  • 1. Data: 2004-07-18 12:50:25
    Temat: legalnie na bialych rejestracjach
    Od: "wcale_nie" <wcale_nie@_wytnijto_interia.pl>

    Witam!
    Nigdy auta nie mialem i jestem zielony w zagadnieniu - dlatego zapytuje.

    Sytuacja jest taka:
    Ojciec od lat (po rozwodzie ozenil sie z Niemka) mieszka w Niemczech. Dostal
    tamtejsze obywatelstwo.

    1) Jak w takiej sytuacji kupic auto by stracic jak najmniej gotowki ?
    2) Czy ociec moze kupic auto na siebie, sporzadzic umowe uzyczenia i takim
    autem bede mogl spokojnie jezdzic w kraju?
    3) Jak wysokie ubezpieczenia, oplaty w Niemczech bede musial uiscic za 10
    letnie auto? Czy to sie w ogole kalkuluje?
    4) A moze dokonac zakupu do spolki z ojcem - jako wspolwlasciciel? Jak to
    formalnie wyglada?
    5) Inne propozycje, wskazowki?

    Za pomoc z gory THX

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 2. Data: 2004-07-19 06:49:35
    Temat: Re: legalnie na bialych rejestracjach
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <wcale_nie@_wytnijto_interia.pl> napisał w wiadomości

    > 4) A moze dokonac zakupu do spolki z ojcem - jako wspolwlasciciel? Jak to
    > formalnie wyglada?

    bylo wielokrotnie i to jest wlasciwe wyjscie
    kupujecie na spolke ty jestes jako wlasciciel ojciec jako wspolwlasciciel,
    ty mozesz jezdzic w polsce legalnie i wszystko gra

  • 3. Data: 2004-07-19 07:45:04
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    > bylo wielokrotnie i to jest wlasciwe wyjscie
    > kupujecie na spolke ty jestes jako wlasciciel ojciec jako
    wspolwlasciciel,
    > ty mozesz jezdzic w polsce legalnie i wszystko gra

    Umowa użyczenia też może być. Musi być przetłumaczona i potwierdzona
    notarialnie.