  • 31. Data: 2013-07-11 13:59:04
    Temat: Re: spór z wodociągami
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-11 00:27, Użytkownik m napisał:

    > Ale po co? Masz już swój zawór, możesz olać "ich" zaplombowany.

    Zaplombowali jednym drutem swój zawór, licznik i jego zawór.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-07-11 14:05:16
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-11 13:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    >>> e. nakręcenie tam srubunka
    >>> f. dołączenie dodatkowego zaworu

    > Zaplombowali jednym drutem swój zawór, licznik i jego zawór.

    Napisz do nich z żądaniem podania podstawy prawnej zaplombowania Twojego
    zaworu, zgłoś skargę do UOKiK, prezydenta/wójta itd. List kosztuje parę zł.
    Wezwij do "odplombowania", bo chcesz użyć swojego zaworu, bo Ci się woda
    leje. Oczywiście na ich koszt. A przy okazji obciąż za szkody zalaniem,
    bo nie mogłeś użyć swojego zaworu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 33. Data: 2013-07-11 15:55:18
    Od: m <m...@g...com>

    On 11.07.2013 13:59, RadoslawF wrote:

> [...]
    >>> e. nakręcenie tam srubunka
    >>> f. dołączenie dodatkowego zaworu

    > Zaplombowali jednym drutem swój zawór, licznik i jego zawór.

    Ale przecież założenie jest takie, że udało się odciąć dopływ wody. Więc
    zakładamy drugi zawór, nasz, niezaplombowany, mamy możliwość odcięcia
    sobie samemu wody w razie potrzeby - po co wzywać wodociągi do zaworu
    który jest zaplombowany i już nam niepotrzebny?

    p. m.

  • 34. Data: 2013-07-11 18:00:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, m wrote:

    > Ale przecież założenie jest takie, że udało się odciąć dopływ wody. Więc
    > zakładamy drugi zawór, nasz, niezaplombowany,

    Pod warunkiem, że masz wystarczającą długość rury do pierwszego
    rozgałęzienia lub "wejścia w ścianę".

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2013-07-11 20:06:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-10 23:04, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem mozesz sobie ten zawór za wodomierzem spokojnie zamknąć i
    > nie przejmować ich plombami. Ten zawór jest Twój. równie dobrze mogliby
    > Ci oplombować kurek w kuchni. Zamiennie niech Ci założą jeszcze jeden
    > zawór za tym ich kulowym na swój koszt, skoro ten kulowy uznają za część
    > wodomierza. Kiedyś tam był, to po co go kradli?.

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie SA
    Pl. Starynkiewicza 5
    02-015 Warszawa

    Wezwanie przedprocesowe,
    W/pismo nr...

    W odpowiedzi na Wasze w/w pismo informuję, że nie zgadzam się z podanym
    tam Waszym stanowiskiem jako niezgodnym ze stanem faktycznym i ponownie
    wzywam Was do:
    1. niezwłocznego zdjęcia plomby z zaworu kulowego zainstalowanego przez
    Waszą ekipę monterską za wodomierzem, wchodzącego w skład "zespołu
    wodomierza",
    albo też,
    2. oddania mi i zainstalowania na uprzednie miejsce (tj. za wodomierzem)
    mojego, istniejącego tam wcześniej zaworu odcinającego (grzybkowego),
    który pokazany był na schemacie instalacji m.in. w dokumentacji
    przyłącza, a który całkowicie bezprawnie został przez Wasza ekipę
    monterska zdemontowany i zawłaszczony, a na jego miejscu ekipa ta
    zainstalowała wspomniany wyżej zawór kulowy, który następnie oplombowała.

    Żądanie moje wynikają z następujących okoliczności:

    1.zgodnie z posiadaną dokumentacją przyłącza wodociągowego do mojego
    domu bezsporne jest, że MPWiK została przekazana JEDYNIE część
    przyłącza od sieci ulicznej do wodomierza włącznie, a zatem wykazany w
    tej dokumentacji zawór odcinający (grzybkowy) za wodomierzem stanowił w
    sposób oczywisty moją własność, bo MPWiK nigdy nie był przekazany. Nie
    było też konieczności specjalnego, szczególnego wyróżniania na schemacie
    tego akurat zaworu opisem, iz on stanowił własność właściciela domu, tak
    jak nie opisywano w ten sposób pozostałej instalacji za wodomierzem. Na
    marginesie należy zauważyć, że nigdzie nie opisano tego zaworu jako
    własności MPWiK, a także, że nie występuje ani w dokumentacji przyłącza,
    ani też w protokole odbioru pojęcie "zespołu wodomierza".
    2. Postanowienia przywołanej w Waszym piśmie uchwały nr XXXVII/1130/2008
    Rady m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r., nie mogą naruszać praw
    mieszkańców nabytych blisko 20 lat przed jej przyjęciem.
    Należy jednak tu stwierdzić, że moje przyłącze i moja wewnętrzna
    instalacja wodociągowa nie tylko spełniała wymagania budowlane
    obowiązujące w dniu oddania przyłącza do eksploatacji, ale także te
    wprowadzone przez w/w znacznie późniejszą uchwałę, ponieważ od początku
    zgodna była ona z zapisem par. 10, pkt 13 w/w uchwały, nakładającym na
    użytkownika obowiązek, cyt. "zamontowania zaworu odcinającego dla
    własnych potrzeb (...) za wodomierzem głównym." , -taki właśnie mój
    zawór odcinający (grzybkowy) znajdował się od początku za wodomierzem
    głównym, co potwierdza posiadana, zatwierdzona przez Was dokumentacja!
    Mimo tego zapisu .uchwały Rady m.st. Warszawy ten mój zawór odcinajacy
    grzybkowy został bezprawnie usunięty przez Waszą ekipę monterską przy
    okazji wymiany wodomierza na zespół wodomierzowy z 2 zaworami, które
    następnie zostały oplombowane.
    3. Skoro w 2008r. MPWiK w/w uchwałą Rady m.st. Warszawy zobowiązane
    zostało do, cyt. " zainstalowania na własny koszt oplombowanego
    wodomierza głównego wraz z zaworami" zwanego dalej "zespołem
    wodomierza", to oczywiście nie miałem i nie mam nic przeciwko temu, aby
    takim "zespołem wodomierza" zastąpić wodomierz główny w moim domu.
    MPWiK powinno jednak dokonać tego nie naruszając istniejącego, zaworu
    odcinającego zainstalowanego od początku istnienia instalacji za
    wodomierzem i będącego moją własnością, a nie usuwać go.

    Podsumowując:

    1. MPWiK zostało w 1990r. właścicielem odcinka przyłącza od sieci
    miejskiej aż DO wodomierza głównego. Zatem znajdujący się ZA tym
    wodomierzem zawór odcinający (grzybkowy) pozostawał moją własnością, nie
    ma w dokumentacji żadnego zastrzeżenia, ani mojej zgody, aby ten zawór
    także należał do majątku MPWiK. Potwierdza to ponad 20 letnia praktyka,
    gdzie swobodnie mogłem ten zawór używać i MPWiK nie nakładało w tym
    zakresie żadnych warunków, ograniczeń ani zastrzeżeń, nie sprawowało nad
    nim władzy właścicielskiej, nie konserwowało go ani nie naprawiało.
    2. Przy zamianie (legalizacyjnej) wodomierza głównego w moim domu MPWiK
    usunęło nie tylko stary wodomierz, ale też i w/opisany mój zawór
    odcinajacy, naruszając w ten sposób nie tylko moje prawa włascicielskie,
    ale i postanowienia par. 10, pkt 13 uchwały nr XXXVII/1130/2008 Rady
    m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r.
    W miejsce usunietych elementow zamontowało nowy wodomierz wraz z dwoma
    zaworami kulowymi, nazywając to "zespołem wodomierza". Przez dłuższy
    okres mogłem swobodnie używać te oba zawory.
    3. Póxniej jednak oplombowało ten "zespół wodomierza" (tj. wodomierz i
    oba zawory) uniemożliwiając mi swobodne zamknięcie dopływu wody do
    mojego domu.

    Wzywam zatem Was do niezwłocznego przywrócenia stanu poprzedniego mojej
    domowej instalacji wodociągowej, do zgodnego z wymogami par. 10, pkt 13
    uchwały nr XXXVII/1130/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r.
    tj. do ponownego zainstalowania bezpośrednio za zespołem wodomierza
    zdemontowanego przez Was i zawłaszczonego mojego zaworu odcinającego,
    albo też do zdjęcia plomby z obecnie istniejącego zaworu za wodomierzem,
    stanowiącego część zespołu wodomierza i zezwolenie mi na dowolne i
    bezpłatne jego używanie w przypadku konieczności zamknięcia dopływu
    wody do mojego domu.

  • 36. Data: 2013-07-11 20:06:59
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-11 15:55, m pisze:

> [...]
    > sobie samemu wody w razie potrzeby - po co wzywać wodociągi do zaworu
    > który jest zaplombowany i już nam niepotrzebny?

    Założenia możesz sobie robić, jakie chcesz;-), natomiast w
    rzeczywistości, gdybym chciał założyć dodatkowy zawór, to muszę
    odpłatnie wzywać wodociągi, aby dopływ odcięli choćby na czas
    w/opisanych robót!
    Ale przede wszystkich DLACZEGO!!! mam zawracać sobie głowę, wykonywać
    przeróbkę, którą wyżej opisałem, ponosić koszty itp.itd. skoro MIAŁEM od
    początku istnienia domu za wodomierzem właśnie SWÓJ zawór grzybkowy ,
    który właśnie wodociągi bez mojej zgody najpierw zdemontowały i
    zastąpiły kulowym, a potem ten nowy oplombowały?

    Jeśli koniecznie chcą mieć teraz, jak piszą, "zespół wodomierza"
    oplombowany tj. wodomierz i 2 sąsiadujące zawory to ja nie mam nic
    przeciwko temu, ale niechaj przywrócą zawór, który tam przed instalacją
    tego zespołu istniał!
    Innymi słowy: pierwotna sytuacja wyglądała następująco,- przed
    wodomierzem w piwnicy nie było zaworu (tylko w studzience w ogródku na
    przyłączu), za wodomierzem był MÓJ zawór grzybkowy.
    Przyszła ekipa i wymieniając wodomierz usunęła ten mój zawór oraz
    wodomierz (koniec legalizacji) i zamontowała w ich miejsce nowy
    wodomierz wraz z 2 zaworami- przed i za wodomierzem. Potem wszystko to
    oplombowała.
    Tak więc zniknął MÓJ zawór, który mógłbym dowolnie używać.

    Tymczasem, MZ skoro zechcieli zamiast wodomierza zainstalować "zespół
    wodomierza" z 2 zaworami powinni to zrobić nie usuwając mojego zaworu,
    skoro nie chcą udostępniać klientom zaworu za wodomierzem.

  • 37. Data: 2013-07-11 20:35:25
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wodomierz (koniec legalizacji) i zamontowała w ich miejsce nowy
    > wodomierz wraz z 2 zaworami- przed i za wodomierzem. Potem wszystko to

    A dlaczego wtedy nie protestowałeś jak Ci zabierali twój zawór?

    --
    Krzysztof

  • 38. Data: 2013-07-11 21:17:21
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-11 20:35, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A dlaczego wtedy nie protestowałeś jak Ci zabierali twój zawór?

    Byc można uznać to można za mój błąd. Ale realistycznie,- czy ty
    protestowałbyś, gdyby przy okresowej wymianie wodomierza poinformowano
    cię, ze chcieliby wymienić ten mój zawór na nowy, bo technicznie
    wygodniej jest im aby za wodomierzem dalej szła rura o takiej samej
    średnicy, jaką ma gwint wodomierza, a zatem zachowanie starego, mojego
    zaworu o większej średnicy wymagałoby przejściówki i dlatego monterzy
    proponują w miejsce starego zaworu nowy, kulowy o mniejszej średnicy,
    który tak samo jak poprzedni mogę używać do woli?
    Wówczas oplombowali jedynie wodomierz i przez kilka lat oba wtedy
    zainstalowane zawory były nieoplombowane. Dopiero po kilku latach od tej
    wymiany zaworu przyszli i oba zawory (z obu stron wodomierza) oplombowali.

    Wtedy ta wymiana zaworu wydawała się niewinna,- ot, sztuka za sztukę, bo
    im tak technicznie jest łatwiej.
    Nie widziałem żadnej wtedy potrzeby, aby upierać się, żeby za
    wodomierzem, w bezpośredniej od siebie odległości były 2 zawory. Do
    głowy mi nie przyszło (nikt o tym nie mówił), ze kiedyś w przyszłości je
    oplombują.

  • 39. Data: 2013-07-11 21:42:03
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-07-11 15:55, m pisze:

> [...]
    > sobie samemu wody w razie potrzeby - po co wzywać wodociągi do zaworu
    > który jest zaplombowany i już nam niepotrzebny?

    Może nie płacił za wodę, to wodociągi go odcięły od tej wody i
    zaplombowały licznik, więc nie podpowiadaj mu jakie wykroczenie ma popełnić.

    --
    animka

  • 40. Data: 2013-07-11 21:49:20
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-07-11 11:00, Budzik napisał(a):

    > Chyba nie zrozumiales.
    > Nie zdziwiło cię, ze te historie opowaida czlowiek, którego byt ekonomiczny
    > jest polepszany dzieki takim przepisom?

    To chyba Ty nie zrozumiałeś :)
    Jego byt nie zmienił się zbytnio, bo rozmowy w dalszym ciągu są
    nagrywane, ale tym razem dla celów wewnętrznych - teraz firma może
    powiedzieć że "nie mamy nagrania i jak nam udowodnisz że to Ty masz
    rację"? Zresztą ten człowiek zajmuję się głównie monitoringiem i
    systemami dozoru.

    A do przedmówcy, to po primo spuść trochę z tonu, bo nie jesteś kolego
    pod budką z piwem, a po drugie primo przejrzyj sobie sam 100 ustaw,
    zacząłbym od tej gdzie jest mowa o ratownictwie i dozwolonych sposobach
    monitoringu(pewnie coś z bajki mswia/telkom). Ja nie mam na to
    najmniejszej ochoty, ani czasu żeby szukać wygasłych przepisów.

    --
    PM