  • 1. Data: 2012-07-25 10:44:33
    Temat: niespojnosc w umowie - termin platnosci
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    pomóżcie mi wybrnąć z takiej sytuacji (chodzi o termin wystawienia faktury):

    mam zawarta z klientem umowe na swiadczenie uslugi (rodzaj abonamentu,
    jest to oplata stala w kazdym miesiecznym okresie rozliczeniowym - za
    usluge telekomunikacyjna - dzierzawa lacza transmisyjnego) z tym, ze w
    umowie niestety nie zostalo sprecyzowane ze jest to "abonament" jak
    rowniez nie zostalo sprecyzowane ze oplata jest "z gory" - jest tylko
    zapis "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
    dostarczenia faktury do siedziby Klienta." oraz "Rozliczenia dokonywane
    będą miesięcznie w oparciu o miesięczne ceny jednostkowe".
    W kilku innych punktach także jest mowa o "opłatach miesięcznych"

    - jak skutecznie przekonać klienta ze jest to opłata "z góry" albo ze
    "oplata miesieczna" jest jednoznaczna z oplata abonamentowa ?

    klient upiera się, ze skoro nie ma zapisu "z góry" ani "opłata
    abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie
    ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca
    rozliczeniowego.

    z gory dzieki.

  • 2. Data: 2012-07-25 12:08:12
    Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

    Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz:

    "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
    dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie, że z
    góry?

  • 3. Data: 2012-07-25 13:07:18
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-07-25 12:08, Andy Niwinski pisze:
    > Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz:
    >
    > "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
    > dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie,
    > że z góry?

    nie rozumiem... ?

    powiedzmy jest 1 lipca, wystawiam fakture z terminem 30 dni - klient sie
    upiera ze fakture powinienem wystawic dopiero 1 sierpnia za usluge
    wykonana w lipcu i od tego dnia liczyc 30 dniowy termin.

    za wikipedią: Opłatę abonamentową stosuje się zwyczajowo w przypadku,
    kiedy trudno jest określić ilość zużywanego dobra czy usługi lub wtedy,
    kiedy zużycie jest stałe i niewiele się zmienia w okresie rozliczeniowym.

    klient upiera sie ze skoro w tresci umowy nie ma slowa abonament (mimo
    ze jest "oplata miesieczna" co w moim rozumowaniu jest jednoznaczne z
    oplata abonamentowa) ani "platne z gory" za dany okres rozliczeniowy, to
    faktura powinna byc wystawiona w kolejnym miesiacu za okres/miesiac
    poprzedni.

    z kolei ja twierdze ze skoro nie ma w/w definicji ale jest "Platnosc
    nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do
    siedziby Klienta", to ten zapis zamyka dyskusje i daje mi dowolnosc
    jesli chodzi o termin wystawienia tej faktury.

    i co z tym zrobic ?

  • 4. Data: 2012-07-25 13:25:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Rozwiązania:
    1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i
    A) Klient będzie płacił zgodnie z umową
    B) Klient nie będzie płacił zgodnie z umową i możesz
    a) dochodzić praw w sądzie
    b) nic nie robić i potulnie czekać na zapłaty po miesiącu
    c) rozwiązać umowę, bo Klient Ci się nie podoba; na drugi raz
    przemyślisz umowę zanim podpiszesz
    2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury)
    A) Klient się zgodzi i będzie po Twojemu
    B) Klient się nie zgodzi i wracacie do punktu (1)
    c) Klient się nie zgodzi i rozwiąże umowę z Tobą; na drugi raz
    przemyślisz umowę zanim podpiszesz

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2012-07-25 14:10:54
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.07.2012 10:44, news pisze:
> [...]
    > abonamentowa" to platnosc powinna nastapic w ustalonym wyzej terminie
    > ale od daty faktury wystawionej na koniec (po wykonaniu usługi) miesiaca

    Też bym się tak upierał. O ile oczywiście nie byłoby odmiennych ustaleń
    ustnych.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-07-25 22:34:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:juol34$ic1$1@node2.news.atman.pl...
    > Rozwiązania:
    > 1) Nic nie robić, wystawiać faktury po swojemu i

    Wystawienie faktury przed wykonaniem usługi, o ile nie jest to uzgodnione w
    umowie to proszenie sie o kłopoty.

    > 2) Zmienić umowę (uszczegółowić moment wystawiania faktury)

    I to jest najsensowniejsze. Co najwyżej klienci wypowiedzą umowy i tyle.

  • 7. Data: 2012-07-26 14:26:44
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-07-25 22:34, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Wystawienie faktury przed wykonaniem usługi, o ile nie jest to
    > uzgodnione w umowie to proszenie sie o kłopoty.

    W 99% przypadków opłaty abonamentowe są wystawiane z góry - charakter
    usługi (opłata miesięczna stała, niezmienna) wskazuje na to, że jest to
    abonament, tyle ze zabrakło takiego zapisu w umowie.