  • 11. Data: 2012-07-27 10:39:49
    Temat: Re: tajne dane osobowe opiekunki MOPS
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 17:29, j...@g...pl pisze:
> [...]
    > Ośrodka Opieki Społecznej (MOPS). Babcia mieszka samotnie, i zgodnie z
    > ustaawą pokrywa część kosztów opieki. Poprosiła opiekunkę o dowód osobisty
    > żeby spisać jej dane, ale opiekunka odmówiła. Dzwoniliśmy do MOPS-u w tej
    > sprawie, ale urzędniczka stwierdziła, że dane osobowe opiekunek są objęte
    > ustawą o ochronie danych osobowych i są znane MOPS-owi, a podopieczna
    > (staruszka) nie prawa ich znać. Opiekunki są pracownikami MOPS-u a nie babci.
    > Próbowałem znaleźć jakieś informacje w sieci ale bez powodzenia.
    > Czy Waszym zdaniem rzeczywiście podopieczny nie ma prawa wiedzieć kto

    Poproś MOPS o podanie konkretnej podstawy prawnej.

    Michał

  • 12. Data: 2012-07-27 11:14:28
    Od: " " <j...@g...pl>

    > Poproś MOPS o podanie konkretnej podstawy prawnej.
    >
    > Michał

    1.dzwoniłem, prosiłem. Odpowiedź: ustawa o ochronie danych osobowych

    2.MOPS uważa się za pracodawcę. Ale babcia też płaci część kosztów opiekunki
    i co miesiąc wpłaca do kasy MOPSu.

  • 13. Data: 2012-07-27 11:42:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jul 2012, wrote:

    > 1.dzwoniłem, prosiłem. Odpowiedź: ustawa o ochronie danych osobowych

    Zaproponuj im lekkie popukanie w jakieś puste miejsce... ;)

    Przecież po przyjęciu takiej wersji wyszłoby, że babcia ma wpuszczać
    np. gościa, który przedstawia się "ja z energetyki, przyszedłem
    skontrolować czy pani prądu nie kradnie" na podstawie jego, jak to
    ktoś tu ujął, "uroku osobistego".
    Bzdura oczywista (oraz całkiem sporo oszustów, którzy właśnie
    tak działają).

    Co do ustawy - zajrzyj do art.3a.1
    Ustawy nie stosuje się wiec do babci, więc tym samym przekazanie
    danych nie będzie "przekazaniem danych w rozumieniu ustawy",
    choć oczywiście nie umniejsza zakazu ich "rozdawania",
    czyli udostępnienia.
    Udostępnienie nie wynika zaś IMO z art.23.1.1 ustawy,
    ale na mój gust z art.23.1.5, tak samo jak we wszystkich
    przypadkach "energetyków", kominiarzy czy innych pracowników,
    którzy włażą komuś do mieszkania.
    I jeśli ewentualnie jest jakiś problem z danymi, to jest
    to problem zakresu tych danych, zaś rozwiązany powinien
    być przez MOPS właśnie, poprzez zastrzeżenie w umowie
    o pracę z opiekunką.
    Głowy nie dam, ale sądzę iż tak właśnie ów "problem" rozwiązują
    rzeczeni energetycy i inni tacy.

    > 2.MOPS uważa się za pracodawcę. Ale babcia też płaci część kosztów
    > opiekunki i co miesiąc wpłaca do kasy MOPSu.

    Ale to w sposób oczywisty nie ma nic jedno do drugiego.
    Jak przyjdzie do Ciebie gazownik w celu uruchumienia instalacji,
    to z faktu że płacisz za tę usługę wcale nie wynika, że jesteś
    pracodawcą tego kto uruchamia.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-07-27 11:56:14
    Od: Smok Eustachy <s...@g...pl>

    W dniu 27.07.2012 11:14, j...@g...pl pisze:

    > 1.dzwoniłem, prosiłem. Odpowiedź: ustawa o ochronie danych osobowych

    Konkretny zapis. Piszesz pismo i wysyłasz z odpisem do stosownego urzędu

    > 2.MOPS uważa się za pracodawcę. Ale babcia też płaci część kosztów opiekunki
    > i co miesiąc wpłaca do kasy MOPSu.

    Jak ktoś tam przychodzi zawsze można legitymować.

  • 15. Data: 2012-07-27 12:31:43
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-27 11:14, j...@g...pl pisze:

    > 1.dzwoniłem, prosiłem. Odpowiedź: ustawa o ochronie danych osobowych

    Poświęć 1.55zł i napisz list z żądaniem wskazania procedury
    identyfikacji tożsamości osoby podającej się za opiekunkę z MOPS.
    Potem zadzwoń i zapytaj, czy dostali list...

    Na moje oko - opiekunka musi mieć jakiś dokument wystawiony przez MOPS
    ważny z jej dokumentem tożsamości, albo z zalaminowanym zdjęciem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 16. Data: 2012-07-27 21:12:03
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-27 09:29, Big Jack pisze:
    > Kto jej te prawa odebrał?
    No właśnie. To brzmi tak, że jak okaże dowód tożsamości to pięć lat w
    zawiasach dostanie ;)

    Podopieczne i podopieczni potrafią (nie wszyscy ale jakiś pewnie
    znaczący procent) znając nr. tel do opiekunki uprzykrzyć im życie w
    czasie nie objętym opieką. Dla tego MOPS zaleca nieudostępnianie adresu
    i nr. tel. Ale mało kto to praktykuje.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2012-07-27 21:23:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Świetne rady LOL X 2

    To opiekunka (babuleńka) chce (potrzebuje) opieki (pomocy) a nie
    popaprany MOPS.
    Jak nie pasi procedura to wypad. MOPS z tego powodu płakać nie będzie.

    Systemu nasze POsranej demokracji nie znacie że tak pieprzycie ?
    --
    Krzysiek

  • 18. Data: 2012-07-27 21:27:24
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości

    > Myślę, że MOPS ma prawo utajniać dane opiekunki. Powody sam napisałeś
    > powyżej. Odpowiada MOPS. Nieważne kogo zatrudnia i posyła.

    Ale zaraz zaraz.. Przychodzi do mnie do mojego domu obca osoba (opiekunka),
    wchodzi do mojego domu, i ja nie mam prawa wiedzieć,
    jak się nazywa? Wystarczy, ze powie, ze jest z MOPS i juz? Przeciez to jest
    moje prywatne mieszkanie, i mam prawo wiedziec,
    kto do niego wchodzi, prawda? Nawet policjant musi sie wylegitymowac.

  • 19. Data: 2012-07-27 21:29:26
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości
    > I taka jest prawda.
    > Opiekunka nie ma prawa okazywać dokumentu tożsamości oraz udostępniać
    > swojego prywatnego telefonu.

    Prawo to chyba. Ma. Co najwyzej nie ma obowiazku.
    Ale nawet, jesli jest pracownikiem MOPS, to pracuje na terenie czyjegos
    prywatnego mieszkania, prawda?
    I nie musi sie wylegitymowac wchodzac do tego mieszkania jego mieszkancom?
    Ja bym nie wpuscil.

  • 20. Data: 2012-07-27 21:30:13
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Wrocławskie opiekunki nie posiadają nawet identyfikatorów.

    Ja bym sprawdzil, czy to na pewno opiekunki z MOPS :)
    I napisal skarge gdzies wyzej.