  • 1. Data: 2004-12-10 18:14:52
    Temat: auto kupione w komisie - oszustwo?
    Od: "robi" <w...@w...pl>

    Dwa tygodnie temu stalem sie nieswiadomym posiadaczem
    bubla w postaci wymazonego samochodu. Auto kupilem
    w komisie. Wczesniej wyszukalem je w internecie na stronach
    Gepardauto.pl
    Auto oferowane było jako kupione w polsce w salonie, pierwszy
    wlasciciel, garazowane, serwisowane i bezwypadkowe.

    Auto obejrzalem, przejechalem sie nim i nabylem bedac swiecie
    przekonanym, ze mam "prawie nowe" (3 lata) serwisowane i
    bezwypadkowe auto.

    Pech trafil, ze ostatniej nocy na trasie stuknalem dzika.
    Gdy dzis pojechalem do serwisu, aby zrobić wstepne ogledziny
    uszkodzeń to dowiedzialem sie, ze to nie pierwsza przygoda tego
    samochodu, a szpachlu jest na nim wiecej niz lakieru.
    Coz - nie jestem fachowcem, a auto w momencie zakupu wygladalo
    naprawde dobrze.
    W serwisie powiedzieli, ze uszkodzenia jakim uleglo to auto poprzednio
    byly bardzo powazne.
    Samochod kupilem z pewnym wysilkiem finansowym i zalezalo mi, aby
    bylo jak najmlodsze i bezwypadkowe. Jestem wiec zly na siebie ze dalem
    sie oszukac jak sztubak, ale i wsciekly na komis bo oni - z duzym
    prawdopodobienstwem - wiedzieli jaki bubel mi sprzedaja. Znali moje
    nastawienie i wiedzieli, ze gdybym sie dowiedzial, ze auto bylo wypadkowe
    to bym go nie kupil.

    Pytanie zatem:
    czy moge skarzyc komis, ze sprzedal mi auto bezwypadkowe, co okazalo
    sie klamstwem?
    Na fakturze zakupu jest notka, ktora musialem podpisac, ze odbylem jazde
    probna i znam stan techniczny auta i ze nie bede roscil zadnych pretensji
    do komisu.

    Jezeli sprawa kwalifikuje sie do sadu i mam jakies szanse to pytanie na co?
    Odszkodowanie? Ja zwracam im samochod, a oni mi pieniądze ?

    prosze o porade
    robi

  • 2. Data: 2004-12-10 18:29:14
    Temat: Re: auto kupione w komisie - oszustwo?
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Przeczytaj jeszcze raz co sam napisales:

    > Na fakturze zakupu jest notka, ktora musialem podpisac, ze odbylem jazde
    > probna i znam stan techniczny auta i ze nie bede roscil zadnych pretensji
    > do komisu.

    Myslisz ze po co daja takie cos do podpisania?

    shi

  • 3. Data: 2004-12-10 18:29:59
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik robi napisał:

> [...]
    > probna i znam stan techniczny auta i ze nie bede roscil zadnych pretensji

    Sam sobie odpowiedziales wlasnie.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-10 18:42:12
    Od: "robi" <w...@w...pl>

    > Sam sobie odpowiedziales wlasnie.

    W serwisie poddali w watpliwosc moc prawna takiej notki, więc liczylem
    na to ze ktos znajacy dokladnie prawo odpowie mi np.: "ze nie" - poniewaz
    jest jakis paragraf i w ten sposob oni zabezpieczyli sie skutecznie.
    Badz tez potwierdzi watpliwosc co do mocy prawnej takie notki i tez uzasadni
    to paragrafem.

    W prawnych zawilosciach czasami zwykla logika zawodzi. Tego juz kiedys
    doswiadczylem.

    robi

  • 5. Data: 2004-12-10 18:58:44
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik robi napisał:

> [...]
    > to paragrafem.
    > W prawnych zawilosciach czasami zwykla logika zawodzi. Tego juz kiedys

    KC
    Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne
    rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed zawarciem umowy
    podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności
    nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł
    się dowiedzieć.

    Imo mialbys moze jakies szanse w sadzie gdybys wykazal, ze jestes
    totalnym laikiem w sprawach samochodowych, a komisant umyslnie zatail
    informacje na temat stanu faktycznego samochodu. Jednakze, poniewaz
    podpisales stoswona notke, w ktorej stwierdzasz ze zapoznales sie ze
    stanem faktycznym samochodu (skoro sam nie miales odpowiednich
    kwalifikacji do oceny, trzeba bylo skorzystac z uslug kogos kto sie na
    tym zna. Nie zrobiles tego, wiec postapiles niedbale.), to nie widze
    zbyt duzych szans. Ale oczywiscie istnieje mozliwosc, ze przekonasz sad,
    wszystko zalezy od tego jaka masz sile perswazji.

    Jednakze ja widze Twoje szanse marnie. Ale niech sie wypowie jakis
    cywilista.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-10 19:02:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    robi wrote:
> [...]
    > jest jakis paragraf i w ten sposob oni zabezpieczyli sie skutecznie.
    > Badz tez potwierdzi watpliwosc co do mocy prawnej takie notki i tez uzasadni

    art.11 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w zw. z
    art.770[1] kc (o ile jesteś konsumentem...); cała ustawa może być
    ciekawą lekturą

    Art. 11. Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć
    ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można
    tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich
    niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego.

    KG

  • 7. Data: 2004-12-10 23:02:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur "Shiva" Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:cpcpul$r5p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Myslisz ze po co daja takie cos do podpisania?

    I myślisz, że takie zastrzeżenie coś pomoże w wypadku ukrytej wady?

  • 8. Data: 2004-12-10 23:07:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

> [...]
    > podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności
    > nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł

    Właśnie o ten przepis mi chodzi :-)

> [...]
    > zbyt duzych szans. Ale oczywiscie istnieje mozliwosc, ze przekonasz sad,
    > wszystko zalezy od tego jaka masz sile perswazji.

    Czy uważasz, że w wyniku jazdy próbnej można stwierdzić, czy samochód brał
    udział w kolizjach drogowych?

    > Jednakze ja widze Twoje szanse marnie. Ale niech sie wypowie jakis
    > cywilista.

    Kluczowe znaczenie mają dla sprawy dwie kwestie:

    1) czy zdołamy dowieść, że komis zapewniał o tym, ze samochód jest
    bezwypadkowy?
    2) czy zdołamy dowieść, że wada byłą możliwa do wykrycia przez komis?

    Jeśli na obydwa pytanie jesteśmy w stanie dać pozytywną odpowiedź, to można
    się brać z tematem za bary. Nawet złożyć zawiadomienie o oszustwie.

  • 9. Data: 2004-12-10 23:45:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cpcrkv$s3v$1@news.onet.pl>, Mithos wrote:
> [...]
    > podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności
    > nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł

    Nie jest to czasem sprzedaż konsumencka?

    > Imo mialbys moze jakies szanse w sadzie gdybys wykazal, ze jestes
    > totalnym laikiem w sprawach samochodowych, a komisant umyslnie zatail

    Nie musi wykazywać, że jest totalnym. Wbrew pozorom większość osób nie zna
    się na przewałach tego typu i nie musi się znać.

> [...]
    > kwalifikacji do oceny, trzeba bylo skorzystac z uslug kogos kto sie na
    > tym zna. Nie zrobiles tego, wiec postapiles niedbale.), to nie widze

    Skorzystał - to sprzedawca. Miał pełne prawo zawierzyć jego fachowej
    ocenie. Jedyny problem będzie zapewne z udowodnieniem, że sprzedawca
    faktycznie skłamał.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-12-10 23:54:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cpdbtv$dgj$5@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Artur "Shiva" Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:cpcpul$r5p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > pretensji
    > I myślisz, że takie zastrzeżenie coś pomoże w wypadku ukrytej wady?

    Pomoże o ile jest to sprzedaż gdzie stronami są wyłącznie osoby fizyczne.
    Na szczęście to nie tutaj.

    --
    Marcin