  • 1. Data: 2013-07-29 10:36:41
    Temat: O paleniu gałęzi
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam problem z gałęziami w ogrodzie (gałęzie z jesiennego przycinania
    drzew oraz pędy winogron). Jest tego dużo i zawsze zagospodarowuję te
    grubsze, a cienkie palę.
    Sąsiad nasyła mi straż miejską a z nimi rozmowa po pierwsze przyjemna
    nie jest a po drugie twierdzą, że jest uchwała rady miasta zabraniająca
    palenia. Daty, ani numeru tej uchwały nie potrafią podać.
    Nie udało mi się dogrzebać do tej uchwały, ale podejrzewam, że dotyczy
    ona ogródków działkowych a mój nie jest działkowy, tylko zwykły przy domu.
    Ja twierdzę, że:
    1. palę z zachowaniem wymogów p.poż.
    2. palę z zachowaniem przepisów art. 31 p. 7 ustawy o odpadach, który mówi:
    "Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza
    instalacjami i urządzeniami, chyba że są one objęte obowiązkiem
    selektywnego zbierania."

    Moje pytania są takie:
    1. czy rada miasta może zakazać palenia, jeżeli dopuszcza to ustawa?
    2. czy straż może podać, że jest tam jakaś uchwała i masz się pan
    dostosować, czy muszą podać jej datę i numer (przynajmniej, żebym mógł
    się tym dziełem zapoznać)?
    3. jakie Waszym zdaniem przepisy są tutaj właściwe?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-07-29 10:43:39
    Temat: Re: O paleniu gałęzi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2013 10:36, Jacek pisze:
> [...]
    > nie jest a po drugie twierdzą, że jest uchwała rady miasta zabraniająca
    > palenia. Daty, ani numeru tej uchwały nie potrafią podać.

    No to nie pal drewnianych śmieci, tylko rób ogniska dla rodziny i
    znajomych ;)

  • 3. Data: 2013-07-29 10:55:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-29 10:43, Andrzej Lawa pisze:

    > No to nie pal drewnianych śmieci, tylko rób ogniska dla rodziny i
    > znajomych ;)
    To nie rozwiązuje problemu. Chodzi mi o to, żebym albo umiał ze
    strasznikami skutecznie rozmawiać, albo żebym wiedział, że palić nie
    wolno, to wynajmę rębarkę i raz do roku przerobię gałęzie na sieczkę.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-07-29 12:13:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 10:36, Jacek pisze:
> [...]
    > się tym dziełem zapoznać)?
    > 3. jakie Waszym zdaniem przepisy są tutaj właściwe?

    Jakie miasto?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-07-29 12:39:24
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-29 12:13, Liwiusz pisze:
    > Jakie miasto?
    Oświęcim.

  • 6. Data: 2013-07-29 12:47:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 12:39, Jacek pisze:
    > Oświęcim.

    Więc albo poszukasz w uchwałach rady miasta odpowiedniego przepisu, albo
    zlecisz to jakiemuś prawnikowi, albo po prostu przyjmiesz (lub nie
    przyjmiesz) wystawiony mandat, tam już jakaś podstawa będzie podana, w
    sumie ostatni sposób może okazać się najtańszym ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-07-29 12:53:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2013 12:39, Jacek pisze:
    > Oświęcim.

    Zaczynamy odliczanie do niesmacznych dowcipów... ;->

    Ale do rzeczy:

    http://www.oswiecim-gmina.pl/pl/46921/63789/ZAKAZ_PA
    LENIA_SMIECI.html

    Czyli jeśli masz ognisko w celu spalenia drewnianych śmieci - popełniasz
    wykroczenie.

    Jeśli palisz ognisko w celu towarzysko-kiełbaskowym - jesteś czysty.

  • 8. Data: 2013-07-29 12:55:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 12:53, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wykroczenie.
    >
    > Jeśli palisz ognisko w celu towarzysko-kiełbaskowym - jesteś czysty.

    Z czego wynika zezwolenie na palenie ognisk w celach
    towarzysko-kiełbaskowych?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-07-29 13:01:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2013 12:55, Liwiusz pisze:

    > Z czego wynika zezwolenie na palenie ognisk w celach
    > towarzysko-kiełbaskowych?

    Z braku zakazu.

  • 10. Data: 2013-07-29 13:04:33
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > wykroczenie.
    >
    > Jeśli palisz ognisko w celu towarzysko-kiełbaskowym - jesteś czysty.

    Tutaj bym "polimeryzował".
    Przytoczyłem przepis z ustawy o odpadach i tam czarno na białym
    pozwalają, to raz.
    Gałęzie jakoś mi też słabo podpadają pod śmieci, czy tam odpady. Przy
    pracach leśnych i przydrożnych wycinkach powszechnie spala się
    drobniejsze gałęzie. Nie wydaje mi się, żeby ich obowiązywało inne
    prawo, niż mnie. To dwa.
    Wprawdzie coraz większa popularnośc brykietów kominkowych powoduje, że
    często takie gałęzie mielą na miejscu na zrębki i oddają do
    brykietowania, ale to świadczy tylko o tym, że gałęzie to niekoniecznie
    odpady a raczej surowiec do produkcji, czy też wprost opał.
    Jakbym rozpalił ognisko z węgla, a nie z gałęzi to coś złego by było?
    Jakbym te same gałęzie spalał w kominku (co też i czynię ale tylko
    grubsze, bo z drobnymi za dużo roboty) to magicznie z odpadów stałymi
    się opałem, cz byłoby to spalanie odpadów?
    Jacek