  • 11. Data: 2003-12-11 16:40:48
    Temat: Re: testament, przepisanie za zycia, co wybrac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Crazy Russian wrote:

    >+
    >+ > Wszystcy inni (uprawnieni) musieliby zrzec sie spadku..
    >+
    >+ A gdyby wszyscy uprawnieni zrzekli sie

    Primo: Bogusław pisze o zrzeczeniu się *spadku*.
    Biorąc pod uwagę że dziadek jeszcze to i owo ma (drugie mieszkanie)
    to z kolei byłby to wybitnie głupi pomysł sądząc z punktu widzenia
    reszty rodziny.
    Secundo - jakby wszyscy się zrzekli, a ty byś np. zginął w wypadku
    to mieszkania dostałby Skarb Państwa :]

    A tertio - weź i poczytaj Kodeks Cywilny, warto :)
    Leży za darmo w sieci...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-12-11 21:38:16
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003 17:37:01 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    z tym, że nie pamiętam czy
    > dotyczy to również 2 grupy (wnuka); ew. wtedy można rozpatrywać
    > darowiznę darowizny :)
    Wnuki są przecież w 1 grupie podatkowej :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2003-12-12 00:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
    >+ > darowiznę darowizny :)
    >+ Wnuki są przecież w 1 grupie podatkowej :)

    ...pyk... (szczęka) :O !
    W ustawie o podatku od spadków i darowizn mam taki tekst:
    ++++
    Art. 14.[...]
    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba,
    zięcia, synowš, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teœciów,
    ----

    Liczą się *wszyscy* zstępni i wstępni, nie "o jeden szczebel" ?
    Znaczy: praprababcia to I grupa ?
    Thx !

    >+ Pozdrawiam,

    wzajemnie, Gotfryd
    (podejrzewający że podpadł conieco !)

  • 14. Data: 2003-12-12 08:42:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > reszty rodziny.
    > Secundo - jakby wszyscy się zrzekli, a ty byś np. zginął w wypadku

    Wrrr...

    Skarb Panstwa dziedziczy "w ostatniej kolejnosci"..
    po ostatniej zmienia przed skarbem panstwa dziedziczy gmina...

    A to wszystko tylko wtedy gdy ZMARLY NIE POZOSTAWIL TESTAMENTU
    (chyba ze powolani testamentem trz by sie zrzekli,lub odrzucili..)

    Tak wiec po zrzeczeinu sie spadku przez uprawnionych w pierwszej kolejnosci
    dziadek
    moglby zapisac reszte majatku INNYM..
    np innym wnukom, lub dzieciom obecnej zony...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2003-12-12 09:33:24
    Od: "Crazy Russian" <d...@w...pl>

    > 1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba,
    > zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów,

    To jak to w koncu jest?
    Ja, jako wnuk jestem w pierwszej grupie?
    A co to wogule dla mnie znaczy-!-a grupa. Kolejnosc rozpatrywania w
    przypoadku spadku, czy tez wysokosc oplat a moze zupelnie cos innego?
    pzdr
    darek

  • 16. Data: 2003-12-12 09:39:15
    Od: "Crazy Russian" <d...@w...pl>

> [...]
    > dziadek
    > moglby zapisac reszte majatku INNYM..
    > np innym wnukom, lub dzieciom obecnej zony...

    To co najlepiej zrobic?
    Zakladam, ze wszyscy chetni nie beda chcieli sie zrzec prawa do mieszkania.
    Dziadek nie che tak poprostu zapisac na mnie.
    Istnieje taka "opcja" zeby dziadek darowal mi TERAZ to mieszkanie w zamian
    za opieke?
    To by pewnie go uspokoilo bo wiedzialby, ze bede musial sie nim opiekowac
    A tak na marginesie to nie wiem co to znaczy wg prawa-"w zamian za opieke"
    Tzn co? Miesieczna finansowa pomoc? Czy cos innego?
    POMOZCIE MI TO ZROZUMIEC!
    pzdr
    darek

  • 17. Data: 2003-12-12 10:06:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Crazy Russian wrote:

> [...]
    > A tak na marginesie to nie wiem co to znaczy wg prawa-"w zamian za opieke"
    > Tzn co? Miesieczna finansowa pomoc? Czy cos innego?

    A co tu jest do rozumienia...
    Umowa darowizny pod rygorem niewaznosci wymaga formy notarialnej

    Jako jeden z punktow tej umowy notariusz MOZE uimescic "obciazenia"
    jakie obdarowany zobowiazuje sie poniesc na rzecz darczyncy.

    (wartosc tych obciazen zmniejsza wartosc darowizny).

    Bardziej kompetentnej informacji udzieli Panu
    Pan Notariusz ktory zgodnie z kodeksem swwej etyki niezla sumke
    policzy, wiec w zasadzie powinien panu to objasnic bez dodatkowych
    oplat...

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-12-12 10:10:57
    Od: "Wojtek " <s...@g...pl>

    Crazy Russian <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dziadek nie che tak poprostu zapisac na mnie.
    > Istnieje taka "opcja" zeby dziadek darowal mi TERAZ to mieszkanie w zamian

    dziadek to oczywiście pierwsza grupa podatkowa, można zrobić zastrzeżenie
    przy darowiźnie w akcie notarialnym o dożywociu...
    nie napisałes jak duże jest to mieszkanie, jeżeli jest mniejsze niż 110m2, to
    jeżeli tam będziesz mieszkać przez 5 lat i go nie sprzedaż, nie będziesz
    płacił podatku od darowizny ... jeżeli darowizna zostanie przeprowadzona , to
    po śmierci dziadka reszta rodziny może ci "skoczyć"...;-)

  • 19. Data: 2003-12-12 10:55:42
    Od: "Crazy Russian" <d...@w...pl>

    > dziadek to oczywiście pierwsza grupa podatkowa, można zrobić zastrzeżenie
    > przy darowiźnie w akcie notarialnym o dożywociu...

    ****Nie smiejcie sie ze mnie, ale co znaczy "zastrzezenie o dozywociu"?
    To, ze przepisuje na mnie dzis, ale dopiero po jego smierci bedzie moja
    wlasnoscia, czy tez cos innego????

    ****Pisalem, w ktoryms poscie-70 metrow2

> [...]
    > płacił podatku od darowizny ... jeżeli darowizna zostanie przeprowadzona ,
    > po śmierci dziadka reszta rodziny może ci "skoczyć"...;-)

    ***To by mi pasowalo ;-)
    dzieki

  • 20. Data: 2003-12-12 11:36:58
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    > ****Nie smiejcie sie ze mnie, ale co znaczy "zastrzezenie o dozywociu"?
    > To, ze przepisuje na mnie dzis, ale dopiero po jego smierci bedzie moja
    > wlasnoscia, czy tez cos innego????

    polecam lekturę Kodeksu Cywilnego art. od 908 do 916....