  • 1. Data: 2004-12-10 15:09:02
    Temat: wojsko!;-)
    Od: "Gregor" <p...@o...pl>

    Witam,

    Od niedawna posiadam dwa obywatelstwa w tym jedno z nich jest polskie (od
    urodzenia). Gdy mialem 18 lat poszedlem na komisje wojskowa i dostalem
    kategorie A. Czy teraz polskie wojsko ma prawo wcielic mnie w swoje szeregi
    czy moze moge jakos sie wymigac skoro mam obywatelstwo innego panstwa?

  • 2. Data: 2004-12-10 15:28:31
    Temat: Re: wojsko!;-)
    Od: Arek <a...@e...net>

    Gregor rzecze:
> [...]
    > czy moze moge jakos sie wymigac skoro mam obywatelstwo innego panstwa?

    Jeżeli mieszkasz na stałe za granicą to nie mogą Cię wcielić.
    Jeżeli skończył się rok kalendarzowy, w którym kończysz 28 lat to też
    nie mogą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-12-10 17:27:25
    Od: "Gregor" <p...@o...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:cpcfeb$qha$1@news.onet.pl...
    > Gregor rzecze:
    > Jeżeli mieszkasz na stałe za granicą to nie mogą Cię wcielić.
    > Jeżeli skończył się rok kalendarzowy, w którym kończysz 28 lat to też nie
    > mogą.

    Moga mnie wcielic mimo, ze jestem obywatelem innego kraju i mieszkam w
    Polsce?
    A ja nie chce polski na wojnie bronic, tylko tego innego panstwa. Cos tu
    brak logiki Panie Arku.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-12-10 18:06:20
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 10/12/2004 18:27, Gregor wrote :

    > Moga mnie wcielic mimo, ze jestem obywatelem innego kraju i mieszkam w
    > Polsce?
    > A ja nie chce polski na wojnie bronic, tylko tego innego panstwa. Cos tu
    > brak logiki Panie Arku.

    To się zrzeknij polskiego obywatelstwa.

    Logika jest i to całkiem logiczna. Obywatel posiadający dwa obywatelstwa
    ma obowiązek bronić tego państwa z którym jest bardziej związany.
    Naturalnie, większy jest jego związek z państwem w którym przebywa na stałe.

    Dobrze Ci powiedzieli, polskie prawo nie przewiduje żadnych wyłączeń dla
    osób posiadających więcej niż dwa obywatelstwa. Dla Polski jesteś
    Polakiem jeśli posiadasz polskie obywatelstwo. Inne obywatelstwa państwa
    polskiego po prostu nie obchodzą.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 5. Data: 2004-12-10 19:00:37
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gregor" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polsce?
    > A ja nie chce polski na wojnie bronic, tylko tego innego panstwa. Cos tu

    Jeśli będziesz służył w wojsku tego drugiego państwa, to niedostaniesz
    powołania do polskiej armii.

    Piotr K.

  • 6. Data: 2004-12-11 13:00:46
    Od: "Gregor" <p...@o...pl>

    "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki" <p...@p...name> wrote in
    message news:41b9e59b$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > ma obowiązek bronić tego państwa z którym jest bardziej związany.
    > Naturalnie, większy jest jego związek z państwem w którym przebywa na

    Czy pismo do WP w ktorym stwierdze, ze bardziej czuje sie zwiazany z tym
    drugim panststwem, a w Polsce mieszkam tylko dlatego, ze musze pomoze
    uniknac mi pojscia do wojska?

    W ogole to jakies chore jest! Musze miec uregulowany stosunek do sluzby, aby
    kredyt na mieszkanie wziasc, do 2008 mam odroczenie bo studiuje. Nie wiem co
    zrobic, przeciez nie bede czekal do 28 roku zycia :/

  • 7. Data: 2004-12-12 10:38:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Gregor" <p...@o...pl> popełnił 11 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > W ogole to jakies chore jest! Musze miec uregulowany stosunek do
    > sluzby, aby kredyt na mieszkanie wziasc,
    Chory to jest pomysł by zezwalać na posiadanie podwójnego obywatelstwa.
    Albo rybki, albo akwarium.
    Nigdy nie można wykluczyć stanu wojny między RP a N.Gwineą
    (BTW jak się nazywa państwo w kraju N.Gwinea?)

    Obywatelstwo to nie narodowość, której poczucie jest bardziej skomplikowane
    niz dokumenty paszportowe.
    Ale mozesz odsłużyć w Bundes,
    możesz też stać się alko- narko- uzależnionym.
    Jest nadzieja że zrezygnują z wcielania Cię w poczet.

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-12-12 11:29:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Gregor" <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > Czy pismo do WP w ktorym stwierdze, ze bardziej czuje sie zwiazany z
    > tym drugim panststwem, a w Polsce mieszkam tylko dlatego, ze musze
    > pomoze uniknac mi pojscia do wojska?

    Skoro mieszkasz tu, bo musisz i nie mieszkasz tam, to jesteś bardziej
    związany z Polską.[1]
    W budynku 3C możesz odebrać swój mundur. :]

    [1] Pomijając fakt, że i tak nikogo nie będzie obchodzi z jakim państwem
    jesteś bardziej związany, dopóki masz polskie obywatelstwo,.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I didn't fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian.

  • 9. Data: 2004-12-12 11:42:22
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Gregor napisał:

    > W ogole to jakies chore jest! Musze miec uregulowany stosunek do sluzby, aby
    > kredyt na mieszkanie wziasc, do 2008 mam odroczenie bo studiuje. Nie wiem co
    > zrobic, przeciez nie bede czekal do 28 roku zycia :/

    Na drugim roku mozna odrabiac wojsko na studiach (a czemu tylko na
    drugim to juz pozostanie tajemnica naszego genialnego ustawdowacy).

    Ewentualnie pozostaje zmiana kategorii na inna niz A albo zrzeczenie sie
    obywatelstwa. There is no other way.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 10. Data: 2004-12-12 21:19:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Ewentualnie pozostaje zmiana kategorii na inna niz A albo zrzeczenie sie
    > obywatelstwa. There is no other way.

    Oj, jest sporo innych metod. Zmiana płci przykładowo ;)