  • 41. Data: 2011-06-24 11:21:17
    Temat: Re: sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 12:51, Liwiusz pisze:

    > Nie z ostrożności, tylko z konieczności, bo "o ile pamiętam było
    > zapłacone" to żaden kontrargument.

    Ładniej brzmi ;)

  • 42. Data: 2011-06-24 11:27:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Gdyby przyjąć Twój punkt widzenia, w zasadzie nie było by możliwości
    > zapłaty komuś gotówką, bo jak inaczej, niż przez pokwitowanie to
    > zrealizować.

    Ja też nie za bardzo rozumiem o co chodzi ;)
    Powiem tak: lepiej mieć pokwitowanie zapłaty niż domniemanie zapłaty,
    ale lepiej mieć domniemanie zapłaty niż nic :)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 43. Data: 2011-06-24 11:41:32
    Od: zenek <z...@n...email>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 13:21:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ładniej brzmi ;)

    A tak przy okazji to po jakim czasie przedawnia się możliwość dochodzenia
    niezapłaconego czynszu? Jedni mówią o 3 inni o 5, a jeszcze inni o 10
    latach :)

  • 44. Data: 2011-06-24 12:30:35
    Od: "klon" <s...@y...co.uk>

    > A tak przy okazji to po jakim czasie przedawnia się możliwość dochodzenia
    > niezapłaconego czynszu? Jedni mówią o 3 inni o 5, a jeszcze inni o 10

    czy lata

    jk

  • 45. Data: 2011-06-24 14:01:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak doszedłeś do takiego wniosku?

    Skoro pokwitowania nie można utożsamiać z domniemaniem zapłaty, no to jak
    gościowi zapłacić? Bez pokwitowania?

  • 46. Data: 2011-06-24 14:05:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4e0469a1$1@news.home.net.pl...

    > W niektórych spółdzielniach/wspólnotach i podobnych organizacjach na
    > pokwitowaniu zapłaty w ich kasie wpisywane bywa aktualne saldo.

    I to tak powinno działać, bo wówczas nie stanowi jakby co skwitowania
    poprzednich wpłat i nie biegnie zasadniczo przedawnienie. Ale przy płąceniu
    przelewem nie masz tego pokwitowania w ogóle i tu jest problem.

  • 47. Data: 2011-06-24 14:26:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 16:01, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:iu1bc5$f61$2@news.onet.pl...

    > Skoro pokwitowania nie można utożsamiać z domniemaniem zapłaty, no to
    > jak gościowi zapłacić? Bez pokwitowania?

    Czy jak odwrócisz równanie do postaci:

    "domniemania nie można utożsamiać z pokwitowaniem"

    to będzie już lepiej zrozumiałe?

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2011-06-24 14:35:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jak odwrócisz równanie do postaci:
    > "domniemania nie można utożsamiać z pokwitowaniem"
    > to będzie już lepiej zrozumiałe?

    Oczywiście i tu moja pełna zgoda. Pokwitowanie ciężko obalić. Domniemanie
    można z powodzeniem.

  • 49. Data: 2011-06-24 14:47:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 16:35, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:iu26qu$g92$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście i tu moja pełna zgoda. Pokwitowanie ciężko obalić.
    > Domniemanie można z powodzeniem.

    Zatem zgadzasz się, że pokwitowanie <> domniemanie? :)

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2011-06-24 16:43:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zatem zgadzasz się, że pokwitowanie <> domniemanie? :)

    Oczywiście. Ale w drugą stronę to nie działa, bowiem z pokwitowania
    spokojnie można wywieść więcej, niż domniemanie, zapłaty. Nie za bardzo
    wiem, do czego dążysz tym wywodem.