  • 31. Data: 2006-03-03 22:56:03
    Temat: Re: spadek - niechciany - co robić pomoc
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > i co w zwiazku z tym ??? sama definicja nie wystacza aby uznac ,ze czynnosc
    > byla dotknieta wada... to tak jak bledem nie bedzie "ja myslalem ,ze tutaj
    > kiedys bedzie piekny las"

    Przyznaje, że nie rozumie tej retoryki. Błędem w rozumieniu art. 1019 kc
    będzie również mylne wyobrażenie o tym co jest przedmiotem spadku.
    Odsyłam do komentarzy do kc. Przykładowo (w tej chwili tylko do tego mam
    dostęp): E.Skowrońska: Komentarz do KC. Księga czwarta. Spadki;
    Przeczytacie, uwierzycie :)

    > tak ale patrz wyzej ... brak wiedzy nie jest wada osw

    Ja swoje, a ty swoje. Nie rozumiemy się.
    Brak wiedzy jest błędem. W błąd w określonych przypadkach jest wadą
    oświadczenia woli.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 32. Data: 2006-03-03 23:03:10
    Temat: Re: spadek - niechciany - co robić pomocy !
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > w 83 kc jest mowa o bledzie co do czynnosci prawnej a nie bledzie co do
    > prawa

    A kto twierdzi że sytuacja o której mówimy dotyczy tego co nazywasz
    błędem co do prawa?

    > E. Skowronska-Bocian
    > nie jest możliwe uchylenie się od skutków oświadczenia o przyjęciu lub
    > odrzuceniu spadku, gdy spadkobierca był w błędzie co do skutków prawnych
    > określonych zdarzeń . Przykładem może być sytuacja, gdy spadkobierca
    > pozostawał w przekonaniu, że brak oświadczenia jest równoznaczny z
    > odrzuceniem spadku

    Widzę że mamy ten sam komentarz :) tylko czytamy inne rzeczy. Poczytaj
    na s. 177 o ile masz wydanie z 1995 roku.
    Ja cały czas pisze o sytuacji jak w pierwotnym poście - czyli braku
    wiedzy o tym że w skałd spadku wchodził dług (kredyt).
    A ty piszesz o czymś innym. Masz mylne wyobrażenie o stanie faktycznym.
    Auto postu nie twierdził tego co ty wyżej przytoczyłeś.

  • 33. Data: 2006-03-04 07:56:49
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > A ty piszesz o czymś innym. Masz mylne wyobrażenie o stanie faktycznym.
    > Auto postu nie twierdził tego co ty wyżej przytoczyłeś.

    powiem tak ... brak wiedzy o istnienu dlugow moze byc taka przyczyna i tu
    masz racje.. rzeczywiscie nie zwrocilem na to uwagi.. pisalem o czyms innym.
    za bardzo sie ro rozwleklo

    ale dwa nalezyta starannosc... art. 88§2 nalezy interpretowac ....kiedy mogl
    dowiedziec sie o bledzie... jezeli zupelnie nie interesowal sie spadkiem to
    termin mu umknal chyba ,ze wykaze, ze przy zachowaniu nalezytej starannosci
    nie mogl dowiedziec sie o istnieniu dlugu

    jezli znasz sąd , ktory zatwierdzi uchylenie sie od skutkow w takim
    przypadku jak tutaj to daj znac... bo ja nie znam

  • 34. Data: 2006-03-04 08:12:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

> [...]
    > termin mu umknal chyba ,ze wykaze, ze przy zachowaniu nalezytej starannosci
    > nie mogl dowiedziec sie o istnieniu dlugu

    Piasecki, Kodeks cywilny. Księga pierwsza. Część ogólna. Komentarz,
    Zakamycze, 2003. Komentarz do art. 88 kc

    6. Terminy ustanowione w tym przepisie mają charakter terminów zawitych,
    prekluzyjnych.
    7. W razie błędu termin roczny rozpoczyna bieg z powstaniem
    *subiektywnej* możliwości podniesienia zarzutu wady oświadczenia woli.

    Więc nic to nie ma mowy o tym kiedy mógł się dowiedzieć o błędzie, tylko
    kiedy się dowiedział.

  • 35. Data: 2006-03-04 08:58:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
> [...]
    > określonych zdarzeń . Przykładem może być sytuacja, gdy spadkobierca
    > pozostawał w przekonaniu, że brak oświadczenia jest równoznaczny z

    zacytuj kolejne zdanie :)

    KG

  • 36. Data: 2006-03-04 09:05:35
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > możliwości podniesienia zarzutu wady oświadczenia woli.
    >
    > Więc nic to nie ma mowy o tym kiedy mógł się dowiedzieć o błędzie, tylko

    ty mi tak a ja Ci tak :)

    Błąd musi dotyczyć treści czynności prawnej (art. 84 § 1) oraz być istotny
    (art. 84 § 2). Błąd dotyczący treści oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu
    spadku - to m.in. błąd co do osoby spadkodawcy, co do tytułu powołania lub
    co do przedmiotu spadku. W tej ostatniej sytuacji chodzi o brak wiedzy o
    rzeczywistym stanie majątku spadkowego, z tym zastrzeżeniem, że nie jest on
    wynikiem braku staranności po stronie spadkobiercy (tak J. Pietrzykowski w:
    Kodeks cywilny..., s. 1934).

  • 37. Data: 2006-03-04 09:06:33
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > zacytuj kolejne zdanie :)

    po co? ... ja bronie swojego zdania :)

  • 38. Data: 2006-03-04 09:14:13
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Johnson pisze:

    [...]

    > Więc nic to nie ma mowy o tym kiedy mógł się dowiedzieć o błędzie, tylko
    > kiedy się dowiedział.

    Johnson daj spokoj. Szkoda czasu na dyskusje z kims, kto nłie zadal sobie
    nawet trudu przeczytania odpowiedniego fragmentu kc ze zrozumieniem.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 39. Data: 2006-03-04 09:26:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

> [...]
    > wynikiem braku staranności po stronie spadkobiercy (tak J. Pietrzykowski w:

    To z tego komentarza Skowrońskiej :). Tylko że je nie musze się z tym
    zgadzać.

  • 40. Data: 2006-03-04 09:29:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    A tak poza tym chciałem tylko powiedzieć że ja kwestionowałem pogląd że
    błędem nie może być brak wiedzy o stanie spadku. Teraz trochę dryfujemy.