  • 1. Data: 2004-06-23 20:11:23
    Temat: Kredyt hipoteczny i zakup mieszkania
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Czy ktoś wie (i mógłby opisać) jak w praktyce wygląda przelewanie
    pieniędzy i podpisywanie aktu w przypadku mieszkania
    kupowanego/sprzedawanego na rynku wtórnym, którego zakup
    finansowany jest kredytem z banku?

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 2. Data: 2004-06-24 06:46:42
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i zakup mieszkania
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Czy ktoś wie (i mógłby opisać) jak w praktyce wygląda przelewanie
    > pieniędzy i podpisywanie aktu w przypadku mieszkania
    > kupowanego/sprzedawanego na rynku wtórnym, którego zakup
    > finansowany jest kredytem z banku?

    Kupujący przedstawia notariuszowi umowę kredytową. Po podpisaniu aktu
    notarialnego idzie się z nim do banku i na tej podstawie bank wykonuje
    przelew bezpośrednio na konto sprzedającego. Oczywiście umowa zawiera
    warunek podpisania aktu do dokonania przelewu, a akt zawiera warunek
    dokonania zapłaty. Tyle z moich doświadczeń :)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 3. Data: 2004-06-24 10:00:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 cze o godzinie 08:46, na pl.soc.prawo, Grzegorz Bednarczyk
    napisał(a):

> [...]
    > warunek podpisania aktu do dokonania przelewu, a akt zawiera warunek
    > dokonania zapłaty. Tyle z moich doświadczeń :)

    Ja miałem inne wymagania Urzędu Miasta - _najpierw_ musiałem dokonać wpłaty
    na wskazane konto UMu dopiero wtedy podpisywaliśmy AN u notariusza.

    Jest to trochę załatwiania, ponieważ banki z _reguły_ żądają odpisu z KW,
    wypisu z rejestru gruntów itd - a do chwili podpisania AN nie jesteś
    przecież właścicielem takiej nieruchomości - ale da się to wszystko
    załatwić :)

    PS. Renato - jeżeli chcesz to na privie mogę Ci opisać dokładnie co i jak
    załatwiać. tutaj to trwałoby zbyt długo i byłoby OT.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-06-24 15:00:00
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Czy ktoś wie (i mógłby opisać) jak w praktyce wygląda przelewanie
    > pieniędzy i podpisywanie aktu w przypadku mieszkania
    > kupowanego/sprzedawanego na rynku wtórnym, którego zakup
    > finansowany jest kredytem z banku?

    U mnie było to tak:
    1. Najpierw sprawdziłem w WKW czy mieszkanie jest czyste (radzę i Tobie)
    2. Następnie podpisaliśmy przy radcy prawnym umowę przedwstępną oraz 3.
    wpłaciłem kwotę 10% na konto właściciela
    3. Wystąpiłem do banku z wnioskiem o kredyt hipoteczny (polecam w PLN w PKO
    choć trzeba wszystkiego dobrze pilnować i czytać uważnie umowę ! ale to we
    wszystkich bankach)
    4. W umowie kredytowej stwierdzono że kwota kredytu będzie przelana na konto
    sprzedającego
    5. U notariusza nastąpiło podpisanie umowy notarialnej kupna sprzedaży.
    6. Koszty notarialne, skarbowe i sądowe przy zakupie mieszkania na 90000zł
    wyniosły około 5500 zł (stan na 10.2003)

    Podejrzewam że można też dostać wypłatę z banku do ręki, przelać gościowi na
    konto i pokazać mu dowód wpłaty. W umowie powinna się znaleźć klauzula kiedy
    i jak otrzymał pieniądze. Ozcywiście najlepiej przelać po podpisaniu umowy i
    jako tytuł przelewu koniecznie wpisać że to za kupno mieszkania :)
    Dobrze radze też przeczytać umowę przedwstępna i ostateczną dwa razy, nawet
    zabrać do domu, o wszystko pytać. Ja przez "głupie" pytania nie popłynąłem na
    ok 2000 zł.
    pozdrufka,
    R.

  • 5. Data: 2004-06-24 19:01:31
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cbeq9g$d0$1@inews.gazeta.pl>, robert agner wrote:

    > 4. W umowie kredytowej stwierdzono że kwota kredytu będzie przelana na konto
    > sprzedającego

    W ciągu ilu dni ten przelew?

    > Dobrze radze też przeczytać umowę przedwstępna i ostateczną dwa razy, nawet
    > zabrać do domu, o wszystko pytać. Ja przez "głupie" pytania nie popłynąłem na
    > ok 2000 zł.

    A możesz napisać o co chodziło?

    Renata

  • 6. Data: 2004-06-24 23:25:54
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Niestety kolego błądzisz, akt notarialny przeniesienia własności nieruchomości nie
    może być spisany pod warunkiem :-(
    JaC

  • 7. Data: 2004-06-25 03:50:52
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 cze o godzinie 01:25, na pl.soc.prawo, 666 napisał(a):

    zawiera warunek dokonania zapłaty.

    > Niestety kolego błądzisz, akt notarialny przeniesienia własności nieruchomości nie
    może być spisany pod warunkiem :-(

    A jak nazwiesz punkt zawarty w:
    "Uzgodnienia warunków nabycia lokalu mieszkalnego w .................."
    o treści:
    "Cenę sprzedaży lokalu w wysokości:
    - xx xxx,xx pln
    - cenę sprzedaży gruntu w wysokości: xx xxx,xx pln
    co łącznie stanowi kwotę: xxx xxx,xx pln
    zobowiązuje się .............../nazwisko i imię kupującego/ wpłacić przed
    podpsianiem umowy notarialnej n akonto Urzędu Miasta Wydział
    Finsnowy............... " itd
    i grubym drukiem:
    "Przez spełnienie terminu płatności uważa się datę faktycznego wpływu
    należnośći na konto UM."

    Czy to nie jest określane mianem _warunku_ ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-06-25 06:16:26
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    666 wrote:

    > Niestety kolego błądzisz, akt notarialny przeniesienia własności
    > nieruchomości nie może być spisany pod warunkiem :-(

    E tam, błądzę od razu. Przeniesienie własności oczywiście w umowie,
    ale też w umowie wyraźnie napisane ile i kiedy trzeba zapłacić :) Jak
    nie ma zapłaty to odkręcenie wszystkiego to raczej formalność tylko...
    BTW, odpowiadaj pod cytatem...
    Pozdrowienia

    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 9. Data: 2004-06-29 15:47:39
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]

    > należnośći na konto UM."
    >
    > Czy to nie jest określane mianem _warunku_ ?

    chyba mylimy pewne sprawy :)
    uzgodnienia jak napisałeś nie są warunkiem zaistnienia sprzedaży i tylko
    określaja wysokosc zapłaty, formalność,
    a nie można ważności aktu warunkowac zaistnieniem jakiejś sytuacji- np.
    jesli do jutra nie zapłaci to akt staje się nieważny, jak mi zdechnie kot to
    też :)
    akt jest spisywany (podpisywany lub wydawany, bo praktyki są rózne) po
    zapłacie
    ustalonych w nim kwot, tak jak to opisałeś, a notariusz na 100% poprosił o
    dowód na wpłayw srodków lub oświadczenie sprzedającego - jeśli
    nie było to zapisane w akcie, o wpływie srodków na konto tegoz urzędu.

  • 10. Data: 2004-06-30 14:53:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 29 cze o godzinie 17:47, na pl.soc.prawo, Kicek napisał(a):

> [...]
    > jesli do jutra nie zapłaci to akt staje się nieważny, jak mi zdechnie kot to

    Nie mówię o _wążności Aktu Notarialnego_ - bo takowego _jeszcze_ nie ma
    przecież......

    > akt jest spisywany (podpisywany lub wydawany, bo praktyki są rózne) po
    > zapłacie
    > ustalonych w nim kwot, tak jak to opisałeś....

    No właśnie, by podpisać przedmiotowy Akt Notarialny, i by był ważny, musi
    osoba go podpisująca spełnić warunek - a mianowicie warunek wpłaty kasy na
    konto sprzedającego.

    Przecież to jest do jasnej chol...y warunek - wpłacisz, podpisze z Tobą AN,
    nie wpłacisz - idź się myć, nie ma sprzedaży i AN.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany