  • 1. Data: 2004-04-18 12:49:09
    Temat: sprzedaz na allegro
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    Witam

    Mam pewien dylemat. Ostatnio sprzedalem przedmiot za 325zl o nazwie w aukcji
    "DZBANEK CZAJNIK - SREBRNY"
    w opisie aukcji byla podana sygnatura oraz proba srebra a takze zdjecie
    przedmiotu.
    Kupujacy po 2 tygodniach od otrzymania przedmiotu stwierdzil ze dzbanek nie
    jest srebrny tylko posrebrzany i domaga sie zwrotu pieniedzy.
    Poniewaz jestem "super sprzedawca" to nie ma problemu ze zwrotem. Tylko ze
    sprzedajacy sie uparl ze najpierw mam mu zwrocic pieniadze a on dopiero mi
    wysle DZBANEK. Procedura reklamacji wyglada tak ze najpierw kupujacy odsyla
    przedmiot a dopiero potem dostaje zwrot pieniedzy. Nawyzywal mnie od
    oszustow i napisal ze poda mnie do sadu.

    Moje pytania sa nastepujace czy jesli dojdzie do rozprawy sadowej to czy
    kupujacy ma szanse wygrac sprawe ? mimo moich szczerych checi
    Co mi za to grozi ?
    Gdzie odbedzie sie rozprawa poniewaz jestesmy z roznych miejscowosci.
    Czy mam wynajac adwokata czy wystarczy jak sam sie wytlumacze.
    Czy moge np. podac dla swietego spokoju ze nigdy nic mu nie sprzedalem.
    Czy kupno na allegro jest umowa kupna-sprzedazy i jakie obowiazki sie z tym
    nakladaja.
    Czy jesli naprawde DZBANEK nie byl srebrny to czy moge sie odwolac do opisu
    aukcji ze byla podana proba oraz ze uzycie slowa SREBRNY w nazwie aukcji
    mialo charakter podania koloru a nie stanu faktycznego.

    Z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2004-04-18 13:22:15
    Temat: Re: sprzedaz na allegro
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :: Kupujacy po 2 tygodniach od otrzymania przedmiotu stwierdzil ze dzbanek
    nie
    : jest srebrny tylko posrebrzany i domaga sie zwrotu pieniedzy.

    po 2 tygodniach od daty wyslania czy otrzymania? masz potwierdzenia z
    poczty?

[...]

    skoro taka jest procedura i jest to napisane w regulaminie allegro ktory on
    podpisywal to
    niech sobie wniosek do sadu sklada

    :: Co mi za to grozi ?

    uuu, dozywocie :)

    : Gdzie odbedzie sie rozprawa poniewaz jestesmy z roznych miejscowosci.

    z tego co sie orientuje to w niejscu zamieszkania pozwanego.

    : Czy mam wynajac adwokata czy wystarczy jak sam sie wytlumacze.

    a po co

    : Czy moge np. podac dla swietego spokoju ze nigdy nic mu nie sprzedalem.

    tzn oklamac? a jezeli ma jakis dowod z poczty to co?

    Po pierwsze przegrasz sprawe, po drugie za skladanie falszywych zeznan tez
    jest jakas tam kara

    : Czy kupno na allegro jest umowa kupna-sprzedazy i jakie obowiazki sie z
    tym
    : nakladaja.

    w regulaminie jest chyba napisane

[...]

    srebnry a ze srebra- chyba jest roznica
    :

    P.

  • 3. Data: 2004-04-18 14:18:51
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    > po 2 tygodniach od daty wyslania czy otrzymania? masz potwierdzenia z
    > poczty?

    Mam potwierdzenie z poczty wyslane 4.02.2003
    e-mail dostalem jakos po 2 tygodniach

    > skoro taka jest procedura i jest to napisane w regulaminie allegro ktory
    on
    > podpisywal to
    > niech sobie wniosek do sadu sklada

    tylko ze wlasnie nie moge znalezc takiego punktu. Ale to chyba logiczne
    jesli odesle pieniadze to nie mam pewnosci ze kupujacy odda przedmiot.
    Musialby chyba wystawic aukcji i mi go sprzedac zeby bylo to formalnie

    > :: Co mi za to grozi ?
    >
    > uuu, dozywocie :)

    mialem na mysli czy grzywna czy wiezienie itp
    bo jesli bede oskarzony to jakis zarzut zostanie mi postawiony i kara z tym
    zwiazana

    > : Gdzie odbedzie sie rozprawa poniewaz jestesmy z roznych miejscowosci.
    >
    > z tego co sie orientuje to w niejscu zamieszkania pozwanego.

    czyli u mnie ?

  • 4. Data: 2004-04-18 17:05:41
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    : Mam potwierdzenie z poczty wyslane 4.02.2003
    : e-mail dostalem jakos po 2 tygodniach
    :
    :

    on zapewne tez je ma, wiec nie bardzo rozumiem jak chcesz w sadzie
    powiedziec ze nic mu nie sprzedales, po z a tym , ama dowod wplaty
    na konto. (jezeli nie bylo za pobraniem)

    : >
[...]

    no to napisz do szanownych olewajacaych, popierajacych zasranych zlodziejow
    (kiedy tylko maja jakies z tego zyski)
    pracownikow allegro

    :
    : > :: Co mi za to grozi ?
    : >
    : > uuu, dozywocie :)
    :
    : mialem na mysli czy grzywna czy wiezienie itp

    to byl zart jakbys nie wiedzial,

    mysle ze jakas grzywna, jezeli on wygra

    a w ogole to powiedz mu zeby Ci to wyslal za pobraniem,
    kwote za przesylke niech doliczy do kwoty jaka ma pobrac listonosz
    i niech zaznaczy na przesylce ze zgadza sie na sprawdzenie towaru
    w obecnosci listonosza.

    : bo jesli bede oskarzony to jakis zarzut zostanie mi postawiony i kara z
    tym
    : zwiazana

    nie mow :)

    :
[...]

    no raczej,
    ja sobie nie wyobrazam bym popierd.. po calej Polsce bo jakis wariat mi
    sprawe zaklada.

    :
    :

    P.
    :
    :
    :

  • 5. Data: 2004-04-18 19:14:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vlo" <v...@t...pl> napisał w wiadomości

    Teoretycznie jeśli będzie w stanie dowieść, że dzbanek posrebrzany to ten
    dzbanek, który ty mu sprzedałeś jako srebrny, to nie tylko wygra sprawę
    cywilną, ale i ma szansę "założyć" Ci sprawę karną, bo to jest
    przestępstwo. W praktyce może być kłopot z dowiedzeniem, jaki czajnik był
    w paczce.

    Co do zasady, to każ mu to wysłać za zaliczeniem pocztowym.

  • 6. Data: 2004-04-18 20:14:40
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dzbanek, który ty mu sprzedałeś jako srebrny, to nie tylko wygra sprawę
    > cywilną, ale i ma szansę "założyć" Ci sprawę karną, bo to jest

    Jedna uwaga - jakos nikt nie podniosl ze w opisie byla podana proba.
    O ile sie orientuje w pr. probierczym to posrebrzenie ma zupelnie inne
    oznaczenia niz przedmiot srebrny. Tak wiec trudno mowic tu o oszustwie.
    Inna sprawa ze nie wiem jak ksztaltuja sie ceny takich przedmiotow
    wykonanych ze srebra i posrebrzanych. Jesli cena bylaby typowa dla
    przedmiotow srebrnych to juz moznaby zastanawiac sie nad kwalifikacja, ale
    z drugiej strony nie sprzedaje sie zlomu srebrnego tylko kokretny
    przedmiot, a w tym przypadku czesto wieksze znaczenie maja dodatkowe cechy
    przedmiotu niz sam material.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 7. Data: 2004-04-18 21:02:10
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

> [...]
    > cywilną, ale i ma szansę "założyć" Ci sprawę karną, bo to jest
    > przestępstwo. W praktyce może być kłopot z dowiedzeniem, jaki czajnik był

    masz na mysli podmiane czajnika ? czyli jakby mi pokazali dzbanek to mialbym
    powiedziec ze wyslalelm inny ?

    > Co do zasady, to każ mu to wysłać za zaliczeniem pocztowym.

    no tak ale jaka mam pewnosc co bedzie w paczce

  • 8. Data: 2004-04-18 21:39:12
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sprawę cywilną, ale i ma szansę "założyć" Ci sprawę karną, bo to jest
    > przestępstwo. W praktyce może być kłopot z dowiedzeniem, jaki czajnik

    No nie tak. Musiałby wykazać, że oszustwo zostało dokonane świadomie, tzn
    sprzedawca wiedział, że dzbanek jest posrebrzany a sprzedał go jako srebrny.
    Moim zdaniem sprzedający może nie wiedzieć dokładnie co sprzedaje - myślał
    że dzbanek jest srebrny, podał próbę wybitą na nim, ale okazało się, że jest
    to próba srebra którym posrebrzono.
    NIe każdy musi się znać na srebrach i umieć odróżnić srebrzony od
    srebrnego. Moim zdaniem mamy tu do czynienia z błędem i w grę wchodzi
    odstąpienie od umowy z uwagi na wadę oświadczenia woli.

    Sprzedawca zaofiarował zwrot zapłaconej kwoty, nie wypiera się
    odpowiedzialności - spór dotyczy jedynie procedury zwrotu pieniędzy. Moim
    zdaniem ma rację, że najpierw żąda zwrotu dzbanka - musi przecież
    zweryfikować, czy rzeczywiście dzbanek jest posrebrzany a nie srebrny, bo
    jezeli jest ze srebra to brak jest podstaw do podnoszenia zarzutu. Ja
    odpisałbym na maila oferując zwrot pieniędzy na podanych warunkach, o ile
    nabywca wykaże, że dzbanek rzeczywiście nie jest srebrny a posrebrzany. To
    on podnosi zarzut błędu i to on musi go udowodnić.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 9. Data: 2004-04-18 21:59:36
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    vlo wrote:

    > no tak ale jaka mam pewnosc co bedzie w paczce

    Zadna ale mozesz na poczcie zarzadac komisyjnego otwarcia przeslyki.
    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 10. Data: 2004-04-19 08:57:20
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > aukcji ze byla podana proba oraz ze uzycie slowa SREBRNY w nazwie aukcji
    > mialo charakter podania koloru a nie stanu faktycznego.

    Za to że domagasz się przeprowadzenia zwrotu zgodnie z regulaminem na pewno
    nie może ci założyć sprawy a jeśli to zrobi to przegra a skoro jesteś w ogóle
    gotów zwrócić mu kase to nie ma żadnych podstaw ku temu, niech krzykacz
    krzyczy dalej a ty spokojnie czekaj na dzban od niego