  • 1. Data: 2004-12-10 17:08:19
    Temat: ujawnienie dochodów policji....
    Od: "ZobaczKoniecznie" <k...@w...orpi.totezkasuj.pl>

    Witam,

    W dniu dzisiejszym zdarzyło mi się popełnić wykroczenie (o 51 za duża
    prędkość) i policjant musiał sporządzić wniosek do Sądu Grodzkiego.

    W jedym z pól formularza jest pytanie o miejsce pracy, zawód oraz dochód
    miesięczny brutto.

    Odmówiłem odpowiedzi na ostatni element, ponieważ w umowie o pracę mam
    zastrzeżenie o tajemnicy wynagrodzenia - czym wprowadziłem sporządzającego
    protokól policjanta w stan zakłopotania, ale po chwili zanotował "dochody
    utajnione" :)

    Pytanie prawne: czy są przepisy normujące ten obszar? Policjant stwierdził,
    że nie mogę odmawiać odpowiedzi - a ja stwierdziłem, że mimo wszystko, do
    czasu konsultacji z kimś kto się na tym zna, zaniecham odpowiedzi.

    Czy ewentualnie przed sądem musiałbym udzielić tej informacji? Nie wybieam
    się do sądu, bo od razu we wniosku poprosiłem o wymierzenie kary bez
    rozprawy - nie mam na to czasu, ale chętnie dowiedziałbym się, jakie sąd ma
    prawa.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2004-12-10 17:16:36
    Temat: Re: ujawnienie dochodów policji....
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik ZobaczKoniecznie napisał:

    > Odmówiłem odpowiedzi na ostatni element, ponieważ w umowie o pracę mam
    > zastrzeżenie o tajemnicy wynagrodzenia - czym wprowadziłem sporządzającego

    *ROTFL*

    TO z chęcią poczytaj ... => http://ms.gov.pl/index.php
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2004-12-10 17:19:53
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Stasio Podróżnik napisał:

    > TO z chęcią poczytaj ... => http://ms.gov.pl/index.php

    Żeby nie było, że tam nie ma ...

    "Rozdział 2
    Prawa i obowiązki sędziów
    Art. 82. § 1. Sędzia jest obowiązany postępować zgodnie ze ślubowaniem
    sędziowskim oraz stale podnosić kwalifikacje zawodowe.
    § 2. Sędzia powinien w służbie i poza służbą strzec powagi stanowiska
    sędziego i unikać wszystkiego, co mogłoby przynieść ujmę godności
    sędziego lub osłabiać zaufanie do jego bezstronności.
    § 3. Minister Sprawiedliwości, po zasięgnięciu opinii Krajowej Rady
    Sądownictwa, może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowe
    zasady i tryb kształcenia sędziów.
    Art. 83. Czas pracy sędziego jest określony wymiarem jego zadań."

    Ciąg dalszy doczytasz ...

  • 4. Data: 2004-12-10 17:22:21
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > TO z chęcią poczytaj ... => http://ms.gov.pl/index.php

    http://ms.gov.pl/praca/praca.php

    Blog o nowozatrudnionych rulez!

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2004-12-10 17:39:42
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cpcls1$svq$2@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Stasio Podróżnik z adresu <b...@o...pl> napisał(a):

    > Żeby nie było, że tam nie ma ...

    szczerze mówiąc to nie rozumiem o co chodzi :)

    Czy policja może żądać ode mnie ujawnienia dochodów, a jeśli tak to w jakim
    trybie?

    Czy sąd Grodzki ma do tego prawo, a jeśli tak, to w jakim trybie?

    Nie za bardzo rozumiem poprzednie wyjaśnienie - być może wynika z
    niezrozumienia pytania :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 6. Data: 2004-12-10 17:41:37
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik plusz napisał:

    > szczerze mówiąc to nie rozumiem o co chodzi :)
    > Nie za bardzo rozumiem poprzednie wyjaśnienie - być może wynika z
    > niezrozumienia pytania :)

    Ja ZROTFLOWALEM opowieść sf ... Przedprzedpiśca zapytał co
    podkreśliłem o prawa sądów ;> ... TO wskazałem miejsce, gdzie takowe
    się znajdują ... czy ja się do wesołkowatego pytania odniosłem ...
    hmmm ...

    P.S.
    Masz rację, sądy nie powinny pytać o zarobkitylko przypieprzać
    nieadekwatne do zarobków kary ... i tak bezrobotnemu karę grzywny 10
    000 za zaśmiecanie przystanku autobusowego, prezesowi PKO S.A. 300 zł
    za przekroczenie prędkości o 120 km.h w zabudowanym ;>

  • 7. Data: 2004-12-10 17:46:32
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cpcn4q$svq$4@inews.gazeta.pl,
> [...]

    > podkreśliłem o prawa sądów ;> ... TO wskazałem miejsce, gdzie takowe
    > się znajdują ... czy ja się do wesołkowatego pytania odniosłem ...

    hmm.... przedpiszca pytał najpier o to, czy policjantowi należu ujawnić
    dochody ...

    poza tym, jeśli sąd ma prawo żądać ujawnienia dochodów, a proacodawca ma
    prawo zakazać - to gdzie są przepisy to normujące..

    to, że "sąd musi wiedzieć jaką grzywnę nałożyć" nie oznacza wcale, że w
    trybie "zapytania obwinionego" może tą informację uzyskać

> [...]
    >000 za zaśmiecanie przystanku autobusowego, prezesowi PKO S.A. 300 zł
    >za przekroczenie prędkości o 120 km.h w zabudowanym

    interesujące stwierdzenie ... w taryfikatorze mandatów nie znalazłem
    odniesienia do sytuacji materialnej sprawcy wykroczenia ...

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 8. Data: 2004-12-10 18:15:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cpcl4u$187q$1@mamut.aster.pl ZobaczKoniecznie
    <k...@w...orpi.totezkasuj.pl> pisze:

    > Pytanie prawne: czy są przepisy normujące ten obszar? Policjant
    > stwierdził, że nie mogę odmawiać odpowiedzi
    Przyłączam się do pytania.
    Moim zdaniem w tej sytuacji policjant ma prawo do uzyskania wyłącznie
    informacji zawartych w prawie jazdy i/lub dokumencie tożsamości oraz
    dowodzie rejestracyjnym. Nic mu do miejsca pracy itp. danych.
    Ponadto IMHO obwiniony/podejrzany zawsze ma prawo odmówić wyjaśnień/zeznań.
    Jeśli się mylę, bardzo proszę o wskazanie faktycznego stanu prawnego i
    podanie źródeł.

    Jotte

  • 9. Data: 2004-12-10 18:20:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości

    > interesujące stwierdzenie ... w taryfikatorze mandatów nie znalazłem
    > odniesienia do sytuacji materialnej sprawcy wykroczenia ...

    Ale jest w KW w spisie okoliczności jakie powinin wziąć sąd pod uwagę przy
    wymierzaniu kary.
    Możesz wysokości zarobków nie podać lecz jak dostaniesz 2500 zł zamiast 250
    zł grzywny to nie becz żeś biedny.Sędziego nie wzruszysz;)

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-12-10 18:23:54
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Jeśli się mylę, bardzo proszę o wskazanie faktycznego stanu prawnego i
    > podanie źródeł.

    Na boga, mowicie jakby ow policjant trzymajac bron przy skroni
    czlowieka , ktory popelnil przestepstwo ...

    Pyta, odpowiadacie ... pyta - nie odpowiadacie, a za wysokosc
    grzywny/kary.mandatu/haraczu obwiniajcie samych siebie ...