    From: "vlo" <v...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaz na allegro
    Date: Sun, 18 Apr 2004 14:49:09 +0200

    Witam

    Mam pewien dylemat. Ostatnio sprzedalem przedmiot za 325zl o nazwie w aukcji
    "DZBANEK CZAJNIK - SREBRNY"
    w opisie aukcji byla podana sygnatura oraz proba srebra a takze zdjecie
    przedmiotu.
    Kupujacy po 2 tygodniach od otrzymania przedmiotu stwierdzil ze dzbanek nie
    jest srebrny tylko posrebrzany i domaga sie zwrotu pieniedzy.
    Poniewaz jestem "super sprzedawca" to nie ma problemu ze zwrotem. Tylko ze
    sprzedajacy sie uparl ze najpierw mam mu zwrocic pieniadze a on dopiero mi
    wysle DZBANEK. Procedura reklamacji wyglada tak ze najpierw kupujacy odsyla
    przedmiot a dopiero potem dostaje zwrot pieniedzy. Nawyzywal mnie od
    oszustow i napisal ze poda mnie do sadu.

    Moje pytania sa nastepujace czy jesli dojdzie do rozprawy sadowej to czy
    kupujacy ma szanse wygrac sprawe ? mimo moich szczerych checi
    Co mi za to grozi ?
    Gdzie odbedzie sie rozprawa poniewaz jestesmy z roznych miejscowosci.
    Czy mam wynajac adwokata czy wystarczy jak sam sie wytlumacze.
    Czy moge np. podac dla swietego spokoju ze nigdy nic mu nie sprzedalem.
    Czy kupno na allegro jest umowa kupna-sprzedazy i jakie obowiazki sie z tym
    nakladaja.
    Czy jesli naprawde DZBANEK nie byl srebrny to czy moge sie odwolac do opisu
    aukcji ze byla podana proba oraz ze uzycie slowa SREBRNY w nazwie aukcji
    mialo charakter podania koloru a nie stanu faktycznego.

    Z gory dziekuje za pomoc