    From: "PrawoPL" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sędzia przeoczył informację, że ofiara zmarła...
    Date: 6 Sep 2005 22:40:39 +0200

    > Przyjmujac Twoj tok rozumowania, jezlei dyrektor szkoly pozwolil uczniowi
    > ktory zajał się dilerką
    > dalej się uczyć wówczas można nazwać wszystkich uczniów tej szkoły dilerami.

    Czyli sodoma i gomora, właśnie tak samo jak w polskim sądownictwie.

    Jak wiesz sądownictwo jest wyraźnie zcentralizowane (sędzia > prezes sądu >
    minister). Do tego dochodzi wieloinstancyjność sądownictwa, która powinna
    wyławiać nieprawidłowości. Jeśli tak się nie dzieje, to znaczy że mamy
    problem.. Jest też sąd dyscyplinarny, który powinien eliminować sędziów którzy
    podważyli zaufanie do zawodu. Jeśli tak się nie dzieje, to tym bardziej mamy
    problem. Jest też "zrzeszanie się" sędziów i prokuratorów z całej Polski w
    ramach Zrzeszenia Prawników Polskich, którego prezesem został w 2003r. .. kto?
    no kto? Odpowiadam: bezkarny sędzia Dariusz Czajka - sami go sobie wybrali.

    Jak wiesz, sędzia Dariusz Czajka mógł brylować w wymiarze sprawiedliwości nawet
    wtedy gdy znane były już jego dokonania. Również ten sam system postanowił
    wyłączyć sędziego z odpowiedzialności - nie wykluczając go nawet z zawodu.

    To jest więc system sędziów-kolegów, w którym sędzia - autorytet prezes OW
    Zrzeszenia Prawników Polskich bezkarnie czerpie korzyści majątkowe z
    prowadzonych spraw. Jaki gorszy zarzut można postawić sędziemu, symbolowi
    sprawiedliwości? To jest zarzut karny - na zachodzie sędzia dawno siedziałby w
    więzieniu. W Polsce bryluje w wymiarze sprawiedliwości - dzięki sędziom kolegom.

    > Jest to ostre pomowienie,

    pomawianie drugich osób o rzekome pomówienie innych osób jest przestępstwem.
    Już na obecnym etapie mam podstawę prawną aby wystąpić przeciwko Tobie na
    drodze prawnej.

    Grasz dalej?

    > i mozesz a nawet powinienes miec przez to klopoty.

    Słaby z Ciebie doradca - sam możesz mieć kłopoty, jak widzisz powyżej ;)

    > Mozna i nalezy tepic takie g. jak skorumpowany sedzia ale nie mozna kazdego
    > w ten sposob obrazac.

    Jaki skorumpowany sędzia?
    Sędzia jest czysty i wypucowany. Co się czepiasz.

> [...]
    > sie tylko do tego jednego czlowieka
    > (Czajki) .. zainteresuj sie ostatnio skazanym
    >
    > Prokuratorem Mirosławem M.  z Katowic
    >
    > " Mirosław M. trafił do aresztu. Sąd dyscyplinarny uchylił mu immunitet. "
    > (...)
    > "  Sąd wydał wyrok - pięć lat więzienia, grzywna w wysokości 4 tys. zł
    > i zakaz zajmowania stanowisk w organach ścigania i wymiarze sprawiedliwości
    > przez 10 lat.
    > - Oskarżony naraził na szwank dobre imię całego wymiaru sprawiedliwości -
    > uzasadniła sędzia Barbara Walkiewicz.  "

    Nie wiem co ten prokurator zrobił, że sędziowie postanowili się go pozbyć. Jak
    by nie było, jest to kolejny dowód na to że polski wymiar sprawiedliwości
    działa w sposób wybiórczy - skoro uratowany został sędzia Dariusz Czajka w
    obliczu tak poważnych zarzutów, a inni karani są 2 latami więzienia za
    zwinięcie batonika w sklepie. Tymczasem sprawiedliwość to nie totolotek. Jeśli
    jest wina http://www.czarnalista.com/1dariuszczajka.html , musi być też i kara.

    Obiektywnym wyrazem zaufania obywateli do polskiego sądownictwa jest to, że
    obecnie to z Polski trafia najwięcej odwołań do Strasburga. Kryzys zaufania?
    Również zachód nie ufa polskim sędziom - wg. najnowszych raportów światowych
    Polska to najbardziej skorumpowany kraj w UE z korupcją szalejącą nawet w
    urzędach, które miały jej przeciwdziałać. Zamiatanie śmieci pod dywan jak widać
    nie pomaga.