  • 1. Data: 2004-07-18 14:29:59
    Temat: odszkodowanie w wypadku drogowym
    Od: Marcin<m...@o...pl>

    Witam!
    Bardzo proszę o jakąś porade czy w opisanej sytuacji jest szansa na
    jakieś odszkodowanie np. w ramach ubezpieczenia OC albo innego.

    Ponad tydzien temu zdażył sie wypadek w którym ciężko ranna została
    młoda niespełna osiemnastoletnia dziewcznya. Doznała dość
    powaznych obrażeń, m.in. powzne złamanie nogi, reki, liczne
    potłuczenia (zreszta to chyba tu nie ma znaczenia - chodzi mi o to ze
    doznałą dość znacznego uszczerbku na zdrowiu), spedzi w szpitalu
    jeszcze kilkanascie dni, pozniej reszta leczenia w domu, rehabilitacje
    itp co na pewno jest zwizane z dosc duzymi kosztami.
    Co do samego przebiegu wypadku to było tak:
    Dziewczyna jadąc na rowerze wjechała na skorzyżowanie z drogi
    podporzadkowanej, niestety nie zachowala nalezytej ostroznosci i nie
    zauwazyła jadącego z dość duża prędkościa samochodu osobowego (z
    tego co wiem to ustalono ze predkosc samochodu wynosiła ok.
    120km/h a to był teren zabudowany, wsumie srodek miasta, ogr. do
    50km/h). Dokładnie nie wiem ale policja chyba ustaliła wine leżącą po
    obu stronach, dziwczyna nie ustapiła pierwszenstwa ale kierowca za
    szybko jechał (był trzeźwy).
    Dziewczyna dostanie odszkodowanie z ubezpieczenia w szkole - ale to
    bedzie na pewno niewysoka kwota (suma na jaka tam była
    ubezpieczona to cos koło 5000 zł (zwykłe ubezpieczenie zbiorowe w
    szkole). Ale słyszałem że można dostać duże odszkodowanie z OC -
    tylko pytanie czy w tym przypadku sie należy.
    Mam nadzieje ze bardzo tego nie zagmatwałem ;) Prosze o pomoc i z
    góry bardzo dziekuje!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-18 15:01:32
    Temat: Re: odszkodowanie w wypadku drogowym
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    Marcin napisał(a):

    > szkole). Ale słyszałem że można dostać duże odszkodowanie z OC -
    > tylko pytanie czy w tym przypadku sie należy.
    > Mam nadzieje ze bardzo tego nie zagmatwałem ;) Prosze o pomoc i z
    > góry bardzo dziekuje!!!

    Jeżeli jest współwina, to teoretycznie może dostać proporcjonalnie np.
    50% odszkodowania z ubezpieczenia OC kierowcy samochodu - wszystko
    zależy od wyroku sądu. Jeżeli sąd uzna współwinę, to można spodziewać
    się odszkodowania w wysokości (tak się przyjmuje, choć nie jest to
    nigdzie określone) od 350 zł do 700 zł za 1% trwałego uszczerbku na
    zdrowiu - pomniejszony o % współwiny + koszty leczenia i
    zadośćuczynienie itp.

    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 3. Data: 2004-07-18 16:17:58
    Od: Marcin<m...@o...pl>

    tzn. teraz nalezy wnieść sprawe do sądu aby sąd orzekł oficjalnie o
    winie i wtedy dopiero wystąpić do ubezpieczyciela samochodu o
    odszkodowanie z OC?
    I jeszcze jedno pytanie, jesli sąd juednak uzna ze wina była tej
    dziewczyny to na odszkodowanie nie mozna liczyc?

    pozdrawiam i dziekuje za odp.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-07-18 22:05:34
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    Marcin napisał(a):

    > tzn. teraz nalezy wnieść sprawe do sądu aby sąd orzekł oficjalnie o
    > winie i wtedy dopiero wystąpić do ubezpieczyciela samochodu o
    > odszkodowanie z OC?

    Nie - w pierwszej kolejności zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeń.
    Jeżeli ten odmówi wypłaty odszkodowania, to możesz się odwołać, później
    ewntualnie idziesz do sądu - taka jest kolejność.

    > I jeszcze jedno pytanie, jesli sąd juednak uzna ze wina była tej
    > dziewczyny to na odszkodowanie nie mozna liczyc?

    Niestety - nie. Jeżeli 100% winy będzie po stronie dziewczyny.

    Polecam lekturę:
    http://www.pzu.pl/index.php?id=ocrozp&samSession=aad
    3e93f3d460e4be383756d100e5bf8

    --