  • 1. Data: 2007-08-08 13:59:02
    Temat: odcieli mi gaz za nie oplacenie faktury PROGNOZOWANEJ?
    Od: Przemek Kalinowski <p...@g...pl>

    Witam...

    mam mieszkanko w Szklarskiej, w którym nikt nie mieszka od 7 miechów,
    wcześniej przez 4 miechy mieszkałem sam płacąc ok. 20 zł za 2 miesiące
    za gaz

    z końcem stycznia dostałem fakturę prognozowaną na 190 zł za okres luty
    - maj, i drugą: tez sto kilkadziesiąt złotych: czerwiec-lipiec

    podziekowałem i płaciłem według stanu na liczniku... wliczajac taryfe,
    ilość metrów pomnozoną przez stawkę za metr + VAT itd. + kilka złotych,
    żeby na pewno pokryć to co wynika z licznika

    10 lipca przy okazji pobytu w Jeleniej Górze odwiedziłem punkt obsługi
    klienta informując, iz nie bedę płacił faktur prognozowanych i prosze o
    wystawianie tylko rzeczywistych rachunków odpowiadajacych stanowi na
    liczniku... stwierdzono, że mam zapacić i tyle w temacie

    kilka dni później odebrałem wezwanie do zapłaty, które siłą rzeczy
    olałem ciepłym moczem

    oświćcie mnie: czy w tym kraju juz płaci się rachunki PROGNOZOWANE? -
    czyli oparte na wróżeniu z fusów, czy jednak podstawą do płacenia jest
    rachunek, faktura odpowiadajaca rzeczywistości

    nie mogę znaleźć info na ten temat w przepisach

    jesli płacimy juz PROGNOZY to czy zwykły dowolny osiedlowy sklepik może
    mi wystawić rachunek za chleb, który kupię lub NIE u nich we wrzesniu? -
    czy w takim razie ja mogę wystawiać rachunki np. za usługi informatyczne
    już za 2008 rok?

    pomóżcie bo się pogubiłem, a nie wiem czy nie zaprzągnąć prokuratora do
    tej zabawy, bo mi to jakąś próbą wymuszenia pachnie - szczególnie, że po
    dzisiejszej telefonicznej rozmowie z gazownią, w chwili pozyskania
    informacji, że moja matka zmarła zaczeli zmieniać śpiewkę, że nie ma
    podpisanej umowy na nowego właściciela... a może ludzie w podobnej
    sytuacji mają być bez gazu do czasu zakończenia spraw spadkowych,
    wpisania nowego własciciela w spółdzielni itd.

    pozdrawiam i dzięki za pomoc, refleksje

    jesli płacimy za PROGNOZY to już zaczynam wystawiać :)

  • 2. Data: 2007-08-08 14:28:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 8, 3:59 pm, Przemek Kalinowski <p...@g...pl> wrote:

    > jesli płacimy za PROGNOZY to już zaczynam wystawiać :)

    Spójrz no w regulamin świadczenia usługi. U mnie jest napisane że
    jesli jestem podlaczony i licznika nie mam rozmontowanego to place
    prognoze a jesli gdzies wyjezdzam i nie bede korzystal to wtedy to
    zglaszam, przychodzi smutny pan zczytuje licznik wypłacaja oplate/
    domagaja sie doplaty. A w momencie powrotu znow pan porownuje stan
    licznika. Prognoza jest wyliczna ana podstawie sredniego zuzycia za
    poprzedni rok/okres podatkowy/whatever.

  • 3. Data: 2007-08-08 14:33:36
    Od: Przemek Kalinowski <p...@g...pl>

    Nie... umowa, która obowiazywała jest z drugiej połowy lat 80 XX wieku,
    no chyba, ze cos było na początku lat 90 -t tych... wtedy i do niedawna
    normalnie przychodził co miesiąc lub dwa smutny Pan lub Pani i
    wystawiali z komputerka "rzeczywistą" fakturę... rzadnych zapisów o
    prognozowanych fakturach itp. tam nie ma

  • 4. Data: 2007-08-08 14:46:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 8, 4:33 pm, Przemek Kalinowski <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wystawiali z komputerka "rzeczywistą" fakturę... rzadnych zapisów o
    > prognozowanych fakturach itp. tam nie ma

    Ale od polowy lat 80 XX wieku, wiele sie zmienilo. Na przyklad
    dostarczyciel gazu. W ktoryms z rachunkow mogl przyjsc papierek ze
    wszedl nowy regulamin bla bla bla a ty sie na niego zgodziles.

    Ps. pisze sie POD cytatem.

  • 5. Data: 2007-08-08 15:22:24
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 15:59:02 +0200, Przemek Kalinowski napisał(a):

    > oświćcie mnie: czy w tym kraju juz płaci się rachunki PROGNOZOWANE? -
    > czyli oparte na wróżeniu z fusów, czy jednak podstawą do płacenia jest
    > rachunek, faktura odpowiadajaca rzeczywistości

    Jakbyś miał komórkę w Heyah czy Simplusie to byś wiedział że tak
    się właśnie czasami płaci za usługi. Dla Ciebie to mało korzystne,
    ale dla gazowni tak bo znika im problem z ludźmi którzy nie płacą.
    Powinno to być zapisane w umowie - lub w aneksie do niej. Może
    masz tam gdzieś napisane, że zmiana regulaminu zacznie obowiązywać
    nawet gdy nie wyrazisz na to wprost zgody (czyli musi być zapis
    w umowie o tym np. "wszelkie zmiany regulaminu zaczynają obowiązywać
    jeśli użyszkodnik nie wyrazi sprzeciwu w ciągu 14 dni").

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-08-08 15:39:48
    Od: Maksymilian Dutka <m...@u...onet.pl>

    Przemek Kalinowski pisze:
> [...]
    >

    > z końcem stycznia dostałem fakturę prognozowaną na 190 zł za okres luty
    > - maj, i drugą: tez sto kilkadziesiąt złotych: czerwiec-lipiec

    (...)
    Źle do tego podszedłeś, powiedz jaka jest sytuacja i POPROŚ o ponowną
    prognozę.

    Maksymilian Dutka

  • 7. Data: 2007-08-08 16:37:18
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Maksymilian Dutka" <m...@u...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9codk$i4q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > (...)
    > Źle do tego podszedłeś, powiedz jaka jest sytuacja i POPROŚ o ponowną
    > prognozę.

    Dokładnie tak. Zapytac ile do tej pory zużyłeś gazy i ile należy się zakładowi,
    a może nadpłata jest i to Oni Tobie są winni.

    Pozdrawiam Przemek

  • 8. Data: 2007-08-08 18:08:24
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek Kalinowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Trzeba bylo skladac reklamacje odniesnie wysokosci prognozy, a nie samemu
    korekty robic...

  • 9. Data: 2007-08-08 19:53:38
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek Kalinowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > [cut]
    >
    > Trzeba bylo skladac reklamacje odniesnie wysokosci prognozy, a nie samemu
    > korekty robic...

    Ale w sytuacji, gdy został "odcięty" gaz, to firma powinna wedlug wskazania
    licznika rozliczyc się z klientem. Przestali świadczyc mu usługi żadają dopłaty,
    a przecież może byc tak, że to oni jemu są winni pieniądze. W tym momencie
    powinno się dokładne rozliczenie zrobic.

    Pozdrawiam Przemek

  • 10. Data: 2007-08-09 06:10:36
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Przemek Kalinowski wrote:

    > kilka dni później odebrałem wezwanie do zapłaty, które siłą rzeczy
    > olałem ciepłym moczem

    W tym momencie wysłał bym pismo podają bieżące wskazanie licznika oraz
    szacunkowe nowe zużycie i poprosił (zarządał) nowego rozliczenia
    odpowiednio uzasadniając. Mogłoby sie okazać, jak ktoś napisał
    wcześniej, że jest nadpłata.

    Nie wiem jak jest w gazowni bo dopiero niespełna rok korzystam z ich
    usług i dostaje r-k raz na dwa miesiące, ale w zakładzie energetycznym
    sprawę zawyżonych prognoz załatwiam telefonicznie (przed terminem
    płatności) i nigdy nie miałem problemu.

    --
    Pozdrawiam AdamS