    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 27 Jul 2012 11:42:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: tajne dane osobowe opiekunki MOPS

    On Fri, 27 Jul 2012, wrote:

    > 1.dzwoniłem, prosiłem. Odpowiedź: ustawa o ochronie danych osobowych

    Zaproponuj im lekkie popukanie w jakieś puste miejsce... ;)

    Przecież po przyjęciu takiej wersji wyszłoby, że babcia ma wpuszczać
    np. gościa, który przedstawia się "ja z energetyki, przyszedłem
    skontrolować czy pani prądu nie kradnie" na podstawie jego, jak to
    ktoś tu ujął, "uroku osobistego".
    Bzdura oczywista (oraz całkiem sporo oszustów, którzy właśnie
    tak działają).

    Co do ustawy - zajrzyj do art.3a.1
    Ustawy nie stosuje się wiec do babci, więc tym samym przekazanie
    danych nie będzie "przekazaniem danych w rozumieniu ustawy",
    choć oczywiście nie umniejsza zakazu ich "rozdawania",
    czyli udostępnienia.
    Udostępnienie nie wynika zaś IMO z art.23.1.1 ustawy,
    ale na mój gust z art.23.1.5, tak samo jak we wszystkich
    przypadkach "energetyków", kominiarzy czy innych pracowników,
    którzy włażą komuś do mieszkania.
    I jeśli ewentualnie jest jakiś problem z danymi, to jest
    to problem zakresu tych danych, zaś rozwiązany powinien
    być przez MOPS właśnie, poprzez zastrzeżenie w umowie
    o pracę z opiekunką.
    Głowy nie dam, ale sądzę iż tak właśnie ów "problem" rozwiązują
    rzeczeni energetycy i inni tacy.

    > 2.MOPS uważa się za pracodawcę. Ale babcia też płaci część kosztów
    > opiekunki i co miesiąc wpłaca do kasy MOPSu.

    Ale to w sposób oczywisty nie ma nic jedno do drugiego.
    Jak przyjdzie do Ciebie gazownik w celu uruchumienia instalacji,
    to z faktu że płacisz za tę usługę wcale nie wynika, że jesteś
    pracodawcą tego kto uruchamia.

    pzdr, Gotfryd