  • 1. Data: 2004-06-23 20:15:21
    Temat: smierc osoby bliskiej
    Od: "Marcin Skulimowski" <s...@c...pl>

    Witam
    W moim zyciu zdazyla sie nimila sytuacja, bowiem odszedl moj ojciec.
    Ktos kiedys mi mowil ze w takim przypadku powinna mi przyslugiwac z zusu
    jakas forma pomocy.
    Czy moglby mi ktos udzielic informacji?
    Pozdrawiam
    Marcin Skulimowski

    --
    .:[ mail: z...@r...pl www: http://ultimon2004.prv.pl ]:.
    .:[ GG: 4355904 tel: +48 507 694 238 ]:.

  • 2. Data: 2004-06-23 20:21:13
    Temat: Re: smierc osoby bliskiej
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Tak. Musisz pójść do ZUS-u z aktem zgonu. Tam jest specjalny dział od takich
    zasiłków.
    Jak pójdziesz w miarę rano i panienka będzie uprzejma, to jeszcze po
    południu dostaniesz czek i możesz go zrealizować w PKO BP.
    Wiem, bo sam miałem taką sytuację.
    Współczuję i pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-06-23 20:23:09
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak pójdziesz w miarę rano i panienka będzie uprzejma, to jeszcze po
    > południu dostaniesz czek i możesz go zrealizować w PKO BP.

    BTW - chodzi o zasiłek pogrzebowy

    seb

  • 4. Data: 2004-06-23 20:51:57
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Skulimowski" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > W moim zyciu zdazyla sie nimila sytuacja, bowiem odszedl moj ojciec.
    > Ktos kiedys mi mowil ze w takim przypadku powinna mi przyslugiwac z zusu
    > jakas forma pomocy.

    1) zasiłek pogrzebowy- wypłacany jednorazowo, ale pokrywa koszty pogrzebu
    poniesione przez osobę uprawnioną do takiego zasiłku
    2) renta rodzinna- jeśli jesteś przed ukończeniem 25 roku życia i się
    uczysz, poza tym musisz spełniać szereg warunków przewidzianych w ustawie
    (chyba o emeryturach i rentach coś w tym stylu), ale dokładnie dowiesz się w
    ZUSie

    powodzenia
    b.

  • 5. Data: 2004-06-23 21:43:31
    Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@b...maupa.suchecki.pl>

    > Witam
    > W moim zyciu zdazyla sie nimila sytuacja, bowiem odszedl moj ojciec.

    Rok temu miałem to samo.

    1. Pędź do banku z Mamą i wyczyścicie konta, o ile jesteście upoważnieni.
    Aby nie byo przypadkiem konieczności płacenia podatku od masy spadkowej na
    koncie.
    2. Załatw tak, aby mieszkanie po Tacie, o ile posiadał takowe, dostała osoba
    która mieszkania nie posiada - zwolnienie z podatku (ale przez 5 lat nie
    mozna sprzedać, jak sprzedacie - podatek płacicie).
    3. To samo ztcp z samochodem.
    4. Jeżeli posiadał firmę a w majątku nieruchomości, samochody, postaraj się
    zostac współwłaścicielem firmy, wtedy zwolnienie z podatku.

    O ile dobrze pamiętam to było własnie tak

    Jeżeli jesteś z wawy, pódz do US skarbowego na Mazowiecką. Poproś Panią
    (taka ciemne włosy, w okularach) o pomoc. Mnie pokierowała przecudownie :-)

    A jak nie z wawy, to idź do swego urzędu, pokaż papiery (to co jest w masie
    spadkowej) i poproś aby powiedziano Ci co zrobić aby podatku byłojak
    najmniej, powiedz wprost.

    A poza tym trzymaj się ciepło. Śmierć bliskich jest dosyć nieuchronna,
    postaraj się jak najszybciej przejść nad śmiercią Taty do porządku
    dziennego.

    Powodzenia.

    Seco

  • 6. Data: 2004-06-23 21:47:53
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
    > Jeżeli jesteś z wawy, pódz do US skarbowego na Mazowiecką.

    W Warszawie jest kilka urzędów skarbowych...

    KG

  • 7. Data: 2004-06-24 08:51:03
    Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@b...maupa.suchecki.pl>

    > W Warszawie jest kilka urzędów skarbowych...

    No ale tam na mazowieckiej jest Pani która NAPRAWDĘ interesuje sie petentem
    a nie kawą i pójsciem do domu.

    Seco