  • 1. Data: 2006-03-01 22:19:26
    Temat: Zaiks, Stoart ????
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Witam.
    Jak to naprawde jest z tymi organizacjami? Czy podmioty gospodarcze,
    uzywajace nagran do osiagania dochodu sa zobligowane do podpisania umowy z
    obiema firmami? Czy trzeba im placic tantiemy za odtwarzanie nagran (np
    fryzjer, dyskoteka)? Czy trzeba je placic obu "firmom" ?

    Dzieki

  • 2. Data: 2006-03-01 22:28:33
    Temat: Re: Zaiks, Stoart ????
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > obiema firmami? Czy trzeba im placic tantiemy za odtwarzanie nagran (np
    > fryzjer, dyskoteka)? Czy trzeba je placic obu "firmom" ?

    ZAiKS tak, STOART raczej nie. Właśnie ten temat ćwiczę z racji mojego
    "operatorstwa TVK" :-). Ale żeby Ci nie było za wesoło to są jeszcze
    takie darmozjady jak Instytut Sztuki Filmowej (1,5 % PRZYCHODU!!!) i
    ZAPA (Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych), którzy to winszują
    sobie 2,8 % PRZYCHODU. Sprawdź czy pod nich nie podlegasz. Ja niestety
    podlegam okazało się, choć nie jest to wprost napisane w Ustawie. Jest
    to jawne sk....stwo, bo nie pozwala płacić datków od realnego dochodu,
    tylko łomoczą Cię "ryczałtowo". Zakładając że np. 30 % abonamentu jest
    zyskiem, to oni zabiorą prawie 15 % mojego zysku!!! Już Urząd Skarbowy
    jest k... uczciwszy, bo pozwala Ci odliczać koszty :-))))
    Pozdrawiam i powodzenia :-)
    RJ

  • 3. Data: 2006-03-01 22:31:00
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-01 23:19, Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > obiema firmami? Czy trzeba im placic tantiemy za odtwarzanie nagran (np
    > fryzjer, dyskoteka)? Czy trzeba je placic obu "firmom" ?

    W dyskotekach jest tak, że właściciele bądź sami DJe zaopatrują się w
    oryginalne płyty (nie takie sklepowe:
    http://muzik.pl/cdclub.php?dzial=info oraz
    http://www.djpromotion.com.pl/v2/wspolpraca.php), które wraz z ważną
    legitymacją członkowską dają prawo do odtwarzania tych nagrań
    publicznie. z Płytami nabytymi w sklepie bądź radiem trzeba płacić.
    Tylko jak to policzyć? :>

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 4. Data: 2006-03-01 23:05:19
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > http://www.djpromotion.com.pl/v2/wspolpraca.php), które wraz z ważną
    > legitymacją członkowską dają prawo do odtwarzania tych nagrań

    Nie masz racji. Płacić i mieć umowę z ZAiKS-em i tam muszą.

  • 5. Data: 2006-03-01 23:16:32
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-02 00:05, Użytkownik Robert J. napisał:

    > Nie masz racji. Płacić i mieć umowę z ZAiKS-em i tam muszą.

    Nie zgodzę się. Miałem nalot w dyskotece właśnie kolesia z ZAIKSu.
    Sprawdził i potwierdził oryginalność płyt. Sporządził stosowny protokół,
    iż wizytę odbył (pieczątka lokalu) i wyszedł bez żadnych uwag. Dalej
    twierdzisz, że się mylę? Dlatego te "paczki" płyt kosztują 170
    zł/miesiąc a nie po 20 zł. Dlatego, iż z tej kasy jest odprowadzany
    tantiem autorom. Więc ZAIKS ma tutaj gó%&o do tego.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 6. Data: 2006-03-02 01:36:27
    Od: dude <m...@n...com>

    On Wed, 01 Mar 2006 23:28:33 +0100
    "Robert J." <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ZAPA (Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych), którzy to winszują
    > sobie 2,8 % PRZYCHODU. Sprawdź czy pod nich nie podlegasz.

    "podlegasz", znaczy ktorym paragrafem ustawy ustanowionej przez Sejm
    a nie tych cwaniaczkow?

    > Ja niestety
    > podlegam

    rozwin prosze. Jakis paragraf?

    > okazało się, choć nie jest to wprost napisane w Ustawie.

    "sie", to znaczy co? Nie znam tego terminu prawnego.

    > Jest
    > to jawne sk....stwo, bo nie pozwala płacić datków od realnego dochodu,
    > tylko łomoczą Cię "ryczałtowo".

    "There is a sucker born every minute".

    Znasz to powiedzenie?

  • 7. Data: 2006-03-02 09:18:34
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > "There is a sucker born every minute".
    > Znasz to powiedzenie?

    Wyrazaj sie jasniej i uzywaj polskich znaków. Po trzech zdaniach odpuscilem
    sobie Twojego posta :-)

  • 8. Data: 2006-03-02 09:22:33
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nie zgodzę się. Miałem nalot w dyskotece właśnie kolesia z ZAIKSu.
    > Sprawdził i potwierdził oryginalność płyt. Dalej
    > twierdzisz, że się mylę?

    Znam osobiście kontrolera z ZAiKS-u, który robi właśnie naloty na salony
    usługowe, sklepy, "tancbudy" itp. I niestety mają oni wszyscy obowiązek mieć
    podpisaną umowę z ZAiKS-em i odprowadzać kasę. Co, w Szczecinie jest
    inaczej?

    Dlatego te "paczki" płyt kosztują 170
    > zł/miesiąc a nie po 20 zł.

    Zapytaj w ZAiKS-ie :-).

  • 9. Data: 2006-03-02 13:37:29
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > I niestety mają oni wszyscy obowiązek mieć podpisaną umowę z ZAiKS-em i
    > odprowadzać kasę.

    Ciekawe ile z tego mają muzycy...
    A swoją droga jakbym był muzykiem i nie pozwalał na pobieranie haraczu dla
    mnie przez ZAiKS?
    Może muzykom bardziej opłaca się sprzedawać właśnie płyty w takiej postaci?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 10. Data: 2006-03-02 13:46:13
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-02 10:22, Użytkownik Robert J. napisał:

> [...]
    > usługowe, sklepy, "tancbudy" itp. I niestety mają oni wszyscy obowiązek mieć
    > podpisaną umowę z ZAiKS-em i odprowadzać kasę. Co, w Szczecinie jest

    Dlatego płacą, bo nikt nie wie, że istnieją płyty z prawami do
    publicznego odtwarzania. W sklepach na każdej płycie pisze, że
    powielanie, wypożyczanie oraz publiczne odtwarzanie jest dozwolone tylko
    po podpisaniu stosownej umowy oraz opłatach. Te płyty, o których pisałem
    tego NIE WYMAGAJĄ. Zapytaj o TE płyty tego znajomego i zobaczymy co powie.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor