  • 1. Data: 2004-07-18 15:10:01
    Temat: siedziba spolki zoo
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

    Witam,

    w zwiazku z planowanym zalozeniem spolki z o.o. mam pytanie dotyczace siedziby
    takiego podmiotu:

    sytuacja:
    ja - mieszkanie wynajmowane od kolegi, w zasadzie bez umowy..

    drugi wspolnik - mieszka w lokalu spoldzielczym, do ktorego prawa maja rodzice..

    gdzie i na podstawie jakich dokumentow mozemy zarejestrowac spolke zoo ??

    dziekuje i pozdrawiam

    marcin

  • 2. Data: 2004-07-18 16:55:24
    Temat: Re: siedziba spolki zoo
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 18 Jul 2004 17:10:01 +0200, "marcin" <m...@p...fm> wrote:

    >ja - mieszkanie wynajmowane od kolegi, w zasadzie bez umowy..
    >drugi wspolnik - mieszka w lokalu spoldzielczym, do ktorego prawa maja rodzice..
    >gdzie i na podstawie jakich dokumentow mozemy zarejestrowac spolke zoo ??

    Gdziekolwiek na podstawie stosownej umowy zawartej miedzy osoba majaca
    prawa do lokalu a spolka.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2004-07-18 17:22:21
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

    > Gdziekolwiek na podstawie stosownej umowy zawartej miedzy osoba majaca
    > prawa do lokalu a spolka.

    Czy to musi byc umowa wynajmu, czy moze uzyczenia ?
    Zakladamy , ze bedzie u drugiego wspoludzialowca, czy musi zawierac
    wynagrodzenie, jesli to dom w ktorym mieszka ? a jesli musi, to jakiemu
    opodatkowaniu podlega dochod dla wynajmujacego ?

    dziekuje i pozdrawiam

    marcin

  • 4. Data: 2004-07-18 22:11:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 18 Jul 2004 19:22:21 +0200, "marcin" <m...@p...fm> wrote:

    >Czy to musi byc umowa wynajmu, czy moze uzyczenia ?
    Obojetnie, ale wybor umowy rodzi konsekwencje podatkowe, z grubsza
    wyglada to tak:
    * umowa z wynagrodzeniem - idzie w koszty najemcy (spolki) a
    wynajmujacy placi podatek (nie wiem jaki i w jakiej kwocie).

    * bez wynagrodzenia - wynajmujacy ma spokoj (nic nie robi) a najemca
    (spolka) ma przychod rowny "zaoszczedzonej" kwocie...

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl