (wodomierze okresowo legalizowane),
    mają być stosowane jako podzielniki kosztów. Obowiązkiem Zarządcy nieruchomości
    jest dbałość o szczelność instalacji wewnętrznej (za wodomierzem głównym),
    i nie może on całego ciężaru ewentualnych nieszczelności jak i statystycznej
    sumy uchybień pomiarowych wszystkich wodomierzy, przerzucać na końcowych
    odbiorców wody.

    W Rozporządzeniu Ministra Budownictwa z 28 czerwca 2006, w §16 punkt
    7 i 8 mówi się, że w rozliczeniach z osobami korzystającymi z lokali w budynku
    wielolokalowym lub zarządcą tego budynku, należności za dostarczoną wodę
    moga być regulowane na podstawie prognozy ilości usług. Jednak prognoza
    ta ma wynikać z umowy między stronami - więc żadne zaskakiwanie kogoś
    dodatkowym "wyrównaniem" nie może mieć miejsca.

    > pozdrawiam,
    > pisz

    pozdrawiam
    eska

  • 3. Data: 2006-09-25 17:05:53
    Od: "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM>

    Witam!

    Użytkownik "pisz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy dostawca może obciążyć mnie dodatkowymi kosztami ??

    Tutaj jedna spoldzielnia przeprasza i wyjasnia - moze to cos wyjasni :-) :
    http://rsm.com.pl/?a=kacik.dat&b=1.dat

    Z.