eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouciążliwy sąsiad/ knajpa pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! › Re: uciążliwy sąsiad/ knajpa pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uciążliwy sąsiad/ knajpa pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Date: Mon, 14 Feb 2005 23:57:15 +0100

    Użytkownik "jarosław sadej" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cuq58b$7or$1@inews.gazeta.pl...

    > - policja sprawia wrażenie skorumpowanej, nic nie robi, a po którymś
    wezwaniu
    > ten właściciel knajpy nam groził (wiązanka wulgaryzmów i grożenie że się
    > zemści - sorry mam małe dzieci.....),

    No bo trzeba walnąć konkretnie, a nie bawić się w ciuciubabkę. Takie
    szukanie gościa za głupoty prowadzi do tego, że po pierwsze wszystkie
    postępowania są morzone. Po drugie wszyscy - łącznie z policjantami -
    zaczynają Ciebie postrzegać jako pieniacza. Po trzecie gość dochodzi do
    wniosku, że jest nietykalny. W konsekwencji otrzymujesz obraz dokładnie,
    taki jak opisałeś. Pokrzywdzonemu wydaje się, ze wszyscy są przeciwko niemu,
    urzędy zaczynają się od sprawy odcinać bo i tak wiadomo, ze z tego nic nie
    bedzie, a sprawca dochodzi do wniosku, ze mu wszystko wolno.

    > - sąsiada nie zrozumiem, on nie miał prawa otwierania knajpy... wypudował
    dom
    > mieszkalny (projekt i nadzór załatwiała mu pracownica wydziału
    architektury w
    > gminie - na pewno naruszyła konflikt interesów) jest to osiedle
    mieszkalne,
    > plan zabudowy obowiazywał do 2003 i i wg niego nie mozna było tam
    wprowadzać
    > działalności ..... zresztą jak można komuś przez cały cas dudnić potęznym
    > nagłośnieniem....

    O widzisz. To jest konkret. Poproś sąsiada, by przyciszył muzykę. Jak nie
    pomoże, to pismo do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy, bowiem to jest
    w ich właściwości. Są określone normy hałasu.

    > -w okolicy narażonej na uciążliwość jest 5 sąsiadów, którzy albo się boją
    > albo się kumpluja, ja jestem najbardziej narażony na chałas, zadowolonych
    > jest większość miejscowych pijaczków

    Miejscowym pijaczkom starczy piwo i nie sądzę, by byli zainteresowani głośną
    muzyką na zewnątrz lokalu. A co do sąsiadów, to skoro się nie da
    skonsolidować, to musisz sam walczyć. Ale walcz z głową.

    > nie okazji interesuje mnie:
    > - wątek sprzedazy alkoholu nieletnim: mam zrobione zdjęcie i chyba mógłbym
    > liczyć na pozytywne zeznanie tego nieletniego, ale czy to wystarczy
    (ustawa
    > chyba przewiduje odebranie koncesji, ale jak z egzekwowaniem tego prawa)

    Sprzedaż alkoholu nieletniemu jest przestępstwem. Fotografia, Twoje zeznanie
    i zeznanie nieletniego w zupełności wystarczą. Ale z zabranie zezwolenia bym
    się nie rozpędzał. Za jedną sprzedaż mogą mu nie zabrać. Po za tym nie
    wiadomo, czy on sam sprzedał, czy może pracownik. no i z tym nieletnim, to
    też istotne, ile on ma lat. Bo jak ma 17, to zupełnie inaczej to sąd
    postrzega. Mógł barman nie zauważyć, mógł nie skojarzyć, że gościowi tych
    kilka miesięcy brakuje.

    > - watek konfliktu interesu jaki powatał gdy pracownica gminy załatwiała
    > kompleksowo (projekt, nadzór, zgode w gminie) na lokal, czy to bedzie
    > skutkowało że ją wyleją , czy dostanie się burmistrzowi, czy decyzja
    bedzie
    > cofnieta?

    A, to musisz już rozwinąć. jaki konflikt interesów i jakie postępowanie jest
    prowadzone.

    > - gdy lokal się budował, śąsiad graniczący pustą działką do budowanej
    knajpy
    > dostał pismo ze starostwa że będzie sie budował lokal mieszkalny, potem
    juz
    > nie był informowany że jest zmiana sposobu przeznaczenia, czy wzwiązku z
    tym
    > mozna przywrócić bieg sprawie i przeprowadzić zmasowany atak

    Przede wszystkim można wystąpić do Inspektora nadzoru Budowlanego o
    zbadanie, czy czasem nie jest tak, ze obiekt jest użytkowany niezgodnie z
    przeznaczeniem.

    > nie, czy moge to wykorzystać, słyszałem że ktoś dostał kiedyś
    > kare (potęzną), jak z egzekwowalnością przepisów o prawie autorskim

    Jakie oprogramowanie? Ściganie za prawa autorskie polega na niepłaceniu
    tantiem dla STOART-u i ZAIKS-u. Możesz te organizacje powiadomić o tym
    lokalu. Policja sama nic nie zrobi, bowiem przestępstwa te są ścigane na
    wniosek pokrzywdzonych.

    > generalnie chciałbym mieć dużo pewności by podjąć walkę

    Z tego co widzę, to już walkę rozpocząłeś.