  • 1. Data: 2004-06-23 20:02:42
    Temat: Policja wiele może...
    Od: "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    ciekawa sprawa, zarzut popełnienia przestępstwa postawił mi policjant zamiast
    prokuratora. :)
    potem akta poszły do prokuratury i dopiero prokurator zarzut "zatwierdził" :)
    To upraszcza wiele rzeczy, może dać im jeszcze prawa sędziowskie i
    egzekucyjne ?
    A tak BTW to czy nie jest to błąd proceduralny ?
    pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2004-06-23 20:19:16
    Temat: Re: Policja wiele może...
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > A tak BTW to czy nie jest to błąd proceduralny ?

    nie

    seb

  • 3. Data: 2004-06-23 20:25:49
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    > Użytkownik "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    >seb <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl> napisał(a):
    > nie

    pewnie gdyby mnie od razu skazał i zamknął też nie byłoby błędem :)

    BTW lubie krótkie i zwięzłe odpowiedzi.

    pozdrufka,
    Robert

  • 4. Data: 2004-06-23 20:34:51
    Od: "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeszcze jedno mi sie przypomniało,
    poszedłem do prokuratora i na 'dziendobry' bez żadnych pisemnych wniosków
    dostałem dane poszkodowanej (adres,telefon) i wgląd do akt.
    Sprawa była dość błacha, ale gdyby to dotyczyło mnie i powiedzmy pobicia to
    strach mysleć co grupa szalikowców by zrobiła mając moje dane przed
    procesem....
    Zostawiam pod rozwagę. Prokurator też wiele może...
    Oczywiście to tez nie błąd proceduralny :)
    Pozdrufka,
    Robert

  • 5. Data: 2004-06-23 20:36:29
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "robert agner" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > pewnie gdyby mnie od razu skazał i zamknął też nie byłoby błędem :)
    >
    > BTW lubie krótkie i zwięzłe odpowiedzi.

    hehe
    To nie jest błąd proceduralny. Teraz lepiej?
    A tak poważnie, policja jest uprawniona:
    Art. 298. § 1 kpk: Postępowanie przygotowawcze prowadzi prokurator, a w
    zakresie przewidzianym w ustawie - Policja.

    seb

  • 6. Data: 2004-06-23 20:38:27
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

> [...]
    > procesem....
    > Zostawiam pod rozwagę. Prokurator też wiele może...
    > Oczywiście to tez nie błąd proceduralny :)

    NIE. :P

    haha, naprawdę. Po przedstawieniu zarzutów, jesteś podejrzanym, czyli masz
    prawo przeglądania akt sprawy. I tyle. Inaczej bywało w procesie tzw.
    inkwizycyjnym :) ( I nie tylko tzw.)

    seb

  • 7. Data: 2004-06-23 20:51:27
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Robert Agner napisł:

> [...]
    >
    > haha, naprawdę. Po przedstawieniu zarzutów, jesteś podejrzanym, czyli masz
    > prawo przeglądania akt sprawy. I tyle. Inaczej bywało w procesie tzw.

    Tu się chyba mylisz,
    wgląd do akt następuje na pisemny wniosek oskarżonego po zakończeniu
    postępowania

    BTW. Sam fakt tego że psychol morderca może zobaczyć w aktach kto na niego
    doniósł jest porażający.

    R.

  • 8. Data: 2004-06-23 20:55:45
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > haha, naprawdę. Po przedstawieniu zarzutów, jesteś podejrzanym, czyli masz
    > prawo przeglądania akt sprawy. I tyle. Inaczej bywało w procesie tzw.
    > inkwizycyjnym :) ( I nie tylko tzw.)

    To jak sie w takim razie ma do tego art. 333 paragraf 3 kpk? "do aktu
    oskarzenia dolacza sie DO WIADOMOSCI SADU liste ujawnionych pokrzywdzonych z
    podaniem ich adresow oraz adresy osob wymienionych w paragrafie 1 pkt 1
    (osoby, ktorych wezwania zada oskarzyciel)".

    Zreszta jednym z niewielu praktycznych wydarzen na studiach (wydzial Prawa),
    jakie mi sie przydazylo, bylo wlasnie pisanie aktu oskarzenia. I szanowna
    prowadzaca pani dr z uporem maniaka nam te informacje powtarzala - ze
    personalia pokrzywdzonych sa tylko do wiadomosci sadu.

  • 9. Data: 2004-06-23 21:01:31
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Art. 298. § 1 kpk: Postępowanie przygotowawcze prowadzi prokurator, a w
    > zakresie przewidzianym w ustawie - Policja.

    Hmm, a od kiedy policja stawia zarzuty i decyduje o wszczęciu postępowania ?
    Wydawało mi się że o tym decyduje prokurator

    Art. 305.
    § 1. Niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o przestępstwie, organ powołany
    do prowadzenia postępowania przygotowawczego obowiązany jest wydać
    postanowienie o wszczęciu bądź o odmowie wszczęcia śledztwa lub dochodzenia.
    § 2. Postanowienie o wszczęciu, odmowie wszczęcia albo umorzeniu śledztwa
    wydaje prokurator.

    Od kiedy stawia się zarzuty w postępowaniu przygotowawczym ?

    Art. 297.
    § 1. Celem postępowania przygotowawczego jest:
    1) ustalenie, czy został popełniony czyn zabroniony i czy stanowi on
    przestępstwo,
    2) wykrycie i w razie potrzeby ujęcie sprawcy,
    3) zebranie danych stosownie do art. 213 i 214,
    4) wyjaśnienie okoliczności sprawy, w tym ustalenie rozmiarów szkody,
    5) zebranie, zabezpieczenie i w niezbędnym zakresie utrwalenie dowodów.
    § 2. W postępowaniu przygotowawczym należy dążyć także do wyjaśnienia
    okoliczności, które sprzyjały popełnieniu czynu.

    R.

  • 10. Data: 2004-06-23 21:08:48
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    wiec jest tak, po noweli zeszlorocznej do kpk uproszczono postepowanie
    przygotowawcze i obecnie nawet sledztwo ( a u ciebie z pewnoscia bylo
    dochdzenie) wlasciwie prowadzi policja, wiec nie masz sie czemu dziwic. a co
    do danych, pewnie ze sa one do wiadomosci sadu w teorii, ale w praktyce poza
    swiadkiem incognito i przypadkiem obawy uzycia przemocy lub grozby dane te
    sa w aktach, niby nie bezposrednio ale w protoklach przesluchan, przyjecia
    zawiadomienia o przestepstwie sa miejsca na adres - poza tym to technicznie
    bardzo trudno wykonanlne - "zwrotka" zawiera adres, ciezko to ominac (przy
    bardzo powaznych sprawach w sadach okregowych sie wyciaga do osobnej teczki
    zwrotki, przynajmniej w moim miescie