  • 1. Data: 2012-07-26 17:29:55
    Temat: tajne dane osobowe opiekunki MOPS
    Od: " " <j...@g...pl>

    Do mieszkania 90-letniej babci przychodzi nowa opiekunka z Miejskiego
    Ośrodka Opieki Społecznej (MOPS). Babcia mieszka samotnie, i zgodnie z
    ustaawą pokrywa część kosztów opieki. Poprosiła opiekunkę o dowód osobisty
    żeby spisać jej dane, ale opiekunka odmówiła. Dzwoniliśmy do MOPS-u w tej
    sprawie, ale urzędniczka stwierdziła, że dane osobowe opiekunek są objęte
    ustawą o ochronie danych osobowych i są znane MOPS-owi, a podopieczna
    (staruszka) nie prawa ich znać. Opiekunki są pracownikami MOPS-u a nie babci.
    Próbowałem znaleźć jakieś informacje w sieci ale bez powodzenia.
    Czy Waszym zdaniem rzeczywiście podopieczny nie ma prawa wiedzieć kto
    przychodzi do jego mieszkania?

  • 2. Data: 2012-07-26 21:42:39
    Temat: Re: tajne dane osobowe opiekunki MOPS
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-26 17:29, j...@g...pl pisze:

> [...]
    > Próbowałem znaleźć jakieś informacje w sieci ale bez powodzenia.
    > Czy Waszym zdaniem rzeczywiście podopieczny nie ma prawa wiedzieć kto

    Myślę, że MOPS ma prawo utajniać dane opiekunki. Powody sam napisałeś
    powyżej. Odpowiada MOPS. Nieważne kogo zatrudnia i posyła.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 3. Data: 2012-07-26 21:57:22
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Myślę, że MOPS ma prawo utajniać dane opiekunki.

    Jakiś dokument, do tego 'sprawdzalny' powinna pszedstawić.
    Nie wiem czy oni mają legitymacje, ale coś z imieniem, nazwiskiem, zdjęciem
    i jakimś numerem umożliwiający weryfikację powinna podać.

  • 4. Data: 2012-07-26 22:12:20
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

> [...]
    > (staruszka) nie prawa ich znać. Opiekunki są pracownikami MOPS-u a nie babci.
    I taka jest prawda.
    Opiekunka nie ma prawa okazywać dokumentu tożsamości oraz udostępniać
    swojego prywatnego telefonu.

    Opiekunka również nie posiada żadnego dokumentu stwierdzającego że MOPS
    ja przysyła do tej a do tej podopiecznej.

    Zostawiam to bez komentarza oraz ile jest opieki społecznej w MOPSie.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2012-07-26 22:17:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2012 21:42, SQLwiel pisze:

    > Myślę, że MOPS ma prawo utajniać dane opiekunki. Powody sam napisałeś
    > powyżej. Odpowiada MOPS. Nieważne kogo zatrudnia i posyła.

    No tak, ale jak zweryfikujesz, że jest to faktycznie pracownik MOPS, a
    nie jakiś oszust czy niebezpieczny szaleniec?

  • 6. Data: 2012-07-26 22:27:59
    Od: " " <j...@g...pl>

    Krzysztof 45 <mekar[wytnijto]@vp.pl> napisał(a):

> [...]
    > ja przysyła do tej a do tej podopiecznej.
    > Zostawiam to bez komentarza oraz ile jest opieki społecznej w MOPSie.

    Niezupełnie tak jest. Przepraszam, ale zapomniałem napisać że opiekunka ma
    dokument/identyfikator wydany przez MOPS.

  • 7. Data: 2012-07-26 23:01:01
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-26 22:27, j...@g...pl pisze:
    > Niezupełnie tak jest. Przepraszam, ale zapomniałem napisać że opiekunka ma
    > dokument/identyfikator wydany przez MOPS.
    Wrocławskie opiekunki nie posiadają nawet identyfikatorów.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2012-07-26 23:04:49
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-26 22:17, Andrzej Lawa pisze:
    > No tak, ale jak zweryfikujesz, że jest to faktycznie pracownik MOPS,
    > a nie jakiś oszust czy niebezpieczny szaleniec?
    Urok osobisty opiekunki i piękne oczy są przekonującymi argumentami kim
    jest i po co przyszła. Jak za komuny LOL
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2012-07-27 09:29:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ranet.pl
    *Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]* napisał(-a):

    > Opiekunka nie ma prawa okazywać dokumentu tożsamości oraz udostępniać
    > swojego prywatnego telefonu.

    Kto jej te prawa odebrał?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2012-07-27 10:26:38
    Od: ajaj <a...@a...pl>

    > Niezupełnie tak jest. Przepraszam, ale zapomniałem napisać że opiekunka ma
    > dokument/identyfikator wydany przez MOPS.

    To jesli jest identyfikator i jesli MOPS wysyla ta pania na okreslone
    godziny i potwierdza, ze pracuje, to nie bylbym chyba az tak drobiazgowy
    i nie domagal sie koniecznie dowodu. Raczej male prawdopodobienstwo by
    ktos podrobil taki identyfikator i akurat pojawial sie u babci w
    umowionych godzinach.

    Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego w PL ludzie tak bardzo
    boja sie o swoja tozsamosc, np. sprobujcie zadzwonic do urzedu w jakiejs
    sprawie i zapytajcie z kim rozmawialem na koncu. W 50% przypadkow
    uslyszycie, po co to panu, w jakim celu, albo w najlepszym przypadku z
    pania Basia, ale jak nazwisko? po co nazwisko ja tu jestem jedyna pania
    Basia, uppsp ;P (choc nie przecze to powoli sie zmienia i coraz wiecej
    urzednikow sie przedstawia)