  • Data: 2004-01-24 18:18:31
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    > To nie tak. S.C. nie ma żadnych zysków ani żadnych wydatków,
    >mają je wspólnicy - każdy oddzielnie :) !
    I tak i nie.
    S.c. to rzeczywiście tylko umowa. Jednak prowadzona działalność w
    formie s.c. z założenia powinna prowadzić do uzyskania przychodu.
    Przychodu ze wspólnej działalności, oczywiście proporcjonalnego do
    poniesionych kosztów i zgodnego z ustalonym udziałem w umowie.
    Ja byłbym za tym, że przychód jednak musi wystąpić najpierw w społce,
    by potem mógł go sobie przypisać każdy ze wspólników w celu
    opodatkowania.

    >- S.C. wpisuje do *jednej* księgi wszystkie przychody i wszystkie koszty.
    Dokładnie tak, jak w przypadku działalnosci jednoosobowej

    Artur Golański