  • 1. Data: 2007-08-08 13:40:43
    Temat: samochód na allegro
    Od: "Kama" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie, mam pytanie odnośnie zkaupu samochodu na allegro w opcji kup teraz
    (auto salonowe).
    Mój mąż jest przekonany, że cena podana w KT jest ceną bez VAT (zdaje się że
    gdy kupuje się na firmę to podatek jest zwracany), ale nigdzie w opisie nic
    na ten tamat nie ma. Czy sprzedawca może do ceny KT doliczyć jeszcze VAT
    (argumentując, że kwota ta i tak zostanie nabywcy zwrócona?). Czy to nie
    jest tak, że KT powinno być ceną całościową, od której ewentualnie można
    ubiegać się o zwrot VAT?

    Nie wiem, czy czegoś nie pomieszałam. Dodam, że chodzi o np tę aukcję (ale
    jest ich znacznie więcej)
    http://allegro.pl/item222128083_toyota_hilux_najnizs
    za_cena_.html

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    K.

  • 2. Data: 2007-08-08 13:57:11
    Temat: Re: samochód na allegro
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Kama napisał(a):
    > Nie wiem, czy czegoś nie pomieszałam. Dodam, że chodzi o np tę aukcję (ale
    > jest ich znacznie więcej)
    > http://allegro.pl/item222128083_toyota_hilux_najnizs
    za_cena_.html

    Na aukcji podany jest numer telefony, może zadzwoń i spytaj się? A
    druga rzecz, to takie sprawy jak podanie ceny brutto/netto określa
    regulamin allegro.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2007-08-08 14:19:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > zwrócona?). Czy to nie jest tak, że KT powinno być ceną całościową, od
    > której ewentualnie można ubiegać się o zwrot VAT?

    taka argumentacja byłaby absolutnie bez sensu - nie jest sprawa sprzedawcy
    czy sobie VAt odliczysz, czy nie.

    > Nie wiem, czy czegoś nie pomieszałam. Dodam, że chodzi o np tę aukcję
    > (ale jest ich znacznie więcej)
    > http://allegro.pl/item222128083_toyota_hilux_najnizs
    za_cena_.html

    na allegro podane ceny sa cenami brutto, wiec musza zawierac VAT. Ale jak
    sprzedawca nie bedzie chciał sprzedac po takiej cenie jaka widnieje na
    allegro, to pozostaje tylko sad - pewnie sa szanse wygranej, ale trzeba sie
    na ten krok zdecydowac i zainwestowac troche czasu.

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 4. Data: 2007-08-08 15:50:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > druga rzecz, to takie sprawy jak podanie ceny brutto/netto określa
    > regulamin allegro.

    Prawo to określa ... była juz ustawa czy rozporządzenie. Tak więc ta
    cena to jest cena brutto o ile nie podano jawnie inaczej.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-08-08 16:35:59
    Od: "Kama" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:08082007.2B9E4F43@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    sie
    > na ten krok zdecydowac i zainwestowac troche czasu.

    Mąz zadzwonił (tam jest napisane żeby dzwonić i pytać o dostępność) i gośc
    powiedział, że trzeba doliczyć sobie ten VAT jednak. Czyli tak jak
    podejrzewaliśmy.
    No i co teraz? Warto pchać się w to, kliknąć i sądzić? Bo nie ukrywam, że
    jesli byłaby to cena brutto, to duża okazja (w przeciwieństwie do drugiej
    opcji).
    Ale świniami też nie chcemy być.
    K.

  • 6. Data: 2007-08-08 17:15:41
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Kama napisała:
    > Warto pchać się w to, kliknąć i sądzić?

    > Ale świniami też nie chcemy być.
    To już bardziej kwestia etyki niż prawa. Zależy, jakimi zasadami się
    kierujesz i jak wysoko je cenisz. Jeśli chcesz uspokoić swoje sumienie,
    możesz jeszcze raz zadzwonić do sprzedawcy, poinformować go, jak wygląda
    sytuacja pod względem prawnym i uprzedzić, że jeżeli nie poprawi aukcji,
    to spotkacie się w sądzie.

    > K.
    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2007-08-08 19:41:33
    Od: "komik" <k...@w...pl>

    "Zasady na Allegro > Zasady dotyczące wystawiania i opisu >

    Doliczanie dodatkowych opłat

    Niedozwolone jest doliczanie do ceny końcowej dodatkowych
    kosztów z wyjątkiem opłat za transport i przygotowanie przedmiotu do
    wysyłki.

    W szczególności zabronione jest doliczanie prowizji Allegro lub
    prowizji dotyczącej obsługi płatności (np. Płatności Allegro, PayU).

    *******Zakazane są też oświadczenia, że licytowana kwota jest
    ceną
    netto (bez VAT) lub że należy doliczyć określony procent w celu uzyskania
    faktury VAT. Wszystkie licytowane kwoty są cenami brutto (z VAT) i jeśli
    Sprzedający prowadzi działalność gospodarczą, jest zobowiązany na życzenie
    nabywcy wystawić fakturę bez dodatkowych kosztów.*******

    Niedozwolone jest również pobieranie kosztów przesyłki, które są
    w rażący sposób zawyżone. Sprzedający jest zobowiązany do pobierania kosztów
    transportu w rzeczywistej wielkości (więcej informacji).

    Przedmiot, który narusza powyższe zasady może zostać usunięty, a
    jeśli naruszenie jest poważne lub powtarza się, konto Sprzedającego może
    zostać zawieszone."

  • 8. Data: 2007-08-09 00:03:27
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 8 Aug 2007 18:35:59 +0200, Kama napisał(a):

> [...]
    > jesli byłaby to cena brutto, to duża okazja (w przeciwieństwie do drugiej

    Odpuścić sobie, szkoda czasu i nerwów. Jedyne co pozostaje to stosowna
    informacja do Allegro. No chyba, że dysponujecie mocnym samozaparciem w
    dochodzeniu praw. Na pewno szybko oduczyłoby to podobnych praktyk innych
    pseudo-sprzedawców.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2007-08-09 08:45:45
    Od: youAr <y...@n...pl>

    Kama napisał(a):

> [...]
    > jesli byłaby to cena brutto, to duża okazja (w przeciwieństwie do drugiej

    a ja bym takiego cwaniaka udupił. widać śląsk to zagłębie takich
    cwaniaków. jeden też z sosnowca próbuje mnie oszukać.

  • 10. Data: 2007-08-11 17:35:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 8 Aug 2007 15:40:43 +0200, "Kama" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie wiem, czy czegoś nie pomieszałam. Dodam, że chodzi o np tę aukcję (ale
    >jest ich znacznie więcej)
    >http://allegro.pl/item222128083_toyota_hilux_najniz
    sza_cena_.html
    Aukcja numer 222128083 została usunięta przez pracownika Allegro.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl