  • 1. Data: 2005-11-14 10:34:17
    Temat: sprawa z klientem
    Od: "JArek" <s...@s...pl>

    Witam!
    Mam nastepujacy problem, prowadze sklepy meblowe w woj. lubuskim. W maju
    tego roku klient zakupil u nas zestaw wypoczynkowy (fotele+kanapa). Zaraz
    napisał do nas ze mu sie nie podobaja i chce je oddac, jednak zestaw był
    zakupiony na kredyt i zeby odebrac go musialbym poniesc koszty kredytu
    (klient napisal po terminie odstapoienia od umowy kredytu) wiec
    odpowiedzialem odmownie, w nastepnym pismie klient przytoczyl argumenty, ze
    nie moze sie wyspac, zestaw jest zle wykonany, a fotele maja niestabilna
    podstawe i jeszcze kilka innych rzeczy. Znowu odpisalem mu ze moze sie udac
    do sklepu celem wymiany zestawu na inny odpowiadajacy jego parametrom :) On
    chcial jednak zestaw zwrocic i tylko to go interesowalo, napisal wiec do
    PIH, kontrola z PIH'u skonczyla sie ugoda stron w ktorej zobowiazalismy sie
    wymienic kanape, klient na to przystal. Potem pojawil sie w sklepie wybrac
    inna kanape i powiedzial ze przyjdzie z malzonka, Od tego czasu do dzisiaj
    nie bylo o nim slychac. Dzisiaj przyslal pismo, ze przez niestabilny fotel
    26.10.05 zlamal sobie obojczyk, wychylil sie po gazete i tak niefortunnie
    upadl ze zlamal obojczyk i w zwiazku z tym wzywa nas do zabrania zestawu i
    zwrotu kosztow kredytu, informujac nas ze zaprzestaje jego splaty. Jesli
    tego nie zrobimy to kieruje sprawe do sadu.
    W historii naszego sklepu nigdy nie spotkalismy sie z tym zeby ktokolwiek
    doznal urazu przez ten typ fotela.
    Co ot ym sadzicie? Brnac w to dalej czy zwrocic pieniadze? A moze pojsc do
    prawnika, moze polecicie kogos z Zielonej Gory lub okolic? Jakie
    ewentulanie czekaja mnie koszty przy przegranym procesie?

    Jarek

  • 2. Data: 2005-11-14 10:40:10
    Temat: Re: sprawa z klientem
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > upadl ze zlamal obojczyk i w zwiazku z tym wzywa nas do zabrania zestawu i
    > zwrotu kosztow kredytu, informujac nas ze zaprzestaje jego splaty.

    1) niestabilnosc fotela nie ma wplywu na splate kredytu;
    2) masz na pismie, ze klient wiedzial o lekkiej niestabilnosci fotela, ktora
    podobnie jak lekka niewygoda obuwia nie moze byc podstawa reklamacji - zatem
    obojczyk zlamal przez wlasna lekkomyslnosc, malpie figle na fotelu - Ciebie
    to nie musi obchodzic. To nie Ameryka, gdzie moglby bawic sie w
    odszkodowania za takie rzeczy.
    3) ugoda zostala zawarta i jej niezrealizowanie oraz wszystkie tego
    konsekwencje sa juz kwestia wolnej woli klienta.

    Na wstepie najlepiej byloby rzeczywiscie wziac prawnika i napisac do klienta
    PRZEZ prawnika, informujac o aspektach prawnych sprawy i dlaczego (z Twojego
    punktu widzenia) powinien sobie darowac i grzecznie splacic kredyt.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-11-14 10:42:15
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    ciezki przypadek, moze tez pograc troche na czas ? rozumiem ze kazdy klient
    ma prawo do wymiany towaru lub nawet jego zwrotu, ale na uczciwych warunkach
    ... skoro zrobil sobie krzywde to musi dostarczyc do sklepu zaswiadzczenie
    lekarskie oraz wezwac przedstawiciela producenta bubla, zeby potwierdzil, ze
    produkt zostal zle wykonany i nie spelnia okreslonych norm.

    Niech sie troche pomeczy...

  • 4. Data: 2005-11-14 11:49:31
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ... skoro zrobil sobie krzywde

    Zadalbym raczej pytanie, czy krzywde te uczynil sobie w wyniku uzytkowania
    fotela, bo jestem w stanie dac sobie glowe uciac, ze nie. To typowy
    scenariusz proby wyludzenia odszkodowania.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-11-14 14:24:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    JArek napisał(a):

    > Co ot ym sadzicie? Brnac w to dalej czy zwrocic pieniadze? A moze pojsc do
    > prawnika, moze polecicie kogos z Zielonej Gory lub okolic? Jakie
    > ewentulanie czekaja mnie koszty przy przegranym procesie?

    Brnac. Co do przegrania procesu, to ja osobiscie nie widze podstaw, abys
    przegral. Wyglada mi to na klienta pieniacza.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-11-14 15:02:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JArek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    Chwilowo, to ja bym na Twoim miejscu wmanewrował do sporu producenta,
    który odpowiada za produkt niebezpieczny.

  • 7. Data: 2005-11-14 17:13:27
    Od: "JArek" <s...@s...pl>

    > Chwilowo, to ja bym na Twoim miejscu wmanewrował do sporu producenta,
    > który odpowiada za produkt niebezpieczny.

    Niestety to odpada, z producentem nie moge sie na razie pozegnac :)

    Jarek

  • 8. Data: 2005-11-14 19:07:46
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dlagju$pjm$1@atlantis.news.tpi.pl>, JArek wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Niestety to odpada, z producentem nie moge sie na razie pozegnac :)

    Ale możesz poinformować klienta, że obojczyk to nie sprawa między tobą
    a klientem, a między klientem a producentem i kredyt nie ma tu nic do
    rzeczy. Niech pozywa producenta o szkodę poniesioną przez wadliwy
    towar. Ty masz dowody na to, że po pierwsze wiedział, że fotel jest
    niestabilny, a po drugie w wyniku ugody mógł go wymienić, a nie
    wymienił.
    Ale moja rada byłaby inna: nie odpowiadać na to pismo, masz już
    wcześniejszą ugodę, klient miał przyjść i wybrać inny towar, więc
    wciąż na niego czekasz. To nowe pismo zostawiłabym bez odpowiedzi. Ale
    poczekaj jeszcze na komentarze innych, bo może nie jest to taki dobry
    pomysł.

    Renata

  • 9. Data: 2005-11-14 19:28:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Chwilowo, to ja bym na Twoim miejscu wmanewrował do sporu producenta,
    > który odpowiada za produkt niebezpieczny.

    Ale po co ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-11-14 19:32:36
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dlapc6$4c1$1@atlantis.news.tpi.pl>, JArek wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    >
    > A to nie jest tak ,ze jesli nie odpowiem na pismo, to tak jakbym zgadzał się
    > na tezy i zadania postawione w tymze pismie?

    Myślę, że nie, bo to przecież nie była reklamacja tylko jakieś
    straszenie i szantaż (choć wykasowałam twój post i nie pamiętam
    dokładnie treści). Poczekaj jednak na opinię prawnika, albo kogoś z
    podobnym doświadczeniem. Ja bym się opierała na tym, że ta sprawa JEST
    już rozwiązana za pomocą ugody z mediatorem.

    Renata