    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółka cywilna
    Date: Fri, 23 Jan 2004 23:45:30 +0100

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 23. stycznia 2004 23:31 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gabi:

    > Witam,
    > Mam 2 pytania dot. założenia spółki cywilnej.
    > 1. Interesuje mnie jakie po kolei formalności muszę załatwić w urzędach.
    > Wiem że obie osoby chcące założyć takową spółkę muszę otworzyć działalność
    > gospodarczą na siebie.

    a) umowa spółki...

    b) opodatkowanie (pcc?) umowy spółki w US.

    c) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy. Każdy wspólnik osobno, koszt około
    100zł od wspólnika

    d) rejestracja w US już razem. Rejestracja NIP-3 oraz jeśli spólka ma byc
    VATowcem, to VAT-7.

    e) Rejestracja w GUS, razem.

    f) konta bankowe, zawiadomić US o kontach (druki: Nip3 + NipB)

    g) Poinformowanie Działu Podatku Dochodowego US o rozpoczęciu DG i założeniu
    PKPiR (lub innej formy), każdy wspólnik zawiadamia SWÓJ US.

    h) do 7 dni od rozpoczęcia, rejestracja w ZUSie.

    i) korzystanie z grupy pl.soc.prawo.podatki w takich sprawach.

    > 2. Jak w takim wypatku wygląda rozliczanie z US skoro dzalalność owa
    > zakładana jest na potrzebę utworzenia spółki i sama w sobie nie bedzie
    > miała żadnych dochodów. Zyski i wydatki będzie miała jedynie SC.

    No i właśnie dlatego powstanie tylko jedna DG z punktu widzenia US. Jedynie
    UG to rozbija, żeby mieć więcej kasy.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)