  • 1. Data: 2002-07-10 21:49:41
    Temat: testament moj...
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    w sumie to mlody jestem, 23 lata, ale zaczalem myslec o testamencie.
    Jedynym majatkiem, ktory mam, jest mieszkanie. To mieszkanie, po smierci,
    chcialbym przekazac pewnej niespokrewnionej ze mna osobie, powiedzmy
    Janinie Z. Jak sporzadzic testament, by byl wazny, by osoba obdarowana nie
    miala zadnych zobowiazan wobec mojej rodziny, nie musiala placic jakiejs
    rekompensaty? dzieki za odpowiedz

    --
    [ pozdrawiam pE. ]
    fajnie byc krowka... tak sobie chodzisz po trawce,

  • 2. Data: 2002-07-11 08:04:47
    Temat: Re: testament moj...
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "PePe" <p...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > miala zadnych zobowiazan wobec mojej rodziny, nie musiala placic jakiejs

    Musialby pan rodzine WYDZIEDZICZYC, a do tego trzeba miec OBIEKTYWNIE
    wazne powody. W przeciwnym wypadku rodzinie przysluguje roszczenie o
    zachowek.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-11 08:22:48
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Bzdrężyło, Boguslaw Szostak wyhycnął (a może wyhycnęła?) ponad, pisząc:
    > "PePe" <p...@a...net.pl> wrote in message
    >
    > Musialby pan rodzine WYDZIEDZICZYC, a do tego trzeba miec OBIEKTYWNIE
    > wazne powody. W przeciwnym wypadku rodzinie przysluguje roszczenie o
    > zachowek.

    A to nie jest tak, że bez względu czy są obiektywne ważne powody, czy nie
    można wystąpić o zachowek (Dla informacji PePe - połowa ustawowo należnego
    spadku)

    > Boguslaw

    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 4. Data: 2002-07-11 08:38:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Kiełpiński[...]

    > A to nie jest tak, że bez względu czy są obiektywne ważne powody, czy nie
    > można wystąpić o zachowek (Dla informacji PePe - połowa ustawowo należnego
    > spadku)

    Niech mnie prawnicy poprawia jesli sie myle,
    ale pamiec mi podpowiada, ze osoba WYDZIEDZICZONA
    nie ma prawa do zachowku.

    A niemozna tak "dla kawalu" wydziedziczyc np syna.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-11 08:51:36
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" napisał:
    : Musialby pan rodzine WYDZIEDZICZYC, a do tego trzeba
    : miec OBIEKTYWNIE wazne powody. W przeciwnym wypadku
    : rodzinie przysluguje roszczenie o zachowek.
    ok. uproszcze sprawe... rodzina nie bedzie wystepowala zadnymi roszczeniami
    i uznaja moja wole. jak sporzadzic testament?

  • 6. Data: 2002-07-11 09:05:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > ok. uproszcze sprawe... rodzina nie bedzie wystepowala zadnymi
    roszczeniami
    > i uznaja moja wole. jak sporzadzic testament?

    Normalnie, wlasnorecznie....
    nazwisko data naglowek
    ja .....caly swoj majatek zapisuje X

    Podpis

    i juz.

    Z tym, ze testament w kazdej chwilimozna zmienic,
    zdanie, ze sie uszanuja wole zmarlego TEZ,
    CHYBA, ze sie oficjalnie spadku zrzeknie PRZED smiercia
    "spadkodawcy"

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-07-11 17:35:59
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2002 10:22:48 +0200, uzytkownik Tomasz Kiełpiński
    <k...@U...onet.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo
    z tego co nastepuje:

    >można wystąpić o zachowek (Dla informacji PePe - połowa ustawowo należnego
    >spadku)

    A czasem nawet i 2/3 :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ http://www.divx.com.pl ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \_____ WIRELESS SOLUTIONS _____/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \__ http://wap.divx.com.pl __/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\
    Running Wild - "Treasure Island"

  • 8. Data: 2002-07-12 18:54:13
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> wrote in message

    > A to nie jest tak, że bez względu czy są obiektywne ważne powody, czy nie
    > można wystąpić o zachowek (Dla informacji PePe - połowa ustawowo należnego
    > spadku)
    Nie, nie jest. Osoba wydziedziczona nie ma prawa do zachowku.
    Dokladnie o tym mowi art. 1008 kodeksu cywilnego. Wydziedziczenie jest
    pozbawieniem prawa do zachowku wlasnie. Z tym ze (uwaga!) wydziedziczony
    jest traktowany tak, jakby nie dozyl otwarcia spadku.
    Czyli jego dzieci i wnuki dziedzicza w jego miejsce.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 9. Data: 2002-07-12 19:03:51
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > miala zadnych zobowiazan wobec mojej rodziny, nie musiala placic jakiejs
    Jezeli Twoja rodzina sa rodzice i rodzenstwo/nie masz zony i dzieci/, to
    jedyna szansa jest przysposobienie Janiny Z. Dzieci spadkodawcy wykluczaja
    bowiem "z automatu" dziedziczenie swoich wujkow, ciotek i dziadkow.
    Jezeli wiek nie ten, to z Janina Z. mozna sie jeszcze ozenic.
    Jesli bedzie z tego dziecko, to problem znika j.w. Bez zadnych testamentow.
    Jesli nie, to i tak Janinie Z. bedzie latwiej, bo jako zona ma prawo do
    polowy majatku, co przy testamencie na jej rzecz powoduje, ze suma zachowkow
    dla reszty generalnie jest zmniejszona o nalezna jej ustawowo czesc, czyli o
    polowe wartosci mieszkania.
    A zachowki pozostalych sa wyliczane od pozostalej polowy.
    Czyli do splaty pozostaje1/4 wartosci (w wyjatkowej sytuacji troche wiecej).
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 10. Data: 2002-07-12 19:07:31
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message

    > Normalnie, wlasnorecznie....
    > nazwisko data naglowek
    > ja .....caly swoj majatek zapisuje X
    >
    > Podpis
    Dokladnie tak. Tylko pamietaj, ze wlasnorecznosc i podpis sa niezbedne, a
    data bardzo, bardzo pomocna, wiec nie zapomnij o tych elementach.
    Mozesz tez zamiast "caly swoj majatek" napisac "mieszkanie", zeby bylo
    wiadomo.
    Pozdrawiam,
    Marta