    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Sat, 28 Mar 2009 22:10:52 +0100

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Jak restauracja jest zarezerwowana, to jest zamknięta dla osób
    > postronnych. I to rozwiązuje sparwę. W nocy przecież też niktr w niej
    > nie obsługuje.

    Życia nie znasz? A goście, którzy zarezerwowali lokal, jak wejdą? Od kuchni?
    Może i fizycznie się lokal zamknie (choć to raczej rzadkość, ludzie w środku
    też lubią wyjść i nie chcą się czuć jak w więzieniu), ale to dopiero
    później, gdy wszyscy co mają być już będą w środku. Poza tym zwyczajowa
    praktyka jest taka, że obsługa informuje "postronnych", że lokal
    zarezerwowany i nie zostaną obsłużeni. Ewentualnie wisi stosowna informacja.

    > Co stanowi pozbawienie wolności, które generalnie poza wypadkami
    > opisanymi w ustawach bywa karalne.

    Dla mnie pozbawienie wolności to związanie kogoś, unieruchomienie itd. Nikt
    nikogo nie pozbawia wolności w sytuacji, gdy przed zamkniętymi drzwiami stoi
    miły pan wzrostu 198 cm i tyleż samo w barkach informujący, że w lokalu
    znajduje się już wystarczająca liczba osób. Adresat tej informacji może się
    odwrócić na pięcie i pójść w 156 innych miejsc. Gdzie tu ograniczenie
    wolności??? Ja też nie mogę wejść wszędzie gdzie bym chciał, ale jeszcze
    prokuratora nie powiadomiłem. Może powinienem?

    > A nie mógłbyś prześledzić wątków wczesniejszych. Naparwdę nie chce mi
    > się tego pisać po raz kolejny.

    Nie dowiedziałem się z nich tego. Brakuje mi dwóch kardynalnych argumentów
    na poparcie bronionej przez Ciebie tezy: przepisów i orzecznictwa
    potwierdzającego takie przypadki. Owszem, podajesz przykłady kwalifikacji
    czynów zabronionych, jednak moim zdaniem chybione. Nie uwzględniasz do tego
    innych, równie wysoko co wolność człowieka chronionych przez system prawa
    wartości takich jak ochrona własności (posiadania) i swobody umów (ew.
    sobody prowadzenia działalności gospodarczej).