  • Data: 2004-01-26 23:20:50
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: "MG" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > S.c. to rzeczywiście tylko umowa. Jednak prowadzona działalność w
    > formie s.c. z założenia powinna prowadzić do uzyskania przychodu.
    > Przychodu ze wspólnej działalności, oczywiście proporcjonalnego do
    > poniesionych kosztów i zgodnego z ustalonym udziałem w umowie.

    Niekoniecznie. Zob. art. 860 kc. Tam jest mowa o dążeniu do osiągnięcia
    wspólnego celu gospodarczego. A cel gospodarczy nie zawsze jest celem
    zarobkowym (czyli takim, w którym mamy do czynienie z orientacją na
    osiągnięcie zysku). Stąd sc może być zawiązana nie w celu generowania zysku.
    Dopuszczalne jest zawiazanie umowy sc, ktora z zalozenia nie ma przynosic
    zysku, o ile jej celem jest przysporzenie jakichs korzysci gospodarczych. Tak
    m.in. prof. Pyzioł, prof. Szumański, prof. Weiss i dr. Gordon.

    Także ta kwestia nie jest taka jednolita.

    MG