  • 1. Data: 2005-04-25 21:18:18
    Temat: słuchawki podczas jazdy autem
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    czy są jakieś przepisy zabraniające słuchać muzyki przez słuchawki kierując
    autem?
    dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-04-25 21:25:41
    Temat: Re: słuchawki podczas jazdy autem
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "kuba D." <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy są jakieś przepisy zabraniające słuchać muzyki przez słuchawki
    > kierując autem?
    > dzieki za odpowiedz

    hmm .. nie sadzę.. . bo jak by byly to jak wytłumaczyc zestawy słuchawkowe
    do tel kom ?

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 3. Data: 2005-04-25 21:33:01
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Piotr Żebrowski wrote:
    > hmm .. nie sadzę.. . bo jak by byly to jak wytłumaczyc zestawy
    > słuchawkowe do tel kom ?

    Zestaw słuchawkowy do komórek zajmuje tylko jedno ucho i z reguły nie
    jest na tyle głośny, że kierowca nie słyszy otoczenia. Klapki na oczy
    też nie są zabronione prawda? :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-04-25 22:17:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
    > czy są jakieś przepisy zabraniające słuchać muzyki przez słuchawki kierując
    > autem?

    a jakies tam są, można zarobić mandat.
    Ale nie za słuchanie myzyki, tylko za słuchawki w uszach oczywiście.

  • 5. Data: 2005-04-26 07:22:41
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    > a jakies tam są, można zarobić mandat.
    > Ale nie za słuchanie myzyki, tylko za słuchawki w uszach oczywiście.
    <..>
    Przez analogię;
    Rozmowa p. t. komórkowy w czasie jazdy w terenie zabudowanym jest
    zabroniona.
    Przez sestaw głośnomówiący -nie. (a kto wie jak to wygląda?).
    (Mikrofon na konsoli kierowcy głośniki zazwyczaj z radia.)
    Czyli chodzi o odwrócenie uwagi kierującego i dostęp sygnałów z otoczenia.
    Jak założysz (jedną) słuchawkę douszną, to nie powinno być problemu.
    Ale jak założysz takie wielkie z tłumikami, to pewnie?!
    Nawiasem:
    A kto wie jak jest z muzyką i kaskami motocyklowymi?

    RomanO

  • 6. Data: 2005-04-26 11:51:01
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    ja zawsze jezdze samochodem i słucham muzy z palmtopa, słuchawki w uszach

    pzdr

  • 7. Data: 2005-04-26 14:00:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba D. wrote:
    > czy są jakieś przepisy zabraniające słuchać muzyki przez słuchawki kierując
    > autem?

    Nie ma.

    Jednak - pomijając już przepisy - nie należy ustawiać zbyt wysokiego
    poziomu głośności (lepiej nie mieć problemów z usłyszeniem syreny - czy
    to karetki pogotowia, czy ścigającego radiowozu ;) )

    Należy też uważać na aspekt psychologiczny: agresywna muzyka z reguły
    powoduje pewną tendencję do bardziej agresywnej jazdy.

  • 8. Data: 2005-04-26 15:13:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Należy też uważać na aspekt psychologiczny: agresywna muzyka z reguły
    > powoduje pewną tendencję do bardziej agresywnej jazdy.

    hem. Do tego to chyba nie trzeba słuchawek ;-)
    Ja osobiście wywaliłem z samochodu kasetę z "Road to hell" Chrisa Rea,
    po tym jak niezauważalnie dla mnie osiągnąłem na trasie prędkość
    znacząco przewyższającą wszelkie dozwolone w tym kraju... I
    niebezpiecznie zblizającą się do tej zagrażającej spójności mego
    bolidu...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-04-26 15:34:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > a jakies tam są, można zarobić mandat.

    a mozesz podac podstawe prawna?

    p.

  • 10. Data: 2005-04-26 16:19:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > a mozesz podac podstawe prawna?

    nie, bo mi się teraz nie chce szukać.
    Pamiętam tylko, że za jazdę z zatkanymi uszami można zarobić mandat, ale
    naprawdę nie mam ochoty szukać konkretnego paragrafu.