  • 1. Data: 2005-02-13 23:16:02
    Temat: umowa o dzieło / umowa zlecienie
    Od: "luka" <u...@C...pl>

    witam.
    chcialbym sie dowiedziec, czy wykonujac jakas prace na ktoras z
    wymienionych w temacie umow otrzymam od zleceniodawcy formularz PIT, abym
    mogl sie rozliczyc z fiskusem i jaki bedzie to formularz? jak dotychczas nie
    mialem doswiadczenia (otrzymywalem jedynie formularz podatkowy z ZUS-u o
    pobranych zaliczkach na poczet podatku doch.).

    pozdr

  • 2. Data: 2005-02-14 00:17:24
    Temat: Re: umowa o dzieło / umowa zlecienie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    luka wrote:
    > witam.
    > chcialbym sie dowiedziec, czy wykonujac jakas prace na ktoras z

    Uwaga formalna: wykonujesz jakieś dzieło lub wykonujesz jakieć zlecenie
    - a nie pracę ;)

    > wymienionych w temacie umow otrzymam od zleceniodawcy formularz PIT,
    > abym mogl sie rozliczyc z fiskusem i jaki bedzie to formularz?

    Oczywiście - normalny, roczny PIT.

    > jak dotychczas nie
    > mialem doswiadczenia (otrzymywalem jedynie formularz podatkowy z ZUS-u o
    > pobranych zaliczkach na poczet podatku doch.).

    Eeee... Co ma ZUS do zaliczek na podatek dochodowy?

  • 3. Data: 2005-02-14 01:25:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    luka wrote:
> [...]
    > mialem doswiadczenia (otrzymywalem jedynie formularz podatkowy z ZUS-u o
    > pobranych zaliczkach na poczet podatku doch.).

    dostaniesz pit11/8b

    Z ZUS masz pit-40, który jest jednocześnie rozliczenieum podatkowym
    dokonanym za ciebie przez ZUS.

    Jeżeli nie miałeś dochodów to nic więcej nie musiałeś robić.

    Jeżeli masz dochody musisz wypełnić pit-37

    Uwaga na kruczek w ZUS-40.
    Do rozliczenia w PIT-37 należy wziąć rubrykę, która jest prawie na samym
    końcu (na 3 stronie chyba). Zresztą będzie wyraźnie opisana. "Kwoty do
    rozliczenia przez osobę samodzielnie rozliczającą się z US", czy jakoś
    podobnie.

    Różnice w porównaniu z rozliczeniem na dwóch pierwszych stronach są
    groszowe, a wynikają z zaokrągleń podatku płaconego w poszczególnych
    miesiącach.

    Gdzieś tam jeszcze po drodze na dwóch pierwszych stronach jest
    ubezpieczenie zdrowotne wpisane.

    do rozliczania pit-37 polecam www.pity.pl

  • 4. Data: 2005-02-14 09:20:51
    Od: "Grzegorz P. Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    wiadomości news:cuoqmf$2et$1@opal.futuro.pl...

    > Uwaga formalna: wykonujesz jakieś dzieło lub wykonujesz jakieć zlecenie -
    > a nie pracę ;)

    Mądra uwaga "WIELKIEGO" prawnika
    Ach jaki pan mądry panie Lawa.
    Mój królik jest chyba bardziej inetligentny.

    > Oczywiście - normalny, roczny PIT.

    Oczywiście nie panie Lawa. Normalny PIT 11 dostająludzie zatrudnieni na
    umowę o pracę, a umowa o dzieło to PIT 8

    > Eeee... Co ma ZUS do zaliczek na podatek dochodowy?

    Jeżeli dostawał jakiś zasiłek, to ZUS pobierał z tego zasiłku zaliczkę na
    podatek i taki podatek odprowadzał.
    Pan jest chyba hydraulikiem panie Lawa takim od czyszczenia rur.

    Troluje pan w tej grupie.