    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sp z o.o. podniesienie kapitału - prośba o informacj
    Date: Fri, 2 Jan 2004 20:01:36 +0100

    ale: w
    > zeszłym roku udzieliśmy spółce pożyczek w kwocie ok 10 000 PLN każdy .
    > Tak więc jeżeli dokonalibyśmy konwersji długów (Spółki wobec nas) na
    udziału
    > byłoby OK.
    > I tu
    > pytanieI: Od pożyczek, Spółka zapłaciła już podatek od czyności
    > cywilno-prawnych (PCC) CZY W PRZYPADKU PODNIESIENIA W SPOSÓB JAK WYŻEJ
    > NALEŻY JESZCZE RAZ ZAPŁACIĆ PODATEK?

    Nie jestem do konca pewien ale sadze, ze podatek zaplacic trzeba bedzie.

    > Pytanie II: Czy umowa konwersji zobowiązań na udziały ma jakąś szczególną
    > formę, i czy wymaga np. formy notarialnej, czy też wystarczy tylko
    pisemna?

    Trzeba to zrobic troche inaczej. Podejmujecie uchwale o podwyzszeniu
    kapitalu zakladowego przez pokrycie wkladami pienieznymi. W oswiadczeniu o
    objeciu udzialow oswiadczacie, ze jako wierzyciel spółki obejmujecie
    okreslona liczbe udzialow w podwyższonym kapitale zakładowym po cenie
    nominalnej i potrącacie ich wartość ze swojej wierzytelności, uznając ją za
    umorzoną do wysokosci tej kwoty.

    > Pytanie III. W umowie Spółki mamy wpisane, że podniesienie kapitału do 500
    > 000 PLN (a co!! ;) ) nie stanowi zmiany umowy - nie musimy lecieć do
    > notariusza?

    Jesli umowa stanowi tez w jakim terminie to podwyzszenie moze nastapic to
    notariusz jest zbedny. jesli mowa tylko o granicy kwotowej bez podania
    granicy czasowej to bez notariusza sie nie obedzie.

    > Pytanie IV: W jakim terminie (i czy w ogóle) należy zgłosić do KRS
    > podniesienie kapitału?

    W terminie 7 dni. A zglosic trzeba bo podwyzszenie nastapi dopiero z chwila
    wpisu do rejestru.Nie ma wpisu, nie ma podwyzszenia.

    Dan.