  • 1. Data: 2006-09-25 12:11:24
    Temat: Wykup mieszkania zakładowego
    Od: "chomson" <z...@p...onet.pl>

    Mam taki problem,
    Jestem najemcą mieszkania zakładowego od 5 lat.
    Wcześniej w mieszkaniu mieszkała moja babcia z dziadkiem.
    Dziadek był wieloletnim pracownikiem zakładu (kopalni).
    Dziadek zmarł i jeszcze gdy mieszkała w nim babcia zamedlowałem się w nim.
    Po śmierci babci jestem jedynym najemcą mieszkania.
    Teraz mam możliwość wykupienia tego mieszkania.
    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie mam możliwości jeżeli chodzi o
    uzyskanie jakiejś ulgi przy wykupieniu mieszkania.
    Nie mam odłożonych pieniędzy więc chciałbym jak najtaniej kupić mieszkanie.
    Czy z tytułu pokrewieństwa mogę uzyskać większą ulgę.
    Jedyne co zdołałem się dowiedzieć od Spółki Restrukturyzacji Górnictwa
    (zarządca mieszkań zakładowych) to, że jedyna ulga jaka mi przysługuje to
    chyba 3 lub 5% (niepamiętam dokładnie) za każdy rok najmu mieszkania.
    Dzięki za jakąkolwiek pomoc.
    Pozdrawiam
    chomson

  • 2. Data: 2006-09-25 23:06:30
    Temat: Re: Wykup mieszkania zakładowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Sep 2006, chomson wrote:

    > Czy z tytułu pokrewieństwa mogę uzyskać większą ulgę.

    O ile wiem nie ma na to najczęściej "ogólnopaństwowych" przepisów.
    Nawet przy mieszkaniach komunalnych - stanowiacych własnosć miasta
    lub gminy - działa "kazdy sobie rzepkę skrobie", czyli każda
    gmina ustanawia *własne* zasady udzielania ulg.

    > Jedyne co zdołałem się dowiedzieć od Spółki Restrukturyzacji Górnictwa
    > (zarządca mieszkań zakładowych)

    Niewykluczone że musisz dotrzeć do właściciela mieszkań (kto nim jest,
    skoro rzeczona Spółka jest zarządcą?) i zasad na których je "dostał",
    bo rozumiem że to byłe mieszkania zakładowe i zakład pracy przekazał
    je na jakichśtam warunkach.
    Zastrzegam iż prawnikiem NIE jestem i głowy za to czy jakiejś
    regulacji np. dotyczącej całego górnictwa nie było nie dam, ale
    trochę bym się zdziwił.

    pzdr, Gotfryd