    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Jul 2013 07:42:16 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: uciążliwe zakłócanie....

    On Sun, 28 Jul 2013, fonon wrote:

    > Trzeba zacząć od dokumentacji policyjnej. Zwrócić się do szefa jednostki
    > policji i o potwierdzenie faktu podejmowania interwencji. Z tym dopiero do
    > sądu.

    Dotąd "nie mam zdania", ale wygląda rozsądnie.

    > Trzeba wystąpić przeciwko właścicielowi lokalu, gdyż on odpowiada za
    > to, co dzieje się w jego lokalu.
    > f.

    Jaaasne.
    I za to że lokator wysadził mieszkanie podpalając gaz wyprowadzony
    tak po prostu wężem odpowie (wobec właścicieli okolicznych
    nieruchomości) prezydent miasta.
    Bo to "komunalne" było.

    Nie wydaje Ci się, że za czyny karalne odpowiada sprawca, a za
    "brak nadzoru" lub niepodjęcie działania tylko wtedy, jeśli
    istnieje przepis szczególny który tak stanowi i określa
    odpowiedzialność wobec osoby zobowiązanej?
    To ja ten przepis poproszę.
    Najlepiej w wersji "dla leni", znaczy z linkiem do tekstu :)

    Przecież generowanie hałasu nie jest "wynikiem użytkowania
    mieszkania", właściciel mógłby ewentualnie odpowiadać jakby
    parapet się oderwał i łupnął kogoś po łbie!
    Właściciel nie pełni roli opiekuna prawnego lokatorów :>

    pzdr, Gotfryd

    BTW, zamiast stopki:
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?