  • Data: 2004-01-24 00:12:18
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2004, Gabi wrote:
    >+ Witam,
    >+ Mam 2 pytania dot. założenia spółki cywilnej.
    [...]
    >+ 2. Jak w takim wypatku wygląda rozliczanie z US skoro dzalalność owa
    >+ zakładana jest na potrzebę utworzenia spółki i sama w sobie nie bedzie miała
    >+ żadnych dochodów. Zyski i wydatki będzie miała jedynie SC.

    To nie tak. S.C. nie ma żadnych zysków ani żadnych wydatków,
    mają je wspólnicy - każdy oddzielnie :) !

    Celem skomplikowania życia technologia podatkologiczna jest taka:
    - S.C. wpisuje do *jednej* księgi wszystkie przychody i wszystkie koszty.
    Przychody i koszty się sumuje - *każde OSOBNO* !
    - każdy wspólnik ma określony w umowie udział (dotyczący zysków i strat).
    - wyniki z księgi (osobno suma przychodów, osobno suma kosztów) każdy
    ze wspólników wpisuje *osobno* do własnego PIT-5[zaliczka]/PIT-36[roz-
    liczenie] wg udziału ("dzielą się" tak przychodem jak i kosztem).

    Inaczej jest w przypadku VAT, jeśli S.C. jest podatnikiem - to
    "rozlicza VAT" i wspólnicy nic do tego nie mają :), poza
    odpowiedzialnością za wpłacanie tegoż VATu oczywiście :]

    Zapraszamy na czytanie grupy .podatki :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)