    From: "Andrzej Marzec" <E...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: separacja, podział majątku, rozwód... smutne...
    Date: Mon, 14 Jan 2002 11:32:06 +0100

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0201140951460.1359-100000@loca
    lhost...

    > A powinno. Pozew separacyjny można było złozyć razem z roszczeniem o
    > alimenty.

    > art. 52 KRO.

    > W trybie procesowym.

    > Założyć można kalesony :/ (nie cierpię tego zwrotu)

    > Żądać unieważnienia czynności prawnej z powodu braku zgody współmałżonka.

    > Możliwość zwolnienia jest zawsze, trzeba ją tylko udokumentować.

    > Matka powinna wystąpić z powództwem windykacyjnym.

    Dziękuję bardzo za pomoc. A tak odnośnie jeszcze samochodu: koleżance w
    sumie nie zależy na tym, żeby mieć auto i nie chce robić mężowi problemów ze
    sprzedażą tego auta, jeśli ma odnośnie niego takie plany. Zależy jej raczej
    na tym, żeby uzyskaną kwotę przekazał jej lub dzieciom, do czego on się
    niestety nie pali. Powstaje zatem pytanie jak odzyskać pieniądze? Czy
    również należy żądać unieważnienia czynności prawnej? Czy też, w związku z
    tym, że nie chodzi tutaj o chęć posiadania auta jako takiego, ale pieniędzy
    z dokonanej transakcji - wystąpić z powództwem windykacyjnym. Jeśli tak, to
    jak je napisać, a może są na to druki? Szkoda, że człowiek jest nieświadomy
    tak wielu rzeczy.... Właśnie przed momentem miałem telefon, że auto zostało
    sprzedane...
    Uśmiechnąłem się nieco z "założenia kaleson", ale na przyszłość postaram się
    nieco inaczej formułować myśli i spraw raczej nie "zakładać", choc mi z
    kolei to właśnie określenie bardzo pasuje, ale to pewnie kwestia mojego
    przyzwyczajenia.Dzięki za zwrócenie uwagi.

    --
    Z pozdrowieniami

    - Andrzej

    E...@p...onet.pl