  • 11. Data: 2004-12-10 19:00:21
    Temat: Re: ujawnienie dochodów policji....
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:cpcp3q$9ut$1@news.dialog.net.pl...

    > Nic mu do miejsca pracy itp. danych.

    Peplacie jak baby w maglu.
    A tu niestety grupa prawna.
    Kodeks wykroczeń (3 minuty szukania w sieci) i mamy:

    Art. 65. (80) § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub
    instytucję upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:

    1.. co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2.. co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    zamieszkania,
    podlega karze grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych w §
    1

    Nie wstyd ???

    Pzdr

    Leszek

  • 12. Data: 2004-12-10 20:26:02
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cpcro8$ki0$1@opal.icpnet.pl,
    niejaki(a): Leszek z adresu <l...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > 1.. co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    > 2.. co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub

    a gdzie tu "wynagrodzenie brutto" ?

    w umowie o pracę zwykle nie ma klauzuli o zakazie ujawniania iejsca
    zatrudnienia lub zawodu - a odnośnie wynagrodzenia jest

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 13. Data: 2004-12-10 20:38:27
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cpcro8$ki0$1@opal.icpnet.pl Leszek
    <l...@p...fm> pisze:

    > Peplacie jak baby w maglu.
    Głupawa uwaga i właściwie - po co?

    > A tu niestety grupa prawna.
    Więc nie "prawnicza".
    Przeczytaj sobie jej opis tu: http://www.usenet.pl/opisy/pl.soc.prawo
    albo tu: http://www.prawnik.net.pl/prawnik/pl_soc_prawo.htm
    Nie wstyd??

    > Kodeks wykroczeń (3 minuty szukania w sieci) i mamy:
    Czyżbyś usiłował odebrać chleb kancelariom prawnym, adwokatom, radcom -
    wszystko jest w sieci? ;)

> [...]
    > 1.. co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    > 2.. co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    (...)
    To niewiele wyjaśnia.
    Z mocy jakiej ustawy - czy właściwej dla danego organu lub instytucji?
    A jaki jest ZAKRES upoważnienia organu lub instytucji uprawnionej do
    legitymowania?
    Przykład: służby ochrony mają prawo do legitymowania osób przebywających na
    terenie chronionym w celu stwierdzenia prawa do przebywania w jego obrębie
    (o ile nie jest to teren ogólnodostępny). Może mają prawo pytać o zawód? ;))

    Jotte

  • 14. Data: 2004-12-10 20:43:52
    Od: brian <b...@n...com>

    Leszek wrote:

> [...]
    > właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    > ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności

    Ten paragraf to musial chyba drapac osobiscie towarzysz Kalisz. Jest on
    sprzeczny z art 8 Europejskiej Konwencji Praw Czlowieka.

    ARTICLE 8

    1.Everyone has the right to respect for his private and family life, his
    home and his correspondence.

    2.There shall be no interference by a public authority with the exercise
    of this right except such as is in accordance with the law and is
    necessary in a democratic society in the interests of national security,
    public safety or the economic well-being of the country, for the
    prevention of disorder or crime, for the protection of health or morals,
    or for the protection of the rights and freedoms of others.

    Jakos nie widze konecznosci panstwa demokratycznego, ani bezpieczenstwa
    narodowego, ani bepiecznestwa publicznego, ani dobrobytu Polski, ani
    prewencji przestepczosci, ani ochorny morale obywateli, zeby kazdy
    idiota w policyjnym mundurku dawal sobie prawo do pytania mnie gdzie
    pracuje i ile zarabiam. Jest to sprawa PRYWATNA wg Konwencji.

    Zreszta paragraf 2 narusza konstytucyjne prawo do odmowy, nie tylko w
    swojej sprawie ale i najblizszych.

  • 15. Data: 2004-12-10 20:48:22
    Od: brian <b...@n...com>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Ja ZROTFLOWALEM opowieść sf ... Przedprzedpiśca zapytał co podkreśliłem
    > o prawa sądów ;> ... TO wskazałem miejsce, gdzie takowe się znajdują ...
    > czy ja się do wesołkowatego pytania odniosłem ... hmmm ...
    >
    > P.S.
    > Masz rację, sądy nie powinny pytać o zarobkitylko przypieprzać
    > nieadekwatne do zarobków kary ... i tak bezrobotnemu karę grzywny 10 000
    > za zaśmiecanie przystanku autobusowego, prezesowi PKO S.A. 300 zł za
    > przekroczenie prędkości o 120 km.h w zabudowanym ;>

    Sa NIE MA PRAWA PYTAC jezeli nie ma to zadnego zwiazku z ewentualna
    wina. A zarobki raczej nie maja zadnego zwiazku z wykroczeniem drogowym
    Co NAJWYZEJ MOZE zapytac PO UZNANIU WINNYM, celem wymierzenia kary.
    Wszelka inna procedura narusza jaskrawo art 8 Konwencji Praw Czlowieka.

  • 16. Data: 2004-12-10 20:49:45
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cUnud.3909$sU4.681@trndny01,
    niejaki(a): brian z adresu <b...@n...com> napisał(a):
> [...]
    > wg Konwencji.
    >
    > Zreszta paragraf 2 narusza konstytucyjne prawo do odmowy, nie tylko w

    w końcu dyskusja zaczyna zmierzać na właściwe tory ....

    więc może osoby, które tak chętnie na początku ROTFLowały :) teraz podadzą
    konkretną podstawę prawną dla której obywatel demokratycznego państwa
    musiałby ujawnić swoje dochody

    czy to nie jest tak, że co najwyżej sąd mógłby zwrócić się do pracodawcy lub
    Urzędu Skarbowego z wnioskiem o przesłanie takiej informacji?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 17. Data: 2004-12-10 21:41:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    plusz wrote:

    > czy to nie jest tak, że co najwyżej sąd mógłby zwrócić się do pracodawcy lub
    > Urzędu Skarbowego z wnioskiem o przesłanie takiej informacji?

    To kosztuje. Koszta zostaną doliczone do wyroku. A za dokładanie pracy
    sądowi, sędzia będzie mniej wyrozumiały.

    Formalnie pewnie możesz odmówić, ale IMHO się to nie opłaci.

  • 18. Data: 2004-12-10 22:02:42
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cpd55f$2j88$1@news2.ipartners.pl,
    niejaki(a): Andrzej Lawa z adresu <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał(a):

    > Formalnie pewnie możesz odmówić, ale IMHO się to nie opłaci.

    Ale skoro mam zakaz ujawniania wysokości wynagrodzenia od pracodawcy to
    chyba sąd powinien to uszanować.
    Przecież tego typu informacje zostają w dokumentacji i gdyby się postarać,
    to pewnie można wykazać również niezgodność takiego działania z ustawą o
    ochronie konkurencji i konsumentów - bo jeśli z takim dokumentem zapozna się
    konkurent, może to ułatwić np. przejęcie pracownika
    oczywiście to już mocno naciągane - ale nie oznacza to, że na każde pytanie
    policjanta sporządzającego wniosek do sądu, należy podać wszelkie informacje
    o które zapyta - szczególnie, kiedy nie jest w stanie podać podstawy
    prawnej.

    a przed sądem można spróbować zarządać pisemnej gwarancji, że taka
    informacja pozostanie do wiadomości sądu

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 19. Data: 2004-12-10 22:29:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cpd6cv$1s67$1@mamut.aster.pl plusz
    <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> pisze:

    > Ale skoro mam zakaz ujawniania wysokości wynagrodzenia od pracodawcy to
    > chyba sąd powinien to uszanować.
    Wg mnie nie tędy droga. Ustawa jest aktem prawnym zawierającym normatywy
    znacznie wyższego rzędu niż umowa o pracę czy aneks do niej. Przesadzając
    nieco - w takiej umowie można wszak zawrzeć zapis, że np. nie wolno mi
    wręczać policji dokumentu stwierdzającego tożsamość lub zatrzymywać się do
    kontroli drogowej. I co?
    Interesują mnie prawne określenia zakresu informacji, których należy
    udzielić konkretnym organom i w konkretnych sytuacjach.
    Przykładowo - policjant pyta o miejsce zatrudnienia przy okazji zatrzymania
    w związku z popełnieniem czynu podlegającego jurysdykcji SG. Muszę udzielić
    tej informacji, czy nie i na jakiej (szczegółowo) podstawie? Bo uważam, że
    może poznać moje dane osobowe (imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia,
    adres zameldowania, pesel) niezbędne do skutecznego wszczęcia postępowania.
    Są one zawarte w dokumencie tożsamości.
    A jeśli legitymuje mnie indywiduum ze SM bo źle zaparkowałem? To co, może
    wymagać odpowiedzi kim jestem z zawodu?!

    Jotte

  • 20. Data: 2004-12-10 23:01:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZobaczKoniecznie" <k...@w...orpi.totezkasuj.pl> napisał w
    wiadomości news:cpcl4u$187q$1@mamut.aster.pl...

    Konieczność uzyskania tej informacji wynika z faktu, że w sąd żąda tej
    informacji przy wniosku o ukaranie. Policjant o to ma obowiązek zapytać. Ty
    nie masz obowiązku odpowiedzieć, a on powinien odnotować, ze odmówiłeś
    odpowiedzi. I tyle. teraz piłka jest po stronie sądu.

    Generalnie informacja ta ma służyć odpowiedniemu określeniu wysokości
    grzywny, tak by żebraka nie ukarać grzywną 5.000 zł, a milionera 50 zł. Na
    ile jest to sensowne, to inna sprawa.