  • 1. Data: 2003-09-11 06:15:57
    Temat: szpiegostwo
    Od: "Wojciech Okoń" <r...@o...int.pl>

    Czy pracodawca moze szpiegować mnie podczas pracy na komputerze ? Bez
    wszesniejszego powiadomienia mnie ?
    Co 15 min jest robiony zrzut ekranu na serwer

  • 2. Data: 2003-09-11 07:51:01
    Temat: Re: szpiegostwo
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Okoń" <r...@o...int.pl> napisał w wiadomości
    > Czy pracodawca moze szpiegować mnie podczas pracy na komputerze ? Bez
    > wszesniejszego powiadomienia mnie ?
    > Co 15 min jest robiony zrzut ekranu na serwer
    Re : Pracodawca może, a nawet powinien wiedzieć co robisz w ramach pracy
    świadczonej temu pracodawcy.To on Ci płaci pieniądze, a nie Ty jemu. Jeśli
    jesteś tak wyjątkową personą, że uwłacza Ci kontrolowanie Twojej pracy -
    załóż własną, jednoosobową działalność gospodarczą i wówczas będziesz mógł
    szpiegować sam siebie (psychiatria zna takie stany). I za Twoje, a nie
    Twojego pracodawcy pieniądze. Może to być panaceum na Twoje frustracje.
    AR

  • 3. Data: 2003-09-11 08:41:34
    Od: "grupy" <b...@g...pl>

    ma prawo
    ale moja sugestia to zmien pracodawce
    tylko kretyn moze ciagle podgladac innych chyba ze twoj szef nie ma co robic

  • 4. Data: 2003-09-11 12:04:25
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Re : Pracodawca może, a nawet powinien wiedzieć co robisz w ramach pracy
    > świadczonej temu pracodawcy.To on Ci płaci pieniądze, a nie Ty jemu.

    Chyba nie do konca masz racje. Czytalem kiedys (niepamietam niestety gdzie)
    wyrok sadu w innej ale podobnej sprawie gdzie uznano za naruszenie dobr
    osobistych pracownika (tajemnica korespondencji-w szerokim ujeciu)
    zamontowanie przez pracodawce potajemnie podsluchu w aparacie telefonicznym
    pracownika (sluzbowym oczywiscie) Sad I instancji uznal ze taka praktyka
    nnie narusza dobr osobistych bo przez sluzbowy telefon prowadzone powinny
    byc tylko sluzbowe rozmowy telefoniczne. Sad II instancji czesciowo
    podzielil poglad sadu I instancji ale zaznaczyl ze zawsze do pracownika ktos
    moze zadzwonic w sprawie niekoniecznie sluzbowej i w takim przypadku
    podsluch bez wiedzy pracownika narusza jego dobra osobiste.

    Dan

  • 5. Data: 2003-09-11 13:25:08
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > moze zadzwonic w sprawie niekoniecznie sluzbowej i w takim przypadku
    > podsluch bez wiedzy pracownika narusza jego dobra osobiste.

    w tym wypadku wiedza praownika jest :)

  • 6. Data: 2003-09-11 13:26:36
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grupy" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ma prawo
    > ale moja sugestia to zmien pracodawce
    > tylko kretyn moze ciagle podgladac innych chyba ze twoj szef nie ma co
    robic

    dlaczego kretyn??

    mi tez by sie to nie podobalo, ale z drugiej strony, to jego komputer i jego
    kasa idzie na place dla takiego pracownika, ktory byc moze sciaga gole dupy
    z internetu, albo robi mu cos na boku

  • 7. Data: 2003-09-12 15:45:41
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > Chyba nie do konca masz racje. Czytalem kiedys (niepamietam niestety
    gdzie) (...) zamontowanie przez pracodawce potajemnie podsluchu w aparacie
    telefonicznym
    Dan

    ja czytałam gdzieś (też nei pamietam), że pracownik korzystający ze
    służbowego e-maila nei może używać go do celów osobistych, a pracodawca
    oczywiście ma prawo przeglądać jego pocztę służbową.
    kiz