  • 1. Data: 2002-07-10 16:14:38
    Temat: CZY SĄ SZANSE NA ODZYSKANIE PIENIĘDZY?
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Firma mieści się w Chinach i sprzedała jednej polskiej firmie towar za
    kilkadziesiąt tys. dolarów, ale tamta firma nie zapłaciła. To było 1 1998
    roku.
    Czy są szanse na odzyskanie tych pieniędzy teraz?
    Czy znacie jakieś firmy, które by się tego podjęły?
    Zakładam sporą pomoc w dostarczeniu dokumentów i "innych" informacji o
    dłużniku.

    Maciej N.

  • 2. Data: 2002-07-10 17:07:21
    Temat: Re: CZY SĄ SZANSE NA ODZYSKANIE PIENIĘDZY?
    Od: "Daniel/Dan/Śniegoń" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy znacie jakieś firmy, które by się tego podjęły?
    > Zakładam sporą pomoc w dostarczeniu dokumentów i "innych" informacji o

    IMHO firma miala 3 lata na odzyskanie dlugu - nie wiem tylko jak sie to ma
    do firm z zagranicy.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-07-10 17:16:32
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Daniel/Dan/Śniegoń <d...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aghpk6$a2b$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO firma miala 3 lata na odzyskanie dlugu - nie wiem tylko jak sie to ma
    > do firm z zagranicy.

    Czyli, że po trzech latach następuje przedawnienie?!

    Maciej N.

  • 4. Data: 2002-07-11 06:19:03
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Czyli, że po trzech latach następuje przedawnienie?!

    Tak.

  • 5. Data: 2002-07-11 22:24:51
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Tak.

    Obawiam się że po dwóch.

  • 6. Data: 2002-07-12 14:05:56
    Od: "Grzegorz ****" <g...@w...pl>

    > Obawiam się że po dwóch.

    Słyszałem , że jeśli transakcje fakturowane i zwiazane z obrotem towarowym
    to 3lata.
    W innych przypadkach 2 lata

    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-07-15 14:26:43
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    k...@p...onet.pl oznajmił::

    > Obawiam się że po dwóch.

    ehm, ehm,

    skąd te daty?

  • 8. Data: 2002-07-15 18:17:53
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > k...@p...onet.pl oznajmił::

    > ehm, ehm,
    >
    > skąd te daty?

    Zgodnie z art. 554 kc, roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy , roszczenia rzemieślników z takiego
    tytułu oraz roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży
    płodów rolnych i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch .

  • 9. Data: 2002-07-17 13:40:34
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    k...@p...onet.pl oznajmił::

> [...]
    > tytułu oraz roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży
    > płodów rolnych i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch .

    hmmmm,

    1. myślisz, że w Chinach obowiązuje polskie k.c.? :)
    (podstawa prawna pytania: art. 27 § 1 pkt 1) ustawy prawo prywatne
    międzynarodowe)
    2. czy sprzedaż podpada pod konwencję wiedeńską o międzynarodowej
    sprzedaży towarów?
    3. czy ta umowa podpada pod nowojorską konwencję o przedawnieniu w
    międzynarodowej sprzedaży towarów?

    obawiam się, że to wcale nie muszą być dwa lata,
    a może więcej a może mniej - trudno o tym rozstrzygać nie widząc umowy