  • 1. Data: 2008-01-08 19:25:42
    Temat: tajemnica handlowa? problem..
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    pytanie co można zrobic w takiej sytuacji: w placówce instytucji
    samorządowej wykonywany jest remont, naturlanie jest umowa na wykonanie prac
    itd. dyrektor placówki zdradza osobom trzecim [konkurencji] warunki
    finansowe umowy [podpisywał umowę na wykonywanie prac jako osoba upoważniona
    ze strony instytucji], jak również rozmawia z robotnikami firmy wykonujacej
    prace na temat cen i ich wysokości, czy nie obowiązuje go tajemnica
    służbowa/handlowa etc? co w tej sytuacji?
    dziekuję z góry za sugestie,
    brat

  • 2. Data: 2008-01-08 19:46:10
    Temat: Re: tajemnica handlowa? problem..
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonujacej
    > prace na temat cen i ich wysokości, czy nie obowiązuje go tajemnica
    > służbowa/handlowa etc? co w tej sytuacji?

    Myślę, że powinno się cieszyć, że moje i twoje pieniądze nie są wydawane po
    cichu tylko jawnie. Sam remont powinien też być efektem jakiegoś przetargu
    którego warunki i oferty też powinny być jawne. Tajemnicą służbową mogą być
    objęte np. sprawy prowadzone przez tę instytucję ale nie koszta jej
    funkcjonowania.

  • 3. Data: 2008-01-08 19:53:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bratPit pisze:
> [...]
    > itd. dyrektor placówki zdradza osobom trzecim [konkurencji] warunki
    > finansowe umowy [podpisywał umowę na wykonywanie prac jako osoba upoważniona

    Straszne.

    > ze strony instytucji], jak również rozmawia z robotnikami firmy wykonujacej
    > prace na temat cen i ich wysokości, czy nie obowiązuje go tajemnica
> [...]

    Poleciłbym badanie psychiatryczne - tak zaawansowana paranoja może być
    niebezpieczna ;)

  • 4. Data: 2008-01-08 21:59:12
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    być
    > objęte np. sprawy prowadzone przez tę instytucję ale nie koszta jej

    w takim razie musiałem przekombinować, jest to jakieś przedszkole - przetarg
    nie był potrzebny więc pewnie w takim razie prywatne, byłem świadkiem
    rozmowy i jestem ciekaw jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej, bo brak
    kultury osobistej to wiem, sądziłem że skoro w danej firmie jest np.
    tajemnica o zarobkach to między firmami też takie sprawy są prawnie
    uregulowane,
    sam pewnie w sytuacji w której uruchamiamy linię produkcyjną u zleceniodawcy
    a jej właściciel do nas jako pracowników zleceniobiorcy coś by komentował o
    rozliczeniach, powiedziałbym swojemu prezesowi żeby uważał na interesy z
    kimś takim,
    brat

  • 5. Data: 2008-01-08 22:55:07
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Ależ to zwykłe, zdrowe zasady runku! Mam z kimś podpisaną umowę, ale rozmawiam z
    innym, bo może zrobi mi to taniej. Tylko aktualnemu wykonawcy zależy, żeby ukryć
    cenę, za jaką teraz pracuje, bo a nuż ktoś się dowie i go przebije. Wrzuć do
    guglarki hasło "tajemnica handlowa" i będziesz mieć odpowiedź.

  • 6. Data: 2008-01-08 23:09:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jan 2008, bratPit wrote:

> [...]
    > samorządowej wykonywany jest remont, naturlanie jest umowa na wykonanie prac
    > itd. dyrektor placówki zdradza osobom trzecim [konkurencji]

    DLA NIEGO *konkurencją* są inne placówki samorządowe, zgadza się?
    Rozumiem, że np. dyrektor miejskiej biblioteki zdradza szefowi miejskiego
    ośrodka pomocy społecznej tajemnice dotyczące ceny tynkowania metra
    kwadratowego ściany, dobrze rozumiem?

    > warunki finansowe umowy

    Mam pytanie. Tak z ciekawości.
    Czy Ty wiesz, co to jest BIP?
    Jak nie, to polecam gugla, wikipedię albo jakiś podobny wynalazek.

    BTW:
    Nie, nie jesteś pierwszym, który uważa cenę sprzedaży MIEJSKIEGO gruntu
    bądź zakupu przez miasto setki kubików betonu za tajemnicę handlową.
    Chyba faktycznie punkt widzenia części obywateli nie pokrywa się z tym,
    co mi (i jak widzę w postach obok - nie tylko) wydaje się być
    zdroworozsądkowe :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-01-09 08:41:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bratPit pisze:

    > rozmowy i jestem ciekaw jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej, bo brak
    > kultury osobistej to wiem, sądziłem że skoro w danej firmie jest np.

    Chyba u ciebie. Ewentualnie kombinatorstwo lub inny szwindel.

    > tajemnica o zarobkach to między firmami też takie sprawy są prawnie
    > uregulowane,

    Co ty nie powiesz...

  • 8. Data: 2008-01-09 13:03:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    bratPit dość niespodziewanie napisał(a):
    > czy nie obowiązuje go tajemnica służbowa/handlowa etc?
    > co w tej sytuacji?

    W tej sytuacji nie obowiązuje, a zatem nic.
    W innych sytuacjach (kontrakty z podmotami niepublicznymi) wpisac w kontrakt
    zastrzezenie poufności.

    > dziekuję z góry za sugestie,
    > brat

    Prosze bardzo

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 9. Data: 2008-01-09 16:32:53
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > Rozumiem, że np. dyrektor miejskiej biblioteki zdradza szefowi miejskiego
    > ośrodka pomocy społecznej tajemnice dotyczące ceny tynkowania metra

    IMHO nie. I biblioteka i MOPS są częścią tej samej firmy - społeczeństwa.
    Czyli mają ze sobą współpracować a nie konkurować.

  • 10. Data: 2008-01-09 19:43:58
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > W tej sytuacji nie obowiązuje, a zatem nic.
    > W innych sytuacjach (kontrakty z podmotami niepublicznymi) wpisac w
    kontrakt
    > zastrzezenie poufności.

    ok, dziękuję,
    brat