eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz na allegro › Re: sprzedaz na allegro
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poz
    nan.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz na allegro
    Date: Sun, 18 Apr 2004 23:39:12 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <c5ushq$gac$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c5ttee$nd1$1@absinth.dialog.net.pl> <c5ukqb$fdr$6@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: svkura4.it-net.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1082324346 16716 62.233.194.115 (18 Apr 2004 21:39:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Apr 2004 21:39:06 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-User: rodrig_von_falkenstein
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:208173
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "vlo" <v...@t...pl> napisał w wiadomości
    > news:c5ttee$nd1$1@absinth.dialog.net.pl...
    >
    > Teoretycznie jeśli będzie w stanie dowieść, że dzbanek posrebrzany to
    > ten dzbanek, który ty mu sprzedałeś jako srebrny, to nie tylko wygra
    > sprawę cywilną, ale i ma szansę "założyć" Ci sprawę karną, bo to jest
    > przestępstwo. W praktyce może być kłopot z dowiedzeniem, jaki czajnik
    > był w paczce.

    No nie tak. Musiałby wykazać, że oszustwo zostało dokonane świadomie, tzn
    sprzedawca wiedział, że dzbanek jest posrebrzany a sprzedał go jako srebrny.
    Moim zdaniem sprzedający może nie wiedzieć dokładnie co sprzedaje - myślał
    że dzbanek jest srebrny, podał próbę wybitą na nim, ale okazało się, że jest
    to próba srebra którym posrebrzono.
    NIe każdy musi się znać na srebrach i umieć odróżnić srebrzony od
    srebrnego. Moim zdaniem mamy tu do czynienia z błędem i w grę wchodzi
    odstąpienie od umowy z uwagi na wadę oświadczenia woli.

    Sprzedawca zaofiarował zwrot zapłaconej kwoty, nie wypiera się
    odpowiedzialności - spór dotyczy jedynie procedury zwrotu pieniędzy. Moim
    zdaniem ma rację, że najpierw żąda zwrotu dzbanka - musi przecież
    zweryfikować, czy rzeczywiście dzbanek jest posrebrzany a nie srebrny, bo
    jezeli jest ze srebra to brak jest podstaw do podnoszenia zarzutu. Ja
    odpisałbym na maila oferując zwrot pieniędzy na podanych warunkach, o ile
    nabywca wykaże, że dzbanek rzeczywiście nie jest srebrny a posrebrzany. To
    on podnosi zarzut błędu i to on musi go udowodnić.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1