  • 1. Data: 2013-07-28 14:53:14
    Temat: uciążliwe zakłócanie....
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Sąsiad wynajął mieszkanie menelom, grają piją palą spać nie dają.
    Wygląda to tak że w jednym lokalu jest dyskoteka, w bloku na przeciwko z
    połowy mieszkań wyglądają ludzie i klną. Teraz jeszcze upały, a okna nie
    można otworzyć. oczywiście policja przyjeżdża kilka razy w tygodniu na
    wezwanie różnych ludzi, czasami nawet 2 razy dziennie, ale hałaśliwi
    lokatorzy odmawiają przyjęcia mandatu, więc sprawa będzie się ciągnęła....
    Właśnie! jak długo? czy możecie mi powiedzieć jakie są w takiej sprawie
    procedury?
    Obawiam się że w końcu zostaną ukarani, ale że się tak wyrażę
    symbolicznie. o ile wiem, osoby nie mogące spać przez ten hałas
    (bezpośredni sąsiedzi) mogliby zażądać odszkodowania. Tylko jak wycenić
    nieprzespaną noc i dzień w którym ma się kondycje i chęć do pracy na
    poziomie "zombie"?. Niby można by iść spać do hotelu, (i przedstawić
    rachunek) ale w tedy nie można mówić o zakłócaniu ciszy nocnej, bo się w
    mieszkaniu nie przebywało! takie zamknięte koło w którym trudno
    oszacować poniesione straty. Czy może zna ktoś z Was podobne sprawy i
    może poradzić jak to rozwiązać?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-07-28 18:43:21
    Temat: Re: uciążliwe zakłócanie....
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Nie muszą być menele.
    Sąsiad z bloku na pszeciwko zaczyna grać na trąbce
    ilekrość zbliża się , że papież ma coś powiedzieć.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2013-07-28 22:02:19
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Trzeba zacząć od dokumentacji policyjnej. Zwrócić się do szefa jednostki
    policji i o potwierdzenie faktu podejmowania interwencji. Z tym dopiero
    do sądu. Trzeba wystąpić przeciwko właścicielowi lokalu, gdyż on
    odpowiada za to, co dzieje się w jego lokalu.
    f.

  • 4. Data: 2013-07-28 22:52:41
    Od: marek <marek@>

    On 2013-07-28 22:02, fonon wrote:
> [...]
    > do sądu. Trzeba wystąpić przeciwko właścicielowi lokalu, gdyż on
    > odpowiada za to, co dzieje się w jego lokalu.

    Zaiste przedziwne. Właściciel odpowiada za to co się dzieje w lokalu ale
    nie może działaniu aktywnie zapobiec (patrz mój post o własności
    mieszkania i niewpuszczeniu gościa). Pokręcone lekko to wszystko jest.
    Skoro prawo do przyjmowania gości ma "posiadacz" lokalu to niech i ten
    posiadacz odpowiada za to co się tam dzieje a nie właściciel.

    marek

  • 5. Data: 2013-07-28 23:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > do sądu. Trzeba wystąpić przeciwko właścicielowi lokalu, gdyż on
    > odpowiada za to, co dzieje się w jego lokalu.

    Ale przeciez wątkotwórca pisał, ze "tamci" nie chca przyjąc mandatu.
    Znaczy ze jakies czynnosci zostały poczynione przez policję i z tymi
    nieprzyjętymi "mandatami" też przeciez cos sie dzieje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 6. Data: 2013-07-28 23:23:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.07.2013 23:01, Budzik pisze:

    > Ale przeciez wątkotwórca pisał, ze "tamci" nie chca przyjąc mandatu.
    > Znaczy ze jakies czynnosci zostały poczynione przez policję i z tymi
    > nieprzyjętymi "mandatami" też przeciez cos sie dzieje.

    Teoretycznie tak. W praktyce skierowanie takiej sprawy do sądu to duże
    obciążenie dla policjanta i danego posterunku, więc starają się tego unikać.

    Dlatego lepiej żeby osoby, których spokój jest zakłócany złożyły imienny
    wniosek o ukaranie - wtedy po sądach będzie ciągany ten, komu na tym
    bezpośrednio zależy i policjanci będą bardziej pomocni.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 7. Data: 2013-07-29 07:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Jul 2013, fonon wrote:

    > Trzeba zacząć od dokumentacji policyjnej. Zwrócić się do szefa jednostki
    > policji i o potwierdzenie faktu podejmowania interwencji. Z tym dopiero do
    > sądu.

    Dotąd "nie mam zdania", ale wygląda rozsądnie.

    > Trzeba wystąpić przeciwko właścicielowi lokalu, gdyż on odpowiada za
    > to, co dzieje się w jego lokalu.
    > f.

    Jaaasne.
    I za to że lokator wysadził mieszkanie podpalając gaz wyprowadzony
    tak po prostu wężem odpowie (wobec właścicieli okolicznych
    nieruchomości) prezydent miasta.
    Bo to "komunalne" było.

    Nie wydaje Ci się, że za czyny karalne odpowiada sprawca, a za
    "brak nadzoru" lub niepodjęcie działania tylko wtedy, jeśli
    istnieje przepis szczególny który tak stanowi i określa
    odpowiedzialność wobec osoby zobowiązanej?
    To ja ten przepis poproszę.
    Najlepiej w wersji "dla leni", znaczy z linkiem do tekstu :)

    Przecież generowanie hałasu nie jest "wynikiem użytkowania
    mieszkania", właściciel mógłby ewentualnie odpowiadać jakby
    parapet się oderwał i łupnął kogoś po łbie!
    Właściciel nie pełni roli opiekuna prawnego lokatorów :>

    pzdr, Gotfryd

    BTW, zamiast stopki:
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 8. Data: 2013-07-29 07:46:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Jul 2013, marek wrote:

    > Zaiste przedziwne.

    Zaiste.

    > Właściciel odpowiada za to co się dzieje w lokalu

    Pierwsze słyszę :)
    Właściciel odpowiada za szkody wynikłe z wad użytkowanego przedmiotu,
    może więc być spór jak rozerwie gdzieś rurę z wodą.
    Jakby przyjąć że "odpowiada za to co się dzieje", to wszyscy
    prezydenci miast (w roli przedstawicieli właściciela) siedzą
    w więzieniach.
    Za to, że w mieszkaniach komunalnych pomordowano ludzi, a jakże,
    w końcu to zanacznie poważniejsza sprawa niż jakieś tam (przepraszam)
    generowanie hałasu.
    Wniosek o zapodanie przepisu stanowiącego tezę z góry już
    złożyłem w poście obok :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-07-29 09:32:32
    Od: Helios <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-28 23:01, Budzik pisze:
> [...]
    > Znaczy ze jakies czynnosci zostały poczynione przez policję i z tymi
    > nieprzyjętymi "mandatami" też przeciez cos sie dzieje.

    u mnie z tydzień na dużym osiedlu w krk była akcja o 3,00 w nocy:
    ktoś puścił muzykę na full ale tak głośno że w promieniu 3 bloków nie
    dało się spać (nie 3 pięter!)

    ktos wezwał policję, akcja trwała 1.5 godziny zanim muzyka ucichła,
    policja nie mogła dostać się do mieszkania, muzyka grała nikt nie
    otwierał, policja puszczała koguty przed blokiem i nic

    nie wiem jak to się skończyło dla właściciela ale 1.5 godziny ludzie nie
    spali w 3 blokach

    problemem są chyba przepisy bo za takie skurwielstwo odbierał bym prawo
    do lokalu i wypierdalał na wieś

  • 10. Data: 2013-07-29 13:39:32
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 29-07-13 07:42, Gotfryd Smolik news pisze:> Jaaasne.
> [...]
    > istnieje przepis szczególny który tak stanowi i określa
    > odpowiedzialność wobec osoby zobowiązanej?

    Wydaje mi się, że te wywody nie są na temat. Pytający w moim odczuciu
    chce rozwiązać problem hałasów sąsiedzkich, a nie zajmować się ściganiem
    sprawców.
    Właściciel wynajął lokal i najprostszym sposobem zdyscyplinowania
    uciążliwych lokatorów jest wypowiedzenie im umowy. Jeśli sam tego nie
    zrobi - trzeba go do tego nakłonić.

    > To ja ten przepis poproszę.
    > Najlepiej w wersji "dla leni", znaczy z linkiem do tekstu :)
    To nie twój wątek. Jak chcesz pomocy - załóż własny.

    > Przecież generowanie hałasu nie jest "wynikiem użytkowania
    > mieszkania",
    Jest, bo chodzi hałasy sąsiedzkie będące wynikiem nieprawidłowego
    użytkowania mieszkania.

    właściciel mógłby ewentualnie odpowiadać jakby
    > parapet się oderwał i łupnął kogoś po łbie!
    > Właściciel nie pełni roli opiekuna prawnego lokatorów :>
    Ale jest właścicielem obiektu, który jest nieprawidłowo użytkowany.
    Niestety to co się dzieje w jego lokalu, to również jego sprawa.
    f.