  • 11. Data: 2005-02-14 21:37:03
    Temat: Re: uciążliwy sąsiad/ knajpa pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cuq9qk$j0f$1@news.onet.pl>, MAc wrote:

    > smród i kopalnie. Ty masz knajpę. Niestetu prawo mówi, że do pewnego
    > poziomu uciążliwości trzeba się przyzwyczaić.

    Które prawo? I do jakiego poziomu?

    Renata

  • 12. Data: 2005-02-14 21:45:36
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Które prawo? I do jakiego poziomu?

    Cywilne. Do zwykłego.

    --
    Falkenstein
    "Niech będzie pochwalony ten, który niesie światło"

  • 13. Data: 2005-02-14 22:57:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jarosław sadej" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - policja sprawia wrażenie skorumpowanej, nic nie robi, a po którymś
    wezwaniu
    > ten właściciel knajpy nam groził (wiązanka wulgaryzmów i grożenie że się
    > zemści - sorry mam małe dzieci.....),

    No bo trzeba walnąć konkretnie, a nie bawić się w ciuciubabkę. Takie
    szukanie gościa za głupoty prowadzi do tego, że po pierwsze wszystkie
    postępowania są morzone. Po drugie wszyscy - łącznie z policjantami -
    zaczynają Ciebie postrzegać jako pieniacza. Po trzecie gość dochodzi do
    wniosku, że jest nietykalny. W konsekwencji otrzymujesz obraz dokładnie,
    taki jak opisałeś. Pokrzywdzonemu wydaje się, ze wszyscy są przeciwko niemu,
    urzędy zaczynają się od sprawy odcinać bo i tak wiadomo, ze z tego nic nie
    bedzie, a sprawca dochodzi do wniosku, ze mu wszystko wolno.

    > - sąsiada nie zrozumiem, on nie miał prawa otwierania knajpy... wypudował
    dom
    > mieszkalny (projekt i nadzór załatwiała mu pracownica wydziału
    architektury w
    > gminie - na pewno naruszyła konflikt interesów) jest to osiedle
    mieszkalne,
    > plan zabudowy obowiazywał do 2003 i i wg niego nie mozna było tam
    wprowadzać
    > działalności ..... zresztą jak można komuś przez cały cas dudnić potęznym
    > nagłośnieniem....

    O widzisz. To jest konkret. Poproś sąsiada, by przyciszył muzykę. Jak nie
    pomoże, to pismo do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy, bowiem to jest
    w ich właściwości. Są określone normy hałasu.

    > -w okolicy narażonej na uciążliwość jest 5 sąsiadów, którzy albo się boją
    > albo się kumpluja, ja jestem najbardziej narażony na chałas, zadowolonych
    > jest większość miejscowych pijaczków

    Miejscowym pijaczkom starczy piwo i nie sądzę, by byli zainteresowani głośną
    muzyką na zewnątrz lokalu. A co do sąsiadów, to skoro się nie da
    skonsolidować, to musisz sam walczyć. Ale walcz z głową.

    > nie okazji interesuje mnie:
    > - wątek sprzedazy alkoholu nieletnim: mam zrobione zdjęcie i chyba mógłbym
    > liczyć na pozytywne zeznanie tego nieletniego, ale czy to wystarczy
    (ustawa
    > chyba przewiduje odebranie koncesji, ale jak z egzekwowaniem tego prawa)

    Sprzedaż alkoholu nieletniemu jest przestępstwem. Fotografia, Twoje zeznanie
    i zeznanie nieletniego w zupełności wystarczą. Ale z zabranie zezwolenia bym
    się nie rozpędzał. Za jedną sprzedaż mogą mu nie zabrać. Po za tym nie
    wiadomo, czy on sam sprzedał, czy może pracownik. no i z tym nieletnim, to
    też istotne, ile on ma lat. Bo jak ma 17, to zupełnie inaczej to sąd
    postrzega. Mógł barman nie zauważyć, mógł nie skojarzyć, że gościowi tych
    kilka miesięcy brakuje.

    > - watek konfliktu interesu jaki powatał gdy pracownica gminy załatwiała
    > kompleksowo (projekt, nadzór, zgode w gminie) na lokal, czy to bedzie
    > skutkowało że ją wyleją , czy dostanie się burmistrzowi, czy decyzja
    bedzie
    > cofnieta?

    A, to musisz już rozwinąć. jaki konflikt interesów i jakie postępowanie jest
    prowadzone.

    > - gdy lokal się budował, śąsiad graniczący pustą działką do budowanej
    knajpy
    > dostał pismo ze starostwa że będzie sie budował lokal mieszkalny, potem
    juz
    > nie był informowany że jest zmiana sposobu przeznaczenia, czy wzwiązku z
    tym
    > mozna przywrócić bieg sprawie i przeprowadzić zmasowany atak

    Przede wszystkim można wystąpić do Inspektora nadzoru Budowlanego o
    zbadanie, czy czasem nie jest tak, ze obiekt jest użytkowany niezgodnie z
    przeznaczeniem.

    > nie, czy moge to wykorzystać, słyszałem że ktoś dostał kiedyś
    > kare (potęzną), jak z egzekwowalnością przepisów o prawie autorskim

    Jakie oprogramowanie? Ściganie za prawa autorskie polega na niepłaceniu
    tantiem dla STOART-u i ZAIKS-u. Możesz te organizacje powiadomić o tym
    lokalu. Policja sama nic nie zrobi, bowiem przestępstwa te są ścigane na
    wniosek pokrzywdzonych.

    > generalnie chciałbym mieć dużo pewności by podjąć walkę

    Z tego co widzę, to już walkę rozpocząłeś.

  • 14. Data: 2005-02-15 09:05:02
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 14 lut o godzinie 13:37, na pl.soc.prawo, Rodrig Falkenstein
    napisał(a):

    > W nawiązaniu do twojej wypowiedzi. Nie mam więcej pytań.

    Oczywiście że nie masz więcej pytań, ponieważ by je zadawać potrzeba mieć
    IQ ponad 25 - co tobie nie grozi w ciągu najbliższej ery.

    --
    Herbi
    15-02-2005 10:04:59

  • 15. Data: 2005-02-15 09:10:23
    Od: "jarosław sadej" <s...@g...pl>

> [...]
    > urzędy zaczynają się od sprawy odcinać bo i tak wiadomo, ze z tego nic nie
    > bedzie, a sprawca dochodzi do wniosku, ze mu wszystko wolno.

    Dzięki za rozwinięcie watku
    tak, masz rację ( do tej pory nie byłem konsekwentny)
    ale
    zaraz Ci udowodnię, że rzeczywistość nie jest czarno/biała, diabeł tkwi w
    szczegółach...
    -odnośnie policji: tam gdzie mieszkam teren obsługuje polisja "wiejska" nie
    miastowa, wszyscy się znają , ja jestem tym nowym, zresztą to się słyszy
    jakie są układy w terenie i "subiektywizm" ich działania...
    Konkretne pytanie: Czy dzwoniąc na 112 mozna prosić o przyjazd policji nie
    miejscowej? Czy widząc codziennie odjeżdzających pijaków samochodami spod
    knajpy mogę wezwać / poprosić o przyjazd innego radiowozu spoza terenu by
    łapali pijaczków? Miejscowi niccccccc nie robią, a wiedzą co się dzieje!

> [...]
    > pomoże, to pismo do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy, bowiem to jest
    > w ich właściwości. Są określone normy hałasu.

    - odnośnie muzyki: Wydział Ochrony Srodowiska jadąc na inspekcję powiadami
    strony o terminie inspekcji!!!!!!! Wtedy knajpa wie kiedy ma być grzeczna...

    > Miejscowym pijaczkom starczy piwo i nie sądzę, by byli zainteresowani głośną
    > muzyką na zewnątrz lokalu. A co do sąsiadów, to skoro się nie da
    > skonsolidować, to musisz sam walczyć. Ale walcz z głową.

    - miejscowe pijaczki i łysi lubią głośną muzykę, głośne rozmowy samochody
    itp..... latem przed knajpą jest ogródek.....

> [...]
    > też istotne, ile on ma lat. Bo jak ma 17, to zupełnie inaczej to sąd
    > postrzega. Mógł barman nie zauważyć, mógł nie skojarzyć, że gościowi tych

    - zdjęcie dotyczy chłopaka 17 letniego i innego młodszego, pozytywne zeznania
    dotyczyłyby na pewno tego pierwszego (ale jest on znany tym z knajpy),
    sprzedawali na pewno właściciele bo nikogo nie zatrudniają
    Dleczego to nie wystarczy by odebrać koncesję? Konkretne pytanie: czy to
    wystarczy by odebrać koncesję (przecież ustawa o wychowaniu w trzeźwości, czy
    jak to tam się nazywa, konkretnie o tym mówi?

    > bedzie
    >
    > A, to musisz już rozwinąć. jaki konflikt interesów i jakie postępowanie jest
    > prowadzone.

    - czy ktoś może tu coś dodać (chyba KPA się kłania)

> [...]
    >
    > Przede wszystkim można wystąpić do Inspektora nadzoru Budowlanego o
    > zbadanie, czy czasem nie jest tak, ze obiekt jest użytkowany niezgodnie z

    - czy ktoś może się wypowiedzieś jak z egzekwowalnością takich samowoli
    budowlanych?

> [...]
    > tantiem dla STOART-u i ZAIKS-u. Możesz te organizacje powiadomić o tym
    > lokalu. Policja sama nic nie zrobi, bowiem przestępstwa te są ścigane na

    np Windows, nielegalne kopie płyt z muzyką, chyba za to są inne paragrafu niż
    te związane z nie opłacaniem tantiem

    > Z tego co widzę, to już walkę rozpocząłeś.

    tak, ale czy nie wychodzi na to,że żeby wygrać musiałbym być kimś u rzłoba,
    albo mieć dużo kasy...

    czy ktoś ma pomysły na jakieś nietypowe sposoby rozwiązania problemu

  • 16. Data: 2005-02-15 09:54:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cur674$ain$3@inews.gazeta.pl>, Rodrig Falkenstein wrote:

    > Cywilne.

    Paragrafy?

    >Do zwykłego.

    Zdefiniuj "zwykły poziom".

    Renata

  • 17. Data: 2005-02-15 10:43:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > miastowa, wszyscy się znają , ja jestem tym nowym, zresztą to się słyszy
    > jakie są układy w terenie i "subiektywizm" ich działania...

    tak wiec sie wporwadziles ze swoimi nowymi zasadmi tak?
    no ja tez takiego sasiada mialem, jego interwencje konczyly
    sie dluzszym dla niego cierpieniem ..

    > - miejscowe pijaczki i łysi lubią głośną muzykę, głośne rozmowy samochody
    > itp..... latem przed knajpą jest ogródek.....

    czyli teraz rozmowy i samochody dochodza..... jednak jestes typowym
    pieiaczem

    > np Windows, nielegalne kopie płyt z muzyką, chyba za to są inne paragrafu
    niż
    > te związane z nie opłacaniem tantiem

    a masz dowody na to ze posiadaja nieleglane oprograowanie i muzyke?
    (po skonczonym postepowaniu policja bedzie miala obowiazek podac im dane
    osoby ktora doniosla,
    bo jak pisalem zglasszanie przestepstwa ktorego niema jest karalne, wiec na
    1000000% sam sie wpieprz.,
    nie sadze by w knajpie mieli nielegalny soft)

    dodam ze fakt iz puszczaja muzyke z zielonych plytek nie swiadczy o tym
    ze sa one pirackie. Moga sobie skladanki robic ,zeby im sie nie walalo po
    klakdziesiat plyt .

    > czy ktoś ma pomysły na jakieś nietypowe sposoby rozwiązania problemu

    wyprowadzic sie na wies.

    P.

  • 18. Data: 2005-02-15 10:44:41
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Paragrafy?

    Art 144 KC a contrario.

    > Zdefiniuj "zwykły poziom".

    Temat na godzinę gadania. W skrócie. To co dopuszczalne na wsi
    niekoniecznie jest dopuszczalne w mieście.

    --
    Falkenstein
    "Jak ktoś z kotła wychyli głowę, zaraz inni ściągną w dół"

  • 19. Data: 2005-02-15 11:00:39
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > nie

    > tak wiec sie wporwadziles ze swoimi nowymi zasadmi tak?
    > no ja tez takiego sasiada mialem, jego interwencje konczyly
    > sie dluzszym dla niego cierpieniem ..

    Taaa. Też tak miałem. Jeden gośc się urządził w bloku solarium i zaczęło
    mu przeszkadzać, że samochody parkują na uliczce pod blokiem. A parkują
    tam od 20 lat. Pewnie chodziło mu o to, że przez to nie mają gdzie
    parkować jego klienci. Dzwonił, nasyłał straż miejską, nawet
    przyjeżdżała, dopóki im nie wytłumaczono, że dany zakaz wjazdu to
    postawiła spółdzielnia i to nie jest zakaz wjazdu tylko okrągła blacha z
    czerwoną obwódką. Ostatecznie po zastosowaniu przez anonimowego
    mściciela środków perswazji w postaci super glu wpuszczonego do zamka w
    jedynych drzwiach do solarium wszystko się uspokoiło.
    Inny zbierał podpisy za likwidacją skateparku "bo mu hałasuje i
    podejrzane typy się schodzą". Nawet jakieś inspekcje nasyłał. Spuścili
    go na drzewo, po czym ogłosił wszem i wobec, że była łapówa, wszyscy są
    w zmowie i wogóle to wszystko jedna wielka sitwa.

    Dlatego autorowi wątku zalecam standardową terapie dla pieniaczy - z
    rozpędu główką w ścianę. Jak nie pomoże zabieg powtórzyć.

    --
    Falkenstein

    Chwała wielkiej Melitele. I reżyserowi "Wiedźmina", za nawrócenie jej
    kapłanek na wiarę Chrystusową. :-)

  • 20. Data: 2005-02-15 13:03:59
    Od: "jarosław sadej" <s...@g...pl>

    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> napisał
    (a):

    > nie
    >
    > tak wiec sie wporwadziles ze swoimi nowymi zasadmi tak?
    > no ja tez takiego sasiada mialem, jego interwencje konczyly
    > sie dluzszym dla niego cierpieniem ..

    no , właśnie, czekam, powiedz jak i czym go potraktowałes

    > głośną

    > czyli teraz rozmowy i samochody dochodza..... jednak jestes typowym
    > pieiaczem

    mylisz się...., puść sobie w drugim pokoju (obok sypialni) jakąś sieczkę np
    techno na sprzęcie z dużymi basami, powiedzmy od godz. 16.00 do 2:00, i
    spróbuj zasnąć, dodaj do tego otwarte okno z rykiem samochodów
    po "wieśtuningu" czytaj brak tłumików, plus wiązanki łysych chłopców , plus
    zapach ich oddawanego moczu na twojej ścianie,

> [...]
    >
    > dodam ze fakt iz puszczaja muzyke z zielonych plytek nie swiadczy o tym
    > ze sa one pirackie. Moga sobie skladanki robic ,zeby im sie nie walalo po

    słuchaj, właśnie to zrobiłem 4 lata temu, była to najcichsza ulica