  • 1. Data: 2004-01-27 16:27:06
    Temat: słup
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    Napotkałam na interesujący kazus i jestem ciekawa co Wy na to.

    Otóż Xiński jest właścicielem działki, na której stoi potężny słup
    przekaźnikowy, własność zakładu energetycznego. Słup został tam postawiony w
    latach '60-tych, gdy działka była jeszcze własnością gminy. Po jej zakupieniu
    Xiński postanowił zbudować na tejże działce budynek, i to dokładnie w miejscu,
    gdzie stoi słup. W końcu to moja działka, mogę się budować gdzie chcę -
    pomyślał.

    Tylko co z tym słupem - czy i na jakiej podstawie może skutecznie dochodzic
    jego usunięcia ze swojej działki?

    Z góry dziękuję za rzeczową dyskusję

    MG

  • 2. Data: 2004-01-27 17:31:03
    Temat: Re: słup
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "MG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomyślał.
    >
    > Tylko co z tym słupem - czy i na jakiej podstawie może skutecznie

    musi sie dogadac z zakladem energetycznym (dobrze gadac z odpowiednimi
    ludzmi za posrednictwem rozmownicy (koperty) :-(
    dawno dawno temu (potocznie - za komuny)na dzialce mojego dziadka postawiono
    taki slup i nijak niemozemy sie go jak pozbyc, przez co wartosc dzialki
    znacznie cierpi
    prawnie niestety nic sie nie zrobi

    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-27 17:48:33
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "MG" kemenangan <27 sty 2004> menyalin :

    > W końcu to moja działka, mogę się budować gdzie chcę -
    > pomyślał.

    prawo budowlane to nie jest moja mocna strona, ale jak sie maja do tego przepisy o
    pozwolenie na budowe
    itp.

    --
    huski
    huski@(u_s_u_n-t_o)interia.pl

  • 4. Data: 2004-01-27 17:53:25
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > prawo budowlane to nie jest moja mocna strona, ale jak sie maja do tego
    przepisy o pozwolenie na budowe
    > itp.

    To raczej kwestia prawa energetycznego ale nic znalezc nie moge. Podejrzewam
    ze to jest uregulowane w jakims rozporzadzeniu, ale nie mam pojecia gdzie. A
    cos sie musi dac przeciez z tym zrobic, bo przeciez wlasnosc jest pr.
    skutecznym erga omnes. Ja wiem ze to nie znaczy calkowitej bezwzglednej
    nienaruszalnosci bo takze prawo wlasnosci napotyka pewne ograniczenia, ale
    zeby az tak daleko idace?....

    MG

  • 5. Data: 2004-01-27 20:32:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ale jak kupował, to nie widział tego słupa? Pewnie kupił taniej dla tego
    właśnie, że tam stał słup. Z prawnego punktu widzenia, to bardzo ciężkie
    do ugryzienia, bo generalnie wszyscy by chcieli mieć prąd, ale krzywo
    patrzą na słupy, które są jego nieodłącznym atrybutem. Po za tym pod takim
    słupem nikt gościowi nie da zezwolenia na budowę.

  • 6. Data: 2004-01-27 21:00:33
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !!!
    Problem ten jest uregulowany w kodeksie cywilnym a nie prawie energetycznym
    czy budowlanym.
    Art. 49 kc wyraźnie stanowi.
    Z mojego doświadczenia bardzo marne szanse możesz próbować rozmawiać z
    Zakładem Energetycznym.
    Ponadto nabywając działkę widziałeś chyba ten słup i z tego powodu działka
    miała atrakcyjną cenę.
    Pozdrawiam Marek.

  • 7. Data: 2004-01-27 21:34:36
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Tylko co z tym słupem - czy i na jakiej podstawie może skutecznie dochodzic
    > jego usunięcia ze swojej działki?

    Nabyles dzialke z obciazeniem ... jestem zdania, ze nie pozbedziesz sie
    tego slupa bez ponoszenia kosztow. W kazdym razie moj kolega z ZE kiedys
    mi powiedzial, ze ZE generalnie nie ma nic przeciwko takim przenosinom,
    o ile to wnioskujacy wszystko sfinansuje ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-01-28 16:18:26
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > Zakładem Energetycznym.
    > Ponadto nabywając działkę widziałeś chyba ten słup i z tego powodu działka

    Tez na to wpadlam i dochodze do wniosku, ze nie pozostaje mi nic innego, jak
    zlozyc zakladowi energetycznemu oferte zawarcia umowy, ktorej przedmiotem
    bedzie korzystanie z tej czesci nieruchomości, na ktorej stoi slup oraz
    wezwanie do zaplaty wraz z odsetkami swiadczenia za bezumowne korzystanie z
    tejze nieruchomosci do momentu zawarcia umowy, oczywiscie to wszystko pod
    rygorem wystapienia na droge sadowa z powodztwem o zasadzenie w/w.

    Dzieki i pozdr.

    MG

  • 9. Data: 2004-01-28 22:18:27
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !!!
    Ofertę możesz złożyć jednak nie radzę występować na drogę sądową ponieważ
    sprawa jest z góry przegrana. Wystarczy, że ZE otrzymał od gminy zgodę na
    postawienie tego słupa i na to posiada odpowiednie kwity.
    Błędne jest myślenie, że bezumownie korzysta z twojej nieruchomości.
    Miałem kilka spraw w sądzie właściciele nieruchomości nigdy nie wygrali.
    Pozdrawiam Marek